Näyttää tosiaan siltä että Valve kuuntelee pelaajiaan, ja pyrkii jatkuvasti kehittämään tuotettaan pelaajien toiveiden mukaan. Tietysti viimeinen sana valinnoissa on aina pelin kehittäjällä, mutta nyt on todella otettu huomioon myös pelaajat. Pelaajat jakautuvat aika selkeästi kahteen leiriin, jotka perinteisesti ovat oleet publaajat ja klaanihörhöt. Molempia on hyvin vaikea samaan aikaan miellyttää.
Elokuussa Valve käynnisti salaisen beta-testin eräiden TF2:n kilpakentillä ansioituneiden klaanien kesken. Valven kehitystiimi pelkäsi että hiljattain julkaistu Sniper vs Spy -update oli kipannut pelin herkän balanssin pahasti kilpapelaamiselle epäsuotuisaan suuntaan.
Tietysti testit suoritettiin tiukan salassapidon alla, mutta kuten aina ihmisluonto astuu mukaan kuvioihin, ja tietoa on pikkuhiljaa tihkunut mistä betassa oikein on ollut kyse.
Jo heti elokuun alussa tfportal.de uutisoi huhuista ja spekuloinneista koskien suljettua betaa. Silloin ne olivat vain huhuja, ja ne jätettiin omaan arvoonsa. Tässä listaa ominaisuuksista joita huhujen mukaan testattiin betalla.
Heavy: Isolle miehelle annettiin hanskat, jotka mahdollistaisivat köriläälle jopa pyron luokkaa olevan liikkuvuuden niiden ollessa kädessä. Miinuksena huomattavasti vähentynyt melee damage sekä tietysti kykenemättömyys ammuskeluun maiseman vaihtuessa. Tämä selittää osaltaan vanguard party -achievementin.
Myös minigunin hajontaa pienennettiin testeissä. Sandvich sai joitain twiikkejä ominaisuuksiinsa, mutta näistä ei tarkempaa tietoa ole.
Medic: Kritzkrieg sai paremmin havaittavan visuaalisen ilmeen.
Scout: Sandman muutettiin radikaalisti, sekä tainnutusmekaniikkaan kokeiltiin muutoksia. FaN-takapotkua muokattiin merkittävästi, ja nyt sen toiminta perustuu vahinkoon ja etäisyyteen. Pistooliscriptien toiminta poistettiin ja maksimitulitusnopeutta laskettiin hieman.
Engineer: Insinöörille testataan uutta jakaria, joka nopeuttaa kamppeiden pystytystä, mutta ei salli niiden päivittämistä. Tämä nostaisi engyn liikkumisnopeutta kentällä huomattavasti kun sentry tai dispenser nousisivat käytännössä välittömästi.
Demoman + Soldier: Testeissä oli lähinnä tämän kaksikon kärsimä damage jumpeissä omista räjähteistään, ja sitä pyrittiin hakemaan sopivalle tasolle.
Spy: Tyylikäs veikkosemme saisi jatkossa, ei yhtä, vaan jopa kaksi pukua valittavakseen. Ensimmäinen vaihtoehto toimisi asbestialkkareiden tapaan ja poistaisi 90% liekkien vakoojalle aiheuttamasta vahingosta. Miinuksena tässä on se että se korvaisi aseista revolverin.
Toinen puvuista olisi myös suunnattu pyrolta suojautumiseen, mutta sen ominaisuudet ja miinukset eivät tällä haavaa ole tiedossa.
Testit ovat ilmeisesti sujuneet hyvin koska osa noista ominaisuuksista päätyi jo Classless Updaten osaksi. Nyt on myös saatu visuaalista varmistusta ainakin Heavyn ja Engineerin uusista mahdollisista unlockeista:
Beta on tiettävästi vielä käynnissä, joten uusia päivityksiä voi odotella. Saamme melko varmasti ainakin uusia unlockeja, ja eiköhän sieltä kaikenlaista muutakin kivaa ole mukaan eksynyt.
Lähde
Elokuussa Valve käynnisti salaisen beta-testin eräiden TF2:n kilpakentillä ansioituneiden klaanien kesken. Valven kehitystiimi pelkäsi että hiljattain julkaistu Sniper vs Spy -update oli kipannut pelin herkän balanssin pahasti kilpapelaamiselle epäsuotuisaan suuntaan.
Tietysti testit suoritettiin tiukan salassapidon alla, mutta kuten aina ihmisluonto astuu mukaan kuvioihin, ja tietoa on pikkuhiljaa tihkunut mistä betassa oikein on ollut kyse.
Jo heti elokuun alussa tfportal.de uutisoi huhuista ja spekuloinneista koskien suljettua betaa. Silloin ne olivat vain huhuja, ja ne jätettiin omaan arvoonsa. Tässä listaa ominaisuuksista joita huhujen mukaan testattiin betalla.
Heavy: Isolle miehelle annettiin hanskat, jotka mahdollistaisivat köriläälle jopa pyron luokkaa olevan liikkuvuuden niiden ollessa kädessä. Miinuksena huomattavasti vähentynyt melee damage sekä tietysti kykenemättömyys ammuskeluun maiseman vaihtuessa. Tämä selittää osaltaan vanguard party -achievementin.
Myös minigunin hajontaa pienennettiin testeissä. Sandvich sai joitain twiikkejä ominaisuuksiinsa, mutta näistä ei tarkempaa tietoa ole.
Medic: Kritzkrieg sai paremmin havaittavan visuaalisen ilmeen.
Scout: Sandman muutettiin radikaalisti, sekä tainnutusmekaniikkaan kokeiltiin muutoksia. FaN-takapotkua muokattiin merkittävästi, ja nyt sen toiminta perustuu vahinkoon ja etäisyyteen. Pistooliscriptien toiminta poistettiin ja maksimitulitusnopeutta laskettiin hieman.
Engineer: Insinöörille testataan uutta jakaria, joka nopeuttaa kamppeiden pystytystä, mutta ei salli niiden päivittämistä. Tämä nostaisi engyn liikkumisnopeutta kentällä huomattavasti kun sentry tai dispenser nousisivat käytännössä välittömästi.
Demoman + Soldier: Testeissä oli lähinnä tämän kaksikon kärsimä damage jumpeissä omista räjähteistään, ja sitä pyrittiin hakemaan sopivalle tasolle.
Spy: Tyylikäs veikkosemme saisi jatkossa, ei yhtä, vaan jopa kaksi pukua valittavakseen. Ensimmäinen vaihtoehto toimisi asbestialkkareiden tapaan ja poistaisi 90% liekkien vakoojalle aiheuttamasta vahingosta. Miinuksena tässä on se että se korvaisi aseista revolverin.
Toinen puvuista olisi myös suunnattu pyrolta suojautumiseen, mutta sen ominaisuudet ja miinukset eivät tällä haavaa ole tiedossa.
Testit ovat ilmeisesti sujuneet hyvin koska osa noista ominaisuuksista päätyi jo Classless Updaten osaksi. Nyt on myös saatu visuaalista varmistusta ainakin Heavyn ja Engineerin uusista mahdollisista unlockeista:
Beta on tiettävästi vielä käynnissä, joten uusia päivityksiä voi odotella. Saamme melko varmasti ainakin uusia unlockeja, ja eiköhän sieltä kaikenlaista muutakin kivaa ole mukaan eksynyt.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
Team: =BFP=
08.09.2009 17:22
#1
Olisihan tuo mukavaa että classit saisivat unlock varusteita lisää, ettei jäisi vain nihin kolmeen.
edit:
Kovimmat kriitikot voisivat muistuttaa Left 4 Dead 1:stä, mutta en itse kuulu niihin. Tuo pelien tukeminen on tosiaankin valvella hyvin hanskassa.
Team: Z-Partio
08.09.2009 17:31
#2
Team: [PG]
08.09.2009 17:44
#3
Tulihan tässä viimeisimmässä isossa classless updatessa jo muutoksia scoutille, ja fixiä sticky sekä rocket jumppeihin.
Lähinnä nämä unlockit ovat vielä virittelyn alla ja tullaan EHKÄ näkemään tulevaisuudessa myös pelissä.
Heavy on ollut hiukan hankala hahmo pelissä. Tilastojen valossa vähiten pelattu classi, mutta jakaa eniten damagea ylivoimaisesti. Pitää olla aika tarkkana että sitä ei liikaa vahvisteta nykyisestä. Tosin juurikin spylle annetut varusteet myös tekivät heavyn pelaamisen entistä turhauttavammaksi eikä jatkuva neulatyynynä oleminenkaan heavyn pelaamiseen kannusta.
Balanssin säilyttäminen on pelissä kuin pelissä on tarkkaa puuhaa niin kuin pärekaton kulottaminen.
09.09.2009 08:35
#4
Eipä tästä pääse yli eikä ympäri: Valve jaksaa tukea pelejään ja niiden pelaajia vielä pitkän pitkän aikaa pelin julkaisun jälkeenkin. Esimerkillistä työtä, sais muut ottaa mallia.
QTF! Ei tekis EAlle pahitteeks ottaa vähä mallia.
13.09.2009 09:50
#5
Sandmani oli ehkä vähän epäkäytännöllinen ase, ja siihen tarvittaisiinkin sitä jotain, mutta mitä tarkoitetaan tainnutusmekaniikan muuttamisella? Pistooleihin tyrkkimisestä en edelleenkään tykkää, oisivat vaan pitäneet ne huippunopeina mutta vähemmän tehokkaina tuliluikkuina. En koskaan nähnyt kenenkään närkästyvän niistä millään tapaa..
Sitten taas engineerin leikkikalusta. En oikein näe ideaa siihen että voit pystyttää tason 1 konekivääri- dispenser- ja teleporttileirin nopeasti, ilman että voit sitä millään tapaa kehittää. Nurkan takaa hyppäävä demo tai soldier luultavasti räjäyttää paskan päreiksi koko viritelmät parilla pommilla / raketilla. Eri juttu se saattaisi kyllä olla, jos on useampi engineer töissä ja tarvitaan esim. pikaista kaverin sentryn tasolta 2 tasolle 3 nostoa.
Itse sanoisin soldierin ja demomanin itseensä kohdistuvaan damageen hieman vähennystä, kahden rakettiloikan jälkeen olet melko alhaisilla HP-tasoilla ja sniper kentän toisessa päässä saa helpon bodyshotin.
Liekkisuoja kuulostaa kaikenmaailman persepäiltä jotka tunkevat liekinheittimen naamaan suhteen hyvältä, mutta jäi kismittämään mitä järkeä on tehdä toinen samalle tarkoitukselle? No, se jää nähtäväksi..
Toivon mukaan peli alkaa vierimään siihen miellyttävämpään suuntaan, toisin kuin se on nyt uhkaavasti rullannut epätasapainon syövereihin.
1