Eräällä tavalla Brink on seuraava askel vuonna 2007 julkaistulle Enemy Territory: Quake Warsille. Tekijänä on Splash Damage, pelimoottorina päivitetty id Tech 4. Julkaisua kaavaillaan tällä hetkellä ensi vuoden keväälle ja pelialustoina toimivat PC, XBOX360 ja PlayStation 3. Peli tulee tukemaan Steamia, sekä hyödyntää Valven Anti-Cheattia. Alunperin peli piti julkaista jo tämän vuoden syksyllä, mutta pelintekijät päättivät lykätä julkaisua. Kukapa nyt haluaisikaan että markkinoille tuotaisiin jälleen yksi keskeneräinen peli, jota sen jälkeen päivitellään viikon välein, sillä seurauksella että päivityspakettien koko nousee useisiin gigatavuihin.
Brink perustuu tarinan ympärille, jota voi pelata joko yksinpelinä, 8vs8-co-opina, tai kilpahenkisenä moninpelinä. Pelin ulkonäkö on jotain realismin ja sarjakuvan väliltä, kaikki yksityiskohdat ovat hieman liioitellun kokoisia. Tapahtumapaikkana on ihmisen luoma paratiisisaari "The Ark", joka kelluu eristyksissä muusta maailmasta ylhässä yksinäisyydessään. Saari suunniteltiin täydellisen kaupungin prototyypiksi. Kaupungiksi jolla on uusiutuvia luonnonvaroja, missä saasteita ei tulla näkemään.
Tapahtumahetkellä tulvat ovat täyttäneet muun maailman, minkä vuoksi kelluva "Arkki" ylikansoittuu. Saaren tarjoamat voimavarat eivät enää riitä suurelle ihmismassalle ja näin saarelaiset ovat ajautumassa sisällissodan partaalle (brink of a civil war). Niin yksin-, kuin moninpelissäkin pelaajalla on mahdollisuus avata "tehtäväpyörä", missä näkyy pelaajalle tarjolla olevat tehtävät. Näiden tehtävien suorittamisesta pelaaja tienaa pisteitä, joita voi myöhemmin hyödyntää erilaisten tavaroiden ostossa. Tehtävät muuttuvat pelaajan sijainnin, pelaajan taidon, tarinan ja joukkuetovereiden mukaan.
Pelaajalla on mahdollisuus valita kahdesta eri puolesta: kapinallisista (Resistance), tai vartijoista (Security). Vartijat ovat siisteihin uniformuihin pukeutuneita ammattitaistelijoita, kun taas kapinallisten vaatetuksesta saattaa löytyä mitä tahansa, aina autonrenkaista jätesäkkeihin. Hahmon ulkonäkö on täysin pelaajan muokattavissa, vaatetuksesta lisävarusteisiin ja ruumiinrakenteesta ääniin. Mitä enemmän pelaaja tienaa pelatessa pisteitä, sitä enemmän on mahdollisuuksia hahmon muokkaamiseen. Pelin tekijät käyttävät hyvin paljon sanaa "persoonallinen" mainostaessaan kustomointia, joten oletettavaa on että lähes kaikki on mahdollista.
Classit
Jokaisella hahmoluokalla on omat taitonsa, mutta pelatessa saaduilla pisteillä voi avata uusia taitoja ja tavaroita. Näin kukin pelaaja voi tehdä hahmostaan juuri sellaisen mikä sopii omalle (peli)tyylilleen.
Pelaajalla on mahdollisuus valita neljästä eri classista:
Soldier
- Voi antaa lisäammuksia
- Erikoistunut räjähteisiin
Medic
- Kyky herättää kuolleita joukkuetovereita henkiin
- Voi antaa lisä-energiaa lähellä oleville
Engineer
- Korjaa objektiveja sekä joukkuetovereiden aseita
- Kyky rakentaa kohteita ja puolustusaseita
Operative
- Mahdollista hakkeroida vastustajan puolustusaseita, sekä objektiveja
-Voi pukeutua kuolleeksi viholliseksi
Mitä kaikkea uutta Brink sitten tarjoaa?
Pelissä on yhdistelty uudella tavalla yksin- ja moninpeliä. Pelaaja voi koska tahansa siirtyä yksinpelistä moninpeliin, taistelemaan vihollisryhmää vastaan seitsemän muun henkilön (tai botin) kanssa. Splash Damage on kehittänyt peliin SMART (Smooth Movement Across Random Terrain)-systeemin, minkä ansiosta pelaaja voi napin painalluksella liikkua nopeasti paikasta toiseen hyödyntäen erilaisia objekteja kartoissa. Käytännössä pelissä siis yhdistellään Mirrors Edge -tyylistä liikkumista normaaliin FPS-tyyliseen mättöön.
Pelin nettisivuilla on jo paljon materiaalia, missä esitellään niin SMART:n toimintaa käytännössä kuin oikeaa gameplaytäkin.
Pelin game directorina toimii ET:QW:sta tuttu Paul Wedgwood, joka jo Quake Warsin tekoaikana mainosti peliään kilpapelaamiseen soveltuvana pelinä. Linja ei poikkea Brinkin kohdalla. QuakeWars sopi hyvin kilpapeleihin, mutta tavallisten pelaajien keskuudessa se ei saanut suurtakaan kannatusta, minkä vuoksi pelin kilpapelaaminen loppui melko nopeasti. Miten Splash Damage onnistuu Brinkin kanssa? Ainakin heillä on tarjota jotain uutta ja mielenkiintoista, sen lisäksi he ovat tunnettuja siitä, että he kuuntelevat communityä ja tukevat pelejä sen mukaisesti. Toki se, että jokin kuulostaa hyvältä, ei tietenkään tarkoita sitä että se toimisi käytännössä. Jääkäämme jännityksellä odottamaan.
Brink perustuu tarinan ympärille, jota voi pelata joko yksinpelinä, 8vs8-co-opina, tai kilpahenkisenä moninpelinä. Pelin ulkonäkö on jotain realismin ja sarjakuvan väliltä, kaikki yksityiskohdat ovat hieman liioitellun kokoisia. Tapahtumapaikkana on ihmisen luoma paratiisisaari "The Ark", joka kelluu eristyksissä muusta maailmasta ylhässä yksinäisyydessään. Saari suunniteltiin täydellisen kaupungin prototyypiksi. Kaupungiksi jolla on uusiutuvia luonnonvaroja, missä saasteita ei tulla näkemään.
Tapahtumahetkellä tulvat ovat täyttäneet muun maailman, minkä vuoksi kelluva "Arkki" ylikansoittuu. Saaren tarjoamat voimavarat eivät enää riitä suurelle ihmismassalle ja näin saarelaiset ovat ajautumassa sisällissodan partaalle (brink of a civil war). Niin yksin-, kuin moninpelissäkin pelaajalla on mahdollisuus avata "tehtäväpyörä", missä näkyy pelaajalle tarjolla olevat tehtävät. Näiden tehtävien suorittamisesta pelaaja tienaa pisteitä, joita voi myöhemmin hyödyntää erilaisten tavaroiden ostossa. Tehtävät muuttuvat pelaajan sijainnin, pelaajan taidon, tarinan ja joukkuetovereiden mukaan.
Pelaajalla on mahdollisuus valita kahdesta eri puolesta: kapinallisista (Resistance), tai vartijoista (Security). Vartijat ovat siisteihin uniformuihin pukeutuneita ammattitaistelijoita, kun taas kapinallisten vaatetuksesta saattaa löytyä mitä tahansa, aina autonrenkaista jätesäkkeihin. Hahmon ulkonäkö on täysin pelaajan muokattavissa, vaatetuksesta lisävarusteisiin ja ruumiinrakenteesta ääniin. Mitä enemmän pelaaja tienaa pelatessa pisteitä, sitä enemmän on mahdollisuuksia hahmon muokkaamiseen. Pelin tekijät käyttävät hyvin paljon sanaa "persoonallinen" mainostaessaan kustomointia, joten oletettavaa on että lähes kaikki on mahdollista.
