Battlefield Bad Companyn ensimmäinen osa julkaistiin konsoleille vuonna 2008 ja se toi mukanaan pelisarjaan pari merkittävää uudistusta: tuhoutuvan maaston ja Gold Rush -pelimuodon. Peli jäi monen pettymykseksi vain konsolipelaajien iloksi ja PC-pelaajat joutuivat nuolemaan näppejään. Bad Company 2 kuitenkin vetää paremmaksi ja se tuleekin saataville kaikille alustoille. Merkittävin muutos on Frostbite-pelimoottorin parantaminen entisestään tekemällä ympäristön tuhoutumisesta aikaisempaa yksityiskohtaisempaa. Muuten pelimekaniikka on pääpiirteissään sama sisältäen pieniä parannuksia. Tämä PlayStation 3 -betan perusteella kirjoitettu ennakko kuvastaa ensitunnelmia eikä välttämättä kuvasta lopullisen version sisältöä.
Gold Rushista Rushiin
Bad Companyssa pelattiin siis Gold Rush -pelimuotoa, jossa hyökkäävällä joukkueella oli tarkoituksena tuhota vastustajan kaksi kultalaatikkoa. Kun laatikot oli tuhottu, aukesi kartasta kaksi uutta kultalaatikkoa sisältävä alue. Tätä jatkui kunnes viimeisen alueen laatikot oli tuhottu tai aika loppunut. Laatikkojen tuhoaminen tapahtui joko asentamalla niihin räjähteet, jolloin puolustajilla oli hetki aikaa purkaa ne, tai ampumalla vaikkapa tankilla niitä riittävän monesti. Bad Company 2:een pelimuodon nimestä on poistettu sana gold, joten nyttemmin se tunnetaan Rushina. Idea on muuten pysynyt täysin samana.
Betan karttana toimii Arica Harbour. Kartta on ehkä hieman turhan iso 24 pelaajalle mutta PC:llä se soveltunee 32 pelaajalle hyvin. Välillä tuntuu siltä, että vihollisia saa etsiä turhan kauan, muutoin kartta vaikuttaa pelattavalta. Pelaajien totuttua pelimuotoon tulee vastustajien löytäminen helpommaksi kun kaikki puskevat laatikoita kohti. Nyt palvelimilla valitettavasti näkyy paljon pelureita, jotka näyttävät siltä, ettei heillä ole mitään hajua mitä kartalla pitäisi tehdä.
Kulkuneuvoina betassa on tankkeja ja jeeppejä. Varmuutta ei vielä ole tuleeko lopulliseen versioon helikopterit, mutta lentokoneet on ainakin jätetty pelistä pois. Ajoneuvojen ohjaus on vähän huonosti toteutettu, kaasu ja kääntäminen kun on samassa tatissa. Yleensä konsoleiden autopeleissä kaasu ja jarru on sijoitettu olkanäppäimiin ja ohjaus tattiin. DICE on jo onneksi ilmoittanut vaihtavansa takaisin perinteiseen malliin. Muuten tuntuma ajoneuvoissa on kohdillaan.
Pelistä löytyy neljä erilaista kittiä: Assault, Engineer, Medic ja Recon. Sarjan aiemmista tekeleistä tutuksi tulleet kitit toimivat samalla periaatteella kuin ennenkin, mutta niistä käytetään hieman erilaisia variaatioita kuin on totuttu näkemään. Assault-aselaji edustaa tavallista nurmiporaa, joka kantaa aseenaan perinteistä rynnäkkökivääriä ja siihen kiinnitettäviä lisälaitteita kuten kranaatinheitintä. Taistelutovereita taas voi huoltaa taisteluliiveistä löytyvillä ammuslaatikoilla. Engineerin varustuksesta löytyvät niin jalkaväkeä vastaan soveltuvia äänevaimentimella varustettuja rynnäkkökivääreitä ja konepistooleita kuin ajoneuvojen tuhoamiseen mainiosti sopivia panssarintorjuntaohjuksiakin. Medic-kitillä pelaava saa niittää vihollisia raskaan kaliiberin konekivääreillä, sekä pelastaa omia taisteluiden uuvuttamia sotilaita lääkintälaukkujen ja defibrillaattorin avulla. Defibrillaattorin takaisintulo on aivan loistava uudistus. Tällä saadaan hyökkäykset kestämään pidempään ja pelin painopiste lähelle tuhottavaa kohdetta. Neljäntenä ja viimeisenä listasta löytyy Recon-kitti. Toisin sanoen sniperina tunnetun aselajin arsenaalista löytyy mikäpä muukaan kuin tarkkuuskivääri, sekä myös muoviräjähdettä, jolla voi tuhota vaikka panssarivaunuja.
