FragFX -ohjain
*Tietoa itse ohjaimesta*
Olen siis hommannut tuollaisen ohjaimen jonkin aikaa takaperin, sillä itse en vain osaa FPS -pelejä pelata tateilla. Tatteihin tottuneet ihmiset eivät luonnollisesti tällaista tarvitse, vaan ovat monesti jopa parempia kera tattiensa.
No, avauksen tarkoituksena oli kuitenkin kysyä, käyttääkö täällä kukaan PS3 -pelaaja vastaavaa ohjainta? Ja jos joku käyttää, niin onko ilmennyt sellaista haittapuolta ohjaimessa, että käyttäessä esim. R3 -näppäintä (hiiren keskinäppäin), niin jotenkin kummasti se aktivoi samalla myös R2 -näppäimen (hiiren oikea näppäin)? Ja vastaavasti myös toisin päin.
Lähinnä tämä ärsyttää sen takia, että mm. CoD MW:ssa ja MW2:ssa melee on oletuksena tuo R3, ja kun kiiretilanne iskee päälle vihun rynniessä suoraan päin, niin vähintäänkin v*tuttava tilanne on kun äijä rupee paiskoon granua/semtexiä tai asentamaan jotain Claymorea, vaikka tarkoituksena olisi sipaista veitsellä kaulavaltimoon.
Meinaan onko kyseessä yksittäinen vika, joka vain sattuu mun tuurilla osumaan mun kohdalle, vai onko tämä ihan yleinen vika kyseisessä ohjaimessa?
Loppuun mainittakoon niille, jotka pitävät FragFX:ää epäreiluna ohjaimena, että ohjaimessa on huonotkin puolensa. Mm. hiiren tarkkuus on kaukana analogin portaattomuudesta, vaikka käytössä olisikin erillinen frag -näppäin. Tuostakaan näppäimestä ei riemua juuri ole muualla kuin sniperilla toisen paikallaan olevan sniperin tiputtamisessa, muuten sen käytöstä on lähinnä harmia. Eli ohjain ei toimi portaattomasti, joten vähänkään kauempana olevan vihun sihtiin saaminen on hankalampaa kuin padilla. Helpompi se vain on omaksua kuin pad.
En ole sieltä huonoimmasta päästä PC:llä pelatessa, mutta tattipelaajat pärjäävät ihan yhtä hyvin PS3:lla, ja monesti paremminkin kuin mitä itse FragFX:lla...
Olen siis hommannut tuollaisen ohjaimen jonkin aikaa takaperin, sillä itse en vain osaa FPS -pelejä pelata tateilla. Tatteihin tottuneet ihmiset eivät luonnollisesti tällaista tarvitse, vaan ovat monesti jopa parempia kera tattiensa.
No, avauksen tarkoituksena oli kuitenkin kysyä, käyttääkö täällä kukaan PS3 -pelaaja vastaavaa ohjainta? Ja jos joku käyttää, niin onko ilmennyt sellaista haittapuolta ohjaimessa, että käyttäessä esim. R3 -näppäintä (hiiren keskinäppäin), niin jotenkin kummasti se aktivoi samalla myös R2 -näppäimen (hiiren oikea näppäin)? Ja vastaavasti myös toisin päin.
Lähinnä tämä ärsyttää sen takia, että mm. CoD MW:ssa ja MW2:ssa melee on oletuksena tuo R3, ja kun kiiretilanne iskee päälle vihun rynniessä suoraan päin, niin vähintäänkin v*tuttava tilanne on kun äijä rupee paiskoon granua/semtexiä tai asentamaan jotain Claymorea, vaikka tarkoituksena olisi sipaista veitsellä kaulavaltimoon.
Meinaan onko kyseessä yksittäinen vika, joka vain sattuu mun tuurilla osumaan mun kohdalle, vai onko tämä ihan yleinen vika kyseisessä ohjaimessa?
Loppuun mainittakoon niille, jotka pitävät FragFX:ää epäreiluna ohjaimena, että ohjaimessa on huonotkin puolensa. Mm. hiiren tarkkuus on kaukana analogin portaattomuudesta, vaikka käytössä olisikin erillinen frag -näppäin. Tuostakaan näppäimestä ei riemua juuri ole muualla kuin sniperilla toisen paikallaan olevan sniperin tiputtamisessa, muuten sen käytöstä on lähinnä harmia. Eli ohjain ei toimi portaattomasti, joten vähänkään kauempana olevan vihun sihtiin saaminen on hankalampaa kuin padilla. Helpompi se vain on omaksua kuin pad.
En ole sieltä huonoimmasta päästä PC:llä pelatessa, mutta tattipelaajat pärjäävät ihan yhtä hyvin PS3:lla, ja monesti paremminkin kuin mitä itse FragFX:lla...
MAINOS
MAINOS
1
20.10.2010 21:20
#1
24.10.2010 16:32
#2
Muutenkin tuo ruudun kääntämiseen käytettävä tekniikka (ainakin Socomin kanssa) oli melkolailla idioottimainen, eikä kovinkaan käytännöllinen etenkään nopeissa tilanteissa. Kun ajattelee niin että vihu vilahtaa silmäkulmassa, eli ruudun reunamilla, niin ensin pitää tähtäintä siirtää ruudun reunaa kohti niin että vihun saa omalle tulialueelle, ja vasta sen jälkeen ottaa se sihtiin. Niin, ja toivoa että vihu ei juokse taas kuolleeseen kulmaan...
Lisäksi sain lähinnä ohjaimesta sellaisen käsityksen, että sitä tukevat pelit tehdään erikseen, eikä ohjain emuloi padin liikkeitä. Eli toistaiseksi käytössa olevilla peleillä (CoD:t, BF:t, etc.) tarvitaan silti emuloiva ohjainmalli, tässä tapauksessa FragFX.
Moven kohdalla voisi laittaa vaikka "lukitusnäppäimen" johonkin kohtaan (nopeaa käyttöä varten), jolloin esim. FPS -peleissä tähtäin pysyy keskellä ruutua, ja kapulaa kääntämällä kääntyy koko ruutu. Oman hyvän puolensa se tuo tosin melee -hyökkäyksiin, kun tarvitaan yksi nappi toiminnolle vähemmän.
24.10.2010 16:39
#3
Itellä on tommonen käytös, ainut miinus minkä oon löytänny on syöpi paristoja pirusti. Mutta ei haittaa ku pitää seuraavaa paristo settiä jo latingissa. Ja se että kandee hommaa 800(ohje suositus) sijasta ainaskin 1000 pattereita.Suosittelen lämpimästi hommaan jos yhtään tuntuu siltä....
25.10.2010 12:05
#4
Dual SFX Frag Pro. Muuta ei sitten tarvitakkaan :P
Itellä on tommonen käytös, ainut miinus minkä oon löytänny on syöpi paristoja pirusti. Mutta ei haittaa ku pitää seuraavaa paristo settiä jo latingissa. Ja se että kandee hommaa 800(ohje suositus) sijasta ainaskin 1000 pattereita.Suosittelen lämpimästi hommaan jos yhtään tuntuu siltä....
Langatonta mallia odottelin jo tuolloin kun hommasin oman FragFX V2.0:n. Miten lie sitten, kun olen lueskellut tuosta Frag Pro:sta jotta ohjain toimii pienellä viiveellä, että onko viive häiritsevän suuri?
Meinaan langallisella versiolla viivettä ei kyllä ollut, tai ainakaan ihmissilmän spottavaa viivettä. Tarkkuus toki on hieman mitä on, kun portaattomuus kärsii näissä emuloivissa ohjaimissa yleensä poikkeuksetta. Mutta tuokin on tottumiskysymys, ja pieni korjausliike tähtäykseen onnistuu ukkoa hivenen tatilla liikuttamalla, jos nyt ei tähtäin meinaa millään asettua kohdilleen, loikaten aina vihun yli sivusuunnassa. Tämäkin tosin tarpeen vain pitkillä etäisyyksillä, ja sitä vartenhan siinä se frag -näppäin on...
25.10.2010 18:18
#5
19.08.2011 16:31
#6
Mites, ootteko kokeillu tätä uutta shark versiota kyseistä ohjaimesta? Mitään mielipiteitä? Pitäisi kuulemma olla ihan eri luokkaa kuin edeltäjänsä.. Ja toinen mikä kiinnostaa on se, että kuinka onnistuu kyseisellä härvelillä koneiden ohjailu ja eritoten chopperin lento bad company 2:ssa?
19.08.2011 16:45
#7
Luulen että sulla on jokin bindi päällä, en muista miten bindit pystyi pyyhkimään. lue ohjelappusesta.
@Pallopää
Kuulemma hirveätä pelata BC2 koptereilla sun muilla, jalkaväkipelaus tosin onnistuu.
19.08.2011 16:52
#8
19.08.2011 18:30
#9
Ok, vähän on kaks piippune juttu kyllä ku ei nuo codit nii kauheasti kiinnosta ja bf:ssa kuitenki koneet isossaroolissa....
Jep, mutta en kyllä mene vannomaan että ei toimisi hyvin ihan vain jostain lukaisin jostain kommentista YouTubessa. Itselläni ei katos toimi ollenkaan tuo FragFX niinkuin pitäisi kun tulee sellasella hirveällä viiveellä kaikki, joten suosittelen googlettamaan ja kyselemään muilta kokemuksia
19.08.2011 23:19
#10
20.08.2011 09:47
#11
Ookoo kiitos neuvosta! En tiiä mikä versio sulla on mutta itsellä oli joskus vuosi takaperin se frag fx v2 ja viive oli jotain sekunnin luokkaa, aivan hirveä laite jonka kiikutin takasin myymälään.. Tuo shark nyt on väitettävästi päässy jo viiveestä eroon, mutta kiat se on kokeiltava ja valaistava muita sitte täällä palstalla..
Jep, kaipa tuo pitäisi joskus katsastaa..
Tämä Dual SFX "Pro" on kyllä ihan surkea.
1