Classit
Jokaisella hahmoluokalla on omat taitonsa, mutta pelatessa saaduilla pisteillä voi avata uusia taitoja ja tavaroita. Näin kukin pelaaja voi tehdä hahmostaan juuri sellaisen mikä sopii omalle (peli)tyylilleen.
Pelaajalla on mahdollisuus valita neljästä eri classista:
Soldier
- Voi antaa lisäammuksia
- Erikoistunut räjähteisiin
Medic
- Kyky herättää kuolleita joukkuetovereita henkiin
- Voi antaa lisä-energiaa lähellä oleville
Engineer
- Korjaa objektiveja sekä joukkuetovereiden aseita
- Kyky rakentaa kohteita ja puolustusaseita
Operative
- Mahdollista hakkeroida vastustajan puolustusaseita, sekä objektiveja
-Voi pukeutua kuolleeksi viholliseksi
Mitä kaikkea uutta Brink sitten tarjoaa?
Pelissä on yhdistelty uudella tavalla yksin- ja moninpeliä. Pelaaja voi koska tahansa siirtyä yksinpelistä moninpeliin, taistelemaan vihollisryhmää vastaan seitsemän muun henkilön (tai botin) kanssa. Splash Damage on kehittänyt peliin SMART (Smooth Movement Across Random Terrain)-systeemin, minkä ansiosta pelaaja voi napin painalluksella liikkua nopeasti paikasta toiseen hyödyntäen erilaisia objekteja kartoissa. Käytännössä pelissä siis yhdistellään Mirrors Edge -tyylistä liikkumista normaaliin FPS-tyyliseen mättöön.
Pelin nettisivuilla on jo paljon materiaalia, missä esitellään niin SMART:n toimintaa käytännössä kuin oikeaa gameplaytäkin.
Pelin game directorina toimii ET:QW:sta tuttu Paul Wedgwood, joka jo Quake Warsin tekoaikana mainosti peliään kilpapelaamiseen soveltuvana pelinä. Linja ei poikkea Brinkin kohdalla. QuakeWars sopi hyvin kilpapeleihin, mutta tavallisten pelaajien keskuudessa se ei saanut suurtakaan kannatusta, minkä vuoksi pelin kilpapelaaminen loppui melko nopeasti. Miten Splash Damage onnistuu Brinkin kanssa? Ainakin heillä on tarjota jotain uutta ja mielenkiintoista, sen lisäksi he ovat tunnettuja siitä, että he kuuntelevat communityä ja tukevat pelejä sen mukaisesti. Toki se, että jokin kuulostaa hyvältä, ei tietenkään tarkoita sitä että se toimisi käytännössä. Jääkäämme jännityksellä odottamaan.
MAINOS
MAINOS
1
29.10.2010 22:34
#1
Team: Z-Partio
29.10.2010 22:46
#2
mikähän tän "ensiesittelyn" idea oli? tuli mieleen tää kuuluisa pelisaitti.
Pelistä on tarkoitus ruveta uutisoimaan jatkossa ahkerammin, joten halusimme antaa lukijoillemme ensikatsauksen pelistä, jotta pääsevät mukaan tässä vaiheessa.
30.10.2010 00:03
#3
Toinen minkä huomasin tekstissä oli puhe kilpapelaamisesta. Sopiiko tälläinen peli suoranaisesti kilpailua varten laneilla/netissä ?
Toisaalta ei tiedä ja hyvältä näytti, mielenkiintoinen peli jokatapauksessa tulossa!
01.11.2010 15:24
#4
29.11.2010 21:06
#5
Warsow? : D Toimii muute aika hyvi d:
1