Kuten jo huhuista saattoi odottaa, on ArmA:n ensimmäisen lisäosan julkaisu varmistettu virallisestin ArmedAssault.com -sivustolla. 505 Gamestreetin julkaiseva tekele kantaa yllään nimeä Queen's Gambit, jonka uskotaan ilmestyvän kauppoihin suomessa jo syyskuun loppupuolella.
Ajankohdaksi ollaan ennakoitu 28.9.2007.
Näillä näkymin yhden levyn kokoinen lisäri pