Battlefield 1943:n PC-versio saapuu siis vasta syyskuussa. Syitä myöhäisemmälle julkaisuajankohdalle selventää pelin tuottaja Gordon Van Dyke, joka kertoo, että PC-versiosta halutaan tehdä kunnollinen pelkän konsoliporttauksen sijasta. Tämä kuitenkin vaatii jonkin verran aikaa, ihan jo sen takia, ettei PC:lle vielä ole tehty Frostbiteen pohjautuvaa peliä.
Julkaisun siirtämistä pohdittiin pitkään, mutta se koettiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi laadun takaamiseksi. Vaikka tässä vaiheessa moni onkin päinvastaista mieltä.
Gordon Van Dyken kommentti:
Julkaisun siirtämistä pohdittiin pitkään, mutta se koettiin parhaimmaksi vaihtoehdoksi laadun takaamiseksi. Vaikka tässä vaiheessa moni onkin päinvastaista mieltä.
Gordon Van Dyken kommentti:
Battlefield 1943:sta on ilmestynyt järjestyksessään toinen traileri. Tällä kertaa seikkaillaan täydessä sotatilassa olevan Wake Islandin maisemissa ja meno on sen mukaista. Fiiliksen täydentämiseksi mukana on legendaarinen ja alkuperäinen Battlefield-tunnusmusiikki.
Katso traileri:
Katso traileri:
Battlefield 1943:n lopullinen hinta sekä julkaisuajankohdat konsoleilla ja PC:llä ovat selvinneet. Pelkästään ladattavassa muodossa levitettävä BF1943 maksaa 1200 MS-pistettä Xbox 360:lla ja noin 15 euroa PS3:lla, PC:n osalta hinta lienee sama. Uutta tietoa on se, että aikaisemminkin paljastettu kesäkuun julkaisu koskeekin vain konsoleita ja PC:llä sotimaan päästään vasta syyskuun puolella. Syytä konsoleita myöhäisemmälle julkaisulle ei annettu.
Harmittava takaisku niille PC-pelaajille, jotka odottivat BF1943:sta täydellistä kesätekemistä. Liekö haluavat kehittää PC-versiota enemmän vai kestääkö vain optimoinnissa konsoleita pidempään? Lukaise myös viirallinen tiedote:
Harmittava takaisku niille PC-pelaajille, jotka odottivat BF1943:sta täydellistä kesätekemistä. Liekö haluavat kehittää PC-versiota enemmän vai kestääkö vain optimoinnissa konsoleita pidempään? Lukaise myös viirallinen tiedote:
Battlefield 1943 on sisältönsä puolesta valmis. Peli saavutti virallisesti Alpha-vaiheen eilen, kun suunnittelija Gustav Halling kertoi siitä blogissaan. Jäljellä on vielä parin kuukauden verran bugien metsästämistä ja pelin yleistä hiomista, mutta muilta osin ollaan valmiina, kiitos hyvän suunnittelun.
Kuva kokouksesta, jossa edistystä juhlistettiin:
Kuva kokouksesta, jossa edistystä juhlistettiin:
Battlefield 1943:n tuottaja Gordon Van Dyke oli Insidegamer.nl:n haastateltavana. Haastattelussa Van Dyke tiivistää kätevästi pelin ydinidean ja kertoo mitä peliltä kannattaa odottaa. Huikeita paljastuksia ei kannata odottaa, mutta eipä sitä taida enää paljoa salassa ollakaan.
Katso haastattelu:
Katso haastattelu:
BFHQ.se kävi taannoin DICE:n luona piipahtamassa ja kokeilemassa Battlefield 1943:a. Reissulta saatiin ensin nippu valokuvia ja nyt myös viimein enemmän kertovat ensikokemukset viiden eri pelaajan kirjoittamana. Yhteenvetona ennakoista voi sanoa, että kaikki pitivät peliä onnistuneena. Tuntuma muistuttaa eniten BF1942:sta, kontrollit ovat tutut Bad Companysta ja äänet sekä grafiikat ovat laadukkaita.
Paljastuksien osalta kerrottavaa sitten riittääkin, joten listasin uudet Battlefield 1943:a koskevat asiat alta löytyvään luetteloon. Ennen sitä mainittakoon toinen asia mikä selvisi reissun yhteydessä; Battlefield 2:n ja 2142:n seuraavan päivityksen betatestin on määrä alkaa kuluvan kuun aikana.
...
Paljastuksien osalta kerrottavaa sitten riittääkin, joten listasin uudet Battlefield 1943:a koskevat asiat alta löytyvään luetteloon. Ennen sitä mainittakoon toinen asia mikä selvisi reissun yhteydessä; Battlefield 2:n ja 2142:n seuraavan päivityksen betatestin on määrä alkaa kuluvan kuun aikana.
...
Battlefield 1943:n johtava suunnittelija Sebastian Armonioso kertoo omista kokemuksistaan squadien toimimisesta pelissä. Ensinnäkin 1943:ssa squadien koko on rajattu neljään pelaajaan ja keskenäinen kommunikointi tapahtuu VoIP:n avulla.
Armonioso myöskin paljastaa, että tavallisen rivisotilaankin kranaatit tekevät vahinkoa tankille, joten niiden tuhoaminen ei ole pelkästään AT:n vastuulla.
...
Armonioso myöskin paljastaa, että tavallisen rivisotilaankin kranaatit tekevät vahinkoa tankille, joten niiden tuhoaminen ei ole pelkästään AT:n vastuulla.
...
Battlefield 1943:sta saadaan demo ennen sen kesäistä julkaisua. Demo saapuu ainakin molemmille konsoleille ja mahdollisesti myös PC:lle. PC:n osalta asia varmistunee seuraavan parin kuukauden aikana.
Tieto demosta saatiin BF1943:n Twitter-feediin, jota kannattaa muutenkin seurata vastaavien pienien paljastusten takia. Feedin kautta voi myös esittää omia kysymyksiään.
Tieto demosta saatiin BF1943:n Twitter-feediin, jota kannattaa muutenkin seurata vastaavien pienien paljastusten takia. Feedin kautta voi myös esittää omia kysymyksiään.
DICE:n Tukholman studiot saivat vasta useampiakin vieraita kun sekä BFHQ.se että GameKings.tv kävivät testaamassa uudet Battlefield-sarjalaiset. GameKings kokosi vierailustaan videon, josta näkee hyvin miten hieno studio. Se on meidän harmiksemme hollanniksi, joten kokemus jäänee melko visuaaliseksi. Itse studioille videossa päästään noin seitsemän minuutin kohdalla ja pelikuvaa löytyy 15 minuutin jälkeen.
BFHQ:n reissusta jäljelle jäi toistakymmentä kuvaa. Niissä etusijalla on itse laitteisto ja pelaajat, mutta onpa kuviin eksynyt myös mm. BF1943:n päävalikko.
GameKings.tv - video
BFHQ.se - kuvia
...
BFHQ:n reissusta jäljelle jäi toistakymmentä kuvaa. Niissä etusijalla on itse laitteisto ja pelaajat, mutta onpa kuviin eksynyt myös mm. BF1943:n päävalikko.
GameKings.tv - video
BFHQ.se - kuvia
...
4Players.de onnistui saamaan käsiinsä kahdeksan uutta kuvankaappausta Battlefield 1943:sta. Kaikissa niissä esiintyy huiman määrän lisäyksityiskohtia saanut Wake Island ja etenkin lentokenttälipun rantaotos on sykähdyttävän hieno. Tulisi jo kesä!
Game Developers Conference päättyi tänään ja sen myötä median vaitiolovelvollisuus. Battlefield 1943:sta alkoikin tulvia välittömästi ennakoita ja videomateriaalia, joissa käydään läpi pelin ominaisuuksia ja ensitunnelmia.
GDC:llä esittelyssä pyöri Iwo Jima -kartta, joka on saanut hieman tummemman sävyn ylleen, ja tuhoutuvan maaston, muiden karttojen tapaan. Ennakoiden ensivaikutelma noudattaa melko yhtenäistä linjaa - peli tuntuu ja näyttää Bad Companylta pienoisin parannuksin. Onhan pelimoottori sama sekä kehityssuuntaus alusta asti sisällössä sekä pelattavuudessa.
1943:n pointti onkin tarjota hauskaa pelattavaa halpaan hintaan kuitenkaan kangistumatta vanhan toistamiseen - eikä sitä voi siitä moittia. Kerrankin uskalletaan kokeilla jotain uutta ja erilaista.
...
GDC:llä esittelyssä pyöri Iwo Jima -kartta, joka on saanut hieman tummemman sävyn ylleen, ja tuhoutuvan maaston, muiden karttojen tapaan. Ennakoiden ensivaikutelma noudattaa melko yhtenäistä linjaa - peli tuntuu ja näyttää Bad Companylta pienoisin parannuksin. Onhan pelimoottori sama sekä kehityssuuntaus alusta asti sisällössä sekä pelattavuudessa.
1943:n pointti onkin tarjota hauskaa pelattavaa halpaan hintaan kuitenkaan kangistumatta vanhan toistamiseen - eikä sitä voi siitä moittia. Kerrankin uskalletaan kokeilla jotain uutta ja erilaista.
...
Battlefield 1943:sta alkaa tupsahtelemaan uutta informaatiota ja kuvamateriaalia heti ensi viikon alusta, kun Game Developers Conference pyörähtää käyntiin San Fransiscossa. Aina 27. päivään asti kestävässä tapahtumassa pääsevät vierailevat toimittajat myös kokeilemaan Battlefield 1943:a, sillä EA on järjestänyt paikalle useita pelikoneita. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, on netti jo maanantaina pullollaan kuvia ja ensikokemuksia.
Muista siis seurata uutisia heti viikon vaihtumisesta lähtien!
...
Muista siis seurata uutisia heti viikon vaihtumisesta lähtien!
...
EA:n Battlefield 1943:n virallisilla foorumeilla ovat pelintekijätkin aktiivisia, sillä jälleen kerran he ovat vastanneet pelaajien tekemiin kysymyksiin. Seuraavassa esitetyt kysymykset ja niihin saadut vastaukset:
How many planes r spawning on the wake map?
How many planes r spawning on the wake map?
- Five, two per carrier and one at a controlled base.
- No, this game is historically correct in that sense at least.
- We will reveal more about this around the end of this month and I...
Tällä kertaa Patrick Liu on joutunut Gamasutra.com:in piinapenkkiin. Aiheena kaikkien suureksi yllätykseksi on täksi kesäksi lupailtu Battlefield 1943.
Haastattelussa Liu kertoo, kuinka pelin idea syntyi ikäänkuin vahingossa. Lähtökohtana oli vain loistava Frostbite pelimoottori ja rakkaus BF1942:sta kohtaan. Pienien kokeilujen jälkeen idea tuntui niin hyvältä, että se oli pakko julkaista.
Paljon puhetta herättänyt hahmon itsestäänparaneminenkin oli käsitteillä. Nykyään kyseinen ominaisuus on hyvin monessa FPS pelissä jo mukana ja sen todettiin tuovan uutta potkua tähän peliin. Kuitenkin tarkentaen, että tarkoituksena ei ole tuoda kyseistä ominaisuutta kaikkiin tuleviin peleihin.
Haastattelussa Liu kertoo, kuinka pelin idea syntyi ikäänkuin vahingossa. Lähtökohtana oli vain loistava Frostbite pelimoottori ja rakkaus BF1942:sta kohtaan. Pienien kokeilujen jälkeen idea tuntui niin hyvältä, että se oli pakko julkaista.
Paljon puhetta herättänyt hahmon itsestäänparaneminenkin oli käsitteillä. Nykyään kyseinen ominaisuus on hyvin monessa FPS pelissä jo mukana ja sen todettiin tuovan uutta potkua tähän peliin. Kuitenkin tarkentaen, että tarkoituksena ei ole tuoda kyseistä ominaisuutta kaikkiin tuleviin peleihin.
Tällä kertaa on vuorossa thegamereviews.com:in haastattelu. Kyseinen haastattelu on myös Comic Conien saalista ja kysymykset hyvin samanlaisia kuin muissakin.
Haastattelussa karttojen vähyyteen annetaan muutamakin selitys. Ensinnäkin peli on ladattava, joten sen koko ei saa paisua liiaksi. Toisena syynä on huomio siitä, että peleissä on vain se muutama kartta jotka nousevat suosioon, muiden jäädessä taka-alalle. Kuitenkaan mitään päätöksiä ei ole vielä tehty lisämateriaalin suhteen, joten myöhemmin ilmestyvät kartat ovat vielä mahdollisia.
Pelissä ei tule olemaan ollenkaan health baria vaan hahmon saamaa vauriota kuvataan Call of Dutyistä tutulla ruudun 'tummumisella'. Kyseisellä muutoksella haetaan takaa, että pelaaja voi keskittyä...
Haastattelussa karttojen vähyyteen annetaan muutamakin selitys. Ensinnäkin peli on ladattava, joten sen koko ei saa paisua liiaksi. Toisena syynä on huomio siitä, että peleissä on vain se muutama kartta jotka nousevat suosioon, muiden jäädessä taka-alalle. Kuitenkaan mitään päätöksiä ei ole vielä tehty lisämateriaalin suhteen, joten myöhemmin ilmestyvät kartat ovat vielä mahdollisia.
Pelissä ei tule olemaan ollenkaan health baria vaan hahmon saamaa vauriota kuvataan Call of Dutyistä tutulla ruudun 'tummumisella'. Kyseisellä muutoksella haetaan takaa, että pelaaja voi keskittyä...
Ajankohtaista
Käynnissä olevia tapahtumia:
-
Tulevia tapahtumia:
-
Menneitä tapahtumia:
LanTrek '15 - 26.2.-1.3.2015
Assembly Winter 2015 - 30.1.-1.2.2015
Assembly Summer 2014 - 31.7.-3.8.2014
- YLE-lähetykset HD
- Turnaukset, streamit, aikataulut ja tulokset
- CS:GO-turnauksen joukkueet
- Kuvagalleria
- Tapahtumakierros
- Turnausten tulokset
Assebly Winter 2014 - 31.1.-2.2.2014
- Esittely
- Turnaukset
- Katsojan opas
- Kuvagalleria
- Finaalipäivä
- Lopputulokset
- Venue Tour: Part 1
- Venue Tour: Part 2
- Venue Tour: Part 3
LanTrek 2014 - 10.-12.1.2014
---------------------------------------------------------
Katso Gaming.fi:n kattava coverage-historia!
---------------------------------------------------------
Katso Gaming.fi:n kattava coverage-historia!
---------------------------------------------------------
Facebook