Unlockien maailma
Omaa ase- ja tarvikevalikoimaa voi tuttuun tapaan kartuttaa helposti keräämällä tapoista ja avustuksista saatavia pisteitä, joilla saa kittikohtaisesti avattua uutta. Jokaiselle luokalle on saatavilla kuusi uutta asetta, sekä 13 yhteisesti käytettävissä olevaa asetta. Kokoelmasta löytyy myös erilaisia tarvikkeita panssarimiinoista maalinosoitusradioihin.
Spottaus on erittäin hyödyllinen toiminto, joka on ollut mukana kaikissa Battlefield -peleissä tähän mennessä - eikä sitä ole unohdettu tässäkään versiossa. Vihollisia voi spotata yksinkertaisesti tähtäämällä sotilaita tai ajoneuvoja ja painamalla padin Select-näppäintä, jolloin vihollisen päälle ilmestyy punainen ikoni näytölle ja minimappiin. Tämän yksinkertaisempaa tapaa paljastaa vihollisen sijainteja omille tovereille ei enää löydy.
Pelin aseet tuntuvat olevat tarkkoja ja vihollisiin osuminen on helppoa. Tosin välillä tuntuu, että viholliset saisivat tippua vielä hieman nopeammin, ettei koko lippaallista tarvitsisi tyhjentää. Peliin on myös tuotu ominaisuus: jos pelaaja ottaa osumaa, oma ampuminen vaikeutuu huomattavasti. Tähtäin ei pysy enää paikallaan kunnolla ja tähtäämisestä tulee vaikeaa. Näin pelaajista se kumpi saa ensin reagoitua tilanteeseen on vahvasti etulyöntiasemassa. Myös päälle tulevat tykistökeskitykset saavat tähtäimen heilumaan pahasti ja osuminen viholliseen on lähes mahdotonta.
Ryhmäloikkimisen paluu
Squadit on toteutettu nyt täydellisesti ajatellen tulevaa PC-versiota. Squadiin voi liittyä pelin valikoiden kautta, tai jos kavereiden kanssa haluaa pelaamaan, perustetaan party johon halukkaat kaverit liittyvät ja sitten haetaan sopiva serveri. PC:llä homma ei tule olemaan edes näin hankalaa, vaan sisäisen kaverilistan kautta samalle palvelimelle pääsee samantien. PC-pelaajat osannevat myös arvostaa seuraavaa ominaisuutta: kehen tahansa squadilaisen viereen voi spawnata. Periaatteessa squad hopping, joka Battlefield 2sta poistettiin, on taas täällä!
Graafisesti peli täyttää nykystandardit. Mitään tajuttoman mullistavaa se ei tarjoa, mutta näyttää kauniilta. Tekstuurit tulevat oletettavasti vielä tarkentumaan, jolloin näyttävyyttä saadaan hieman lisää. Värimaailma mapissa on melko lattea, tosin se voi olla ihan betan kartan ominaisuus. Suurempia johtopäätöksiä ei voi siis tehdä näkemättä muitakin karttoja. Ruudunpäivitys pysyy pelatessa kohtuu tasaisena ja suurempia tökkimisiä ei esiinny.
Äänet ovat hienoinen pettymys, ainakin betan kohdalla. Tiettävästi niitä on pakattu tilan säästämiseksi eli tässäkin asiassa on turha tehdä johtopäätöksiä näin aikaisin. Äänimaailma on kyllä kunnossa ja sotimisessa on tunnelmaa sotilaiden muun muassa huudellessa ohjeita toisilleen, mutta äänien dynamiikka puuttuu ja matalat taajuudet eivät saa olohuoneen tavaroita tärisemään. Pelisarjan ensimmäisessä osassa oli DTS-äänet, joita myös lopullisesta versiosta on syytä odottaa.
Gold Rushista Rushiin
Bad Companyssa pelattiin siis Gold Rush -pelimuotoa, jossa hyökkäävällä joukkueella oli tarkoituksena tuhota vastustajan kaksi kultalaatikkoa. Kun laatikot oli tuhottu, aukesi kartasta kaksi uutta kultalaatikkoa sisältävä alue. Tätä jatkui kunnes viimeisen alueen laatikot oli tuhottu tai aika loppunut. Laatikkojen tuhoaminen tapahtui joko asentamalla niihin räjähteet, jolloin puolustajilla oli hetki aikaa purkaa ne, tai ampumalla vaikkapa tankilla niitä riittävän monesti. Bad Company 2:een pelimuodon nimestä on poistettu sana gold, joten nyttemmin se tunnetaan Rushina. Idea on muuten pysynyt täysin samana.
Betan karttana toimii Arica Harbour. Kartta on ehkä hieman turhan iso 24 pelaajalle mutta PC:llä se soveltunee 32 pelaajalle hyvin. Välillä tuntuu siltä, että vihollisia saa etsiä turhan kauan, muutoin kartta vaikuttaa pelattavalta. Pelaajien totuttua pelimuotoon tulee vastustajien löytäminen helpommaksi kun kaikki puskevat laatikoita kohti. Nyt palvelimilla valitettavasti näkyy paljon pelureita, jotka näyttävät siltä, ettei heillä ole mitään hajua mitä kartalla pitäisi tehdä.
Kulkuneuvoina betassa on tankkeja ja jeeppejä. Varmuutta ei vielä ole tuleeko lopulliseen versioon helikopterit, mutta lentokoneet on ainakin jätetty pelistä pois. Ajoneuvojen ohjaus on vähän huonosti toteutettu, kaasu ja kääntäminen kun on samassa tatissa. Yleensä konsoleiden autopeleissä kaasu ja jarru on sijoitettu olkanäppäimiin ja ohjaus tattiin. DICE on jo onneksi ilmoittanut vaihtavansa takaisin perinteiseen malliin. Muuten tuntuma ajoneuvoissa on kohdillaan.
Pelistä löytyy neljä erilaista kittiä: Assault, Engineer, Medic ja Recon. Sarjan aiemmista tekeleistä tutuksi tulleet kitit toimivat samalla periaatteella kuin ennenkin, mutta niistä käytetään hieman erilaisia variaatioita kuin on totuttu näkemään. Assault-aselaji edustaa tavallista nurmiporaa, joka kantaa aseenaan perinteistä rynnäkkökivääriä ja siihen kiinnitettäviä lisälaitteita kuten kranaatinheitintä. Taistelutovereita taas voi huoltaa taisteluliiveistä löytyvillä ammuslaatikoilla. Engineerin varustuksesta löytyvät niin jalkaväkeä vastaan soveltuvia äänevaimentimella varustettuja rynnäkkökivääreitä ja konepistooleita kuin ajoneuvojen tuhoamiseen mainiosti sopivia panssarintorjuntaohjuksiakin. Medic-kitillä pelaava saa niittää vihollisia raskaan kaliiberin konekivääreillä, sekä pelastaa omia taisteluiden uuvuttamia sotilaita lääkintälaukkujen ja defibrillaattorin avulla. Defibrillaattorin takaisintulo on aivan loistava uudistus. Tällä saadaan hyökkäykset kestämään pidempään ja pelin painopiste lähelle tuhottavaa kohdetta. Neljäntenä ja viimeisenä listasta löytyy Recon-kitti. Toisin sanoen sniperina tunnetun aselajin arsenaalista löytyy mikäpä muukaan kuin tarkkuuskivääri, sekä myös muoviräjähdettä, jolla voi tuhota vaikka panssarivaunuja.
Unlockien maailma
Omaa ase- ja tarvikevalikoimaa voi tuttuun tapaan kartuttaa helposti keräämällä tapoista ja avustuksista saatavia pisteitä, joilla saa kittikohtaisesti avattua uutta. Jokaiselle luokalle on saatavilla kuusi uutta asetta, sekä 13 yhteisesti käytettävissä olevaa asetta. Kokoelmasta löytyy myös erilaisia tarvikkeita panssarimiinoista maalinosoitusradioihin.
Spottaus on erittäin hyödyllinen toiminto, joka on ollut mukana kaikissa Battlefield -peleissä tähän mennessä - eikä sitä ole unohdettu tässäkään versiossa. Vihollisia voi spotata yksinkertaisesti tähtäämällä sotilaita tai ajoneuvoja ja painamalla padin Select-näppäintä, jolloin vihollisen päälle ilmestyy punainen ikoni näytölle ja minimappiin. Tämän yksinkertaisempaa tapaa paljastaa vihollisen sijainteja omille tovereille ei enää löydy.
Pelin aseet tuntuvat olevat tarkkoja ja vihollisiin osuminen on helppoa. Tosin välillä tuntuu, että viholliset saisivat tippua vielä hieman nopeammin, ettei koko lippaallista tarvitsisi tyhjentää. Peliin on myös tuotu ominaisuus: jos pelaaja ottaa osumaa, oma ampuminen vaikeutuu huomattavasti. Tähtäin ei pysy enää paikallaan kunnolla ja tähtäämisestä tulee vaikeaa. Näin pelaajista se kumpi saa ensin reagoitua tilanteeseen on vahvasti etulyöntiasemassa. Myös päälle tulevat tykistökeskitykset saavat tähtäimen heilumaan pahasti ja osuminen viholliseen on lähes mahdotonta.
Ryhmäloikkimisen paluu
Squadit on toteutettu nyt täydellisesti ajatellen tulevaa PC-versiota. Squadiin voi liittyä pelin valikoiden kautta, tai jos kavereiden kanssa haluaa pelaamaan, perustetaan party johon halukkaat kaverit liittyvät ja sitten haetaan sopiva serveri. PC:llä homma ei tule olemaan edes näin hankalaa, vaan sisäisen kaverilistan kautta samalle palvelimelle pääsee samantien. PC-pelaajat osannevat myös arvostaa seuraavaa ominaisuutta: kehen tahansa squadilaisen viereen voi spawnata. Periaatteessa squad hopping, joka Battlefield 2sta poistettiin, on taas täällä!
Graafisesti peli täyttää nykystandardit. Mitään tajuttoman mullistavaa se ei tarjoa, mutta näyttää kauniilta. Tekstuurit tulevat oletettavasti vielä tarkentumaan, jolloin näyttävyyttä saadaan hieman lisää. Värimaailma mapissa on melko lattea, tosin se voi olla ihan betan kartan ominaisuus. Suurempia johtopäätöksiä ei voi siis tehdä näkemättä muitakin karttoja. Ruudunpäivitys pysyy pelatessa kohtuu tasaisena ja suurempia tökkimisiä ei esiinny.
Äänet ovat hienoinen pettymys, ainakin betan kohdalla. Tiettävästi niitä on pakattu tilan säästämiseksi eli tässäkin asiassa on turha tehdä johtopäätöksiä näin aikaisin. Äänimaailma on kyllä kunnossa ja sotimisessa on tunnelmaa sotilaiden muun muassa huudellessa ohjeita toisilleen, mutta äänien dynamiikka puuttuu ja matalat taajuudet eivät saa olohuoneen tavaroita tärisemään. Pelisarjan ensimmäisessä osassa oli DTS-äänet, joita myös lopullisesta versiosta on syytä odottaa.
MAINOS
MAINOS
<<12>>
27.11.2009 11:42
#1
27.11.2009 12:12
#2
Ja hyi squad hopping... Kohtuu hyvin ruinaa pelillä välillä tuo squadhopping. Välillä tulee tilanteita, että vihu spawnaa ruumiiseen ja ite vaihtamassa lipasta. Voi arvata kuinka käy.
Kohtuu ikävä hiirtä ollu.
Team: [BS]
27.11.2009 12:12
#3
27.11.2009 14:27
#4
Ja sitten asiaan: Classien jakamisesta en oikein pidä. Mielestäni on vähän kyllä tyhmää, että Medic juoksentelee raskaan kk:n kanssa? Itse pidin aina klassisten bäfien classi jaosta kun oli paljon varaa valita. Assaultti saisi olla assaulti eli se kaveri joka heiluu sillä noobituubilla je heittelee smokea. Supportti olis se,joka heiluu sen kk:n kanssa ja heittelee tiimikavereita päähän ammuksilla ja huutelee "Get ammo hiör!" Ja medicin voisi rajoittaa siihen konepistooliin. Engineeristä ei kyllä ole valittamista, koska ei se wrenchin,miinojen(?) ja singon samaan classiin omasta mielestä paha asia ole. [/rant]
27.11.2009 15:28
#5
Joko ylläpito on päässyt kokeilemaan,että voiko niilä shock paddleilla tappaa vihuja? :d
kun tossa valititte auton kaasun ja ohjauksen olevan samassa tatissa niin sen pystyy asetuksista muuttamaan normiksi
27.11.2009 16:42
#6
Joko ylläpito on päässyt kokeilemaan,että voiko niilä shock paddleilla tappaa vihuja? :d
kun tossa valititte auton kaasun ja ohjauksen olevan samassa tatissa niin sen pystyy asetuksista muuttamaan normiksi
Ja muutosta vielä, että hyvinhän deffeil tappaa.. Täytyy vaan olla tyyliin vihussa kiinni, siis oikeasti. Voit kyllä deffuil revivee omia seinän takaa ja parin metrin päästä vaikka ilmasta, mutta vihuja et kyll saa edes 10cm päästä hengiltä. Puukkokin yltää sen 180* vähintään ja sellaset parin metrin päähän.
Eli ei ole niin kivat defibit kuitenkaan...
Controlleja voi säätää, mutta esim. jos menee UAV:hen niin ne saattaa nollaantua. Eli bugisia vielä.
Pelissä on vielä paljon balanssi ongelmia tankkien kanssa. RPG (eli ensinmäinen AT-ase) ei tee tankkiin paljon paskaakaan damagea, jos tankki on täysimiehitetty engineereillä. Vaikka laitat kaikki RPG:t (+3 putkee?), niin tankki selvii kolhuitta engineerin kanssa.
Sain uudemman ruotsalaisvalmisteen singon vähän aikaa sitten, joka ei myöskään tee sen enempää damagea.
Myöskin Tracer Dart tuottanu pettymyksen betassa. Idea on loistava, mutta vielä on toteutus Alpha versiota. Ainoastaan ajoneuvoja voit ampua tracer darteilla. Tracerillä ei ole merkitystä onko se tankin alla, päällä kyljessä tai missä... Aina se hakeutuu samaan pisteeseen tankissa. Ei oikeen toimi sen tasoisesti mitä peli on. Olisi loistavaa saada esim. taloihin dart kiinni ja pamauttaa RPG:llä ja saada sniper alas.
Tankki on todellakin OP (Over Powered) oikein pelattuna. Siinä onkin tapa olla TOP2 scoret rundissa, kun 2 engineeriä ja repairia osumien jälkeen. Hullut scoret ja assistit molemmille ja tankki posauttelee rauhassa vihut alas.
Peli tällä hetkellä ikään kuin pakottaa pelaamaan parhaimmilla classeilla tai ei pärjää.
Assault: 40mm heitin varmaan se suurin syy minkätakia porukka pelaa sillä, johtuen toki alkuhuumasta ja Destruction 2.0:sta. (Itse toki käytän Assaultin nadeheittimen tilalla haulikkoa, toinen unlock)
Engineer: Pakollinen tankittaessa ja samalla törkeät scoret vaikka pelaisitkin yksin. Pari lämmittely rundia (jos ensikertalainen), niin kolmas on jo tykistystä. Myöskin Engineerin aseet on loistavasti pärjääviä inffissä ja myös AT ohjuksetkin toimivat infissä.
Medic: Infittävä scorehuora. Aivan järjettömät scoret voit tehdä medicillä, kun heittelet heal packkeja frendeille ja reviveet mahdollisimman paljon. (Yksi peli 7000 pistettä rundissa, kun 2.:lla oli 4000 pistettä ja KD oli joku 1.5)
Recon: Ei oikeen toimi konsolilla. Mortareita on toki kiva heitellä vihuille ja kivääreillä ihan mukava mennä lähitaistelua jollakin reddot unlockilla esim. En ole koskaan nähnyt reconin tekevän varsinaista scorea, ellei ole sitten jotain käyttänyt apuna (kalustoa esim.).
Tuollanen minun mieleinen tiivistelmä classeista.
Killcam on ehdottomasti saatava pois, vaikka se vähän toimii AntiCamppina, mutta enemmän se tekee haittaa kuitenkin. Kaikki "ninjaaminen" vihujen linjonen takana on myös poistettu ja peli on kuin Call Of Dutyä. Voin ostaa sen MW2:sen, jos haluan Call of Dutyä, EA/DICE. Killcam ei näytä kuinka hän tappoi sinut, vaan mitä hän tekee sen jälkeen, kun on tappanut. Eli jos se vähän siinä vaihtaa paikkaa, niin se kerrotaan tietenkin. Paljastaa sijainnit, ei näin. Koko BF ilo meinaa loppua. Kyllä ne cämpperit on muutenkin löytynyt, jos tuntee tulevansa tapetuksi aina samaan paikkaan. Ei vaadi paljoon hoksottimia.
Destruction 2.0 on herättäny alkuhuuman jälkeen välillä niitä negatiivisiä tunteitakin. Koko infitys harrastus meinaa hajota sen takia, kun tankki rapee 500m päästä. Ei todellakaan ole minkäänlaista suojaa tankilla. Ja vielä jos jollakin on joku radar/uav/sensor mine lähellä tai spotattu munkilla selectiä rämppäämällä, niin ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä. Se vain on niin. Välillä erittäin vituttavaa ja toivoo vaan, että mitään Destruction 2.0:lla ei olisi.
DICEllä on vielä paljon työtä tehdä tästä onnistunut peli. Vähän on sellainen mieli, että tässä vain ajetaan Destruction 2.0:lla peliä eteenpäin, eikä niin sen toimivuudella. Tähän viitaten olen todennut, että tämä ei ole Battlefield 3. Ymmärrän kyllä minkätakia DICE ei pistänyt BFBC1:stä PC:lle. Se ei vaan toimi.
Odotellen siis demoa ja nähdään onko DICE tehnyt mitä muutoksia, voi olla muuten, että jää hyllylle tämäkin MW2:sen kanssa. Ei niin houkuta Destruction 2.0.
E: Voisin kirjoittaa pari kertaa pidemmänkin mielipidekirjoituksen BFBC2:sta, mutta todennäköisesti se menee myös kuuroille korville, joten what ever. I believe so.
Tai sit pitäs tehdä uusi topicci, jotta Ryderrr ja Hypotermia ei hermostu, että vien heidän arvostelun omallani. ;)
Team: =WAR=
27.11.2009 17:07
#7
Kyseessähän on beta. Itsekkin välillä vain alannu tuhoamaan ympäriltä kaiken ym vastaavaaa.
Niin tai, kun tankki tuhoaa objectit 500m päästä.
Tracer dartit ei oo kyl itellä toiminu, ainakaan "kulman" takaa en ole saanut ammuttua joten jos näköyhteys pitää olla niin sehän on jo koko idea menetetty.
Monesti on nyt myös alannut ottaan pattiin spawn rape tankeilla ja infillä molemmissa päissä. Varsinkin ekassa objectivessa. Jännä miten parilla tankilla saa hyvät scoret jenkkien ekassa leirissä.
Toisessa objectissa tankki voi pysyä porteilla ja vuorotellen painaa selectia ja ampuma näppäintä tappaen kaikki ja pitäen sensoria päällä. Ei tuhoudu ei sit millään Pystyy jopa tuhoamaan toisen objectiven talonkin.
Tankkia vastaan parhaiten toimii "korn"it (kiinteät singot).
Helth palkin puute ja regenevoiva healt tuntuu myös olevan peruja modern warfaresta? :(
Ja killcam pois, kun ei se edes kerro miten sinut tapettiin vaan minne se meni tapon jälkeen.
Mielivaltaisesti ei näppäimiä pysty säätämään :( Ainakaan gadget ja aseenvaihto näppäintä en ole saanut mieleiseksi.
Tulee luettua. Osa ottaa nokkiinsa niinkuin mw2:n konsolipelaajat negatiivisesta palautteesta :P Osalle tulee samankaltaisuudet mieleen.
27.11.2009 17:53
#8
Toivottavasti PC versiolla avartaisivat hieman tuota peli aluetta, sillä 32:n pelaajaan kanssa tulee olemaan täyttä kaaosta.
27.11.2009 18:59
#9
27.11.2009 19:16
#10
Toivottavasti muistuttaisi sitten pelatessa edes jonkin verran enemmän BF:ää kuin Call Of Dutya...
27.11.2009 19:41
#11
Seuraavana päivänä Beta-koodin ilmoituksesta menin koittamaan peliä, se latasi yllättävän nopeasti. Kummastelin aluksi tönkköä ajoneuvojen ohjausta, mutta ajan kanssa se meni hyvin. Lempi kittini, Recon toimi aika huonosti; oli taas opeteltava ampumaan kunnolla, kun eri peleissä luodin matka pyssää eri nopeuksilla. Kaiken lisäksi, molemmat puolet saivat samat aseet! Ja vielä eri vahvuuksilla.. Ryssien snipalla oli 10/40 luotia, jenkeillä paljon vähemmän.(Vai menikö niin?) Ja tarkkuuskiväärien teho oli kamala.. Tarvitaan 3-4 luotia kehoon, ja 1-2 luotia päähän ennenkuin vastustaja on poissa pelistä.
"Jee! Eka tappo! Mitä? Sehän elää vielä?"
Kitit olivat aika tasapainoisia, mutta aseet olivat hieman liian epätehokkaita.
Montakin bugia on, mutta sama homma kuin BC1, Kun menee helicopteriin tietyssä tasossa (otetaan vaikka tämä beta-kartta) niin ääni kuuluu vähän aikaa, kuva pyssää ja sit pitää käynnistää PS3 uudelleen. Ja jossakin kohtaa, kun spawnasin kamun luokse, jouduin maa kerroksen alapuolelle! Sitten joku toinen kaveri spawnas mulle niin siinä sitten räiskittiin maata niin kauan et patit loppu. Onneksi 'suicide' auttoi.
Kun olin ensimmäisen pelipäivän jälkeen mennyt pelaamaan, kauhukseni huomasin että pisteitä ei tullut, ja unlockit oli poissa. Kun olin pelannut pari päivää, unlockit palasivat riemun kanssa.
Talon romahdus tökkisi hieman, kun jäin alle kuolin enne kuin mitään edes romahti. Haluaisin yrittää edes päästä alta pois.
Ymmärrän että tämä on vasta beta-versio, mutta eivät Dicen pojat laittaneet parhaata peliin. Tai, sitten he vasta 'ruokkivat' pelihimoamme.
Beta-versioksi todella hyvä, ja mappi oli mukavan tasapainoinen PAITSI ensimmäisessä ryntäyksessä, siellä oli todella monta paikkaa johon pääsi, kun vain veti rautalangasta.
Team: [BS]
27.11.2009 22:51
#12
(Anteeksi, mutta olen kyllästynyt lukemaan nimeltä mainitsemattomien kaverien itkua joka ikisessä aiheeseen liittyvässä uutisessa/topicissa.)
27.11.2009 22:53
#13
Kaikki nyt toistelee sitä betaa ja silti valittavat täällä. EI KUULKAA AUTA MITÄÄN! Opetelkaa vähän enkelskaa ja menkää kirjottamaan nämä valitukset suoraan sinne betan foorumeille. Herosista kokemuksena on, että kyllä niitä siellä luetaan. Ei se peli parane, jos kaikki 15vee pellet täällä valittaa, kun eivät ymmärrän betan ideaa.
(Anteeksi, mutta olen kyllästynyt lukemaan nimeltä mainitsemattomien kaverien itkua joka ikisessä aiheeseen liittyvässä uutisessa/topicissa.)
Ja sitten mietitään, että kuka itki ja milloin... Olen ymmärtänyt, että BETAlla katsotaan pelin toimivuutta ja pelaajien mielipiteitä sen toimivuudesta. Ja ei taida kovin moni lukea edes, jos kirjoitan tänneKKIN engelskaa.
Team: =WAR=
28.11.2009 01:49
#14
Miksi ihmeessä sitten luet näitä kommentteja täällä yhtään mistään? Dear god. Kuinka moni pelintekijä ettii www.gaming.fi:stä pelistään palautetta? Eikös tämä nyt ole meille suomalaisille palautteen vaihto paikka? Villi veikkaus on et infinity ward tai activision ei käy kurkkaamassa täältä, että valitetaanko me mw2:n lentokenttä kohdasta jossa ammutaan siviilejä? Tai et c&c on jonkun meistä elämä <3?
Vai meniks multa jokin nyt ohi tässä?
BTW, Välillähän bf:bc2 statsit on tarkoituksellakin ollut pois päältä, samoin unlockit.
Yllättävän hyvin toi beta on toiminut, ainakin minulla. eilen ekan kerran vasta veti jumiin. PC puolella tuskin tarvii mainita bootista tai pelin sammumisesta yhtäkkiä :D Konsoli pelaaminen toki on vasta alku taipaleella. Ja pc:llä tämä kyllä tulee jyräämään.
Team: [LB]
28.11.2009 02:01
#15
Kaikki nyt toistelee sitä betaa ja silti valittavat täällä. EI KUULKAA AUTA MITÄÄN! Opetelkaa vähän enkelskaa ja menkää kirjottamaan nämä valitukset suoraan sinne betan foorumeille. Herosista kokemuksena on, että kyllä niitä siellä luetaan. Ei se peli parane, jos kaikki 15vee pellet täällä valittaa, kun eivät ymmärrän betan ideaa.
(Anteeksi, mutta olen kyllästynyt lukemaan nimeltä mainitsemattomien kaverien itkua joka ikisessä aiheeseen liittyvässä uutisessa/topicissa.)
KKFin ei voi muuta sanoa kuin lol.... Ja samalla voin manita muihin vastaaviin kommetteihin, että turha ruikuttaa että yllättävää et gaming.fi sitä tätä tai tota. Te itse luotte paikan tason. Teillä jopa on työkalut vaikuttaa kommentteihin. Asiallisella argumentoinnilla voisi saada aikaiseksi asiallista keskustelua, ei se ole ylläpidon tehtävä. Vai pitääkö meidän muokata jokaikistä kommenttia?
sori kkfin et meni ohi sun lainauksesta.
- fs -
28.11.2009 09:18
#16
30.11.2009 17:19
#17
Team: =WAR=
30.11.2009 22:08
#18
Team: blank
03.12.2009 10:08
#19
Pisti silmään tuo kohta arvostelijan näkökulmassa "välillä tuntuu siltä, että vihollisia saa etsiä turhan kauan". En itse ymmärrä miksi niitä pitäisi löytyä ollenkaan tässä pelimuodossa? Jos olet hyökkäämässä aktiivisesti kohteille ja siellä ei ole ketään vastassa niin helpompihan se on teidän joukkoeelle ja toistepäin.
Ymmärrä kyllä että pelistä haetaan mielekkyyttä sillä että nähdään vihollisia ja ammutaan kun se on suuri osa näiden pelien viehätystä. Kuitenkin huolestuttavaa tälläinen "TDM aseenne" joka kasuaalipelaajiin on tullut; elikkä pelin tehtävä ja idea on toissijainen kunhan saa frägätä.
03.12.2009 18:43
#20
<<12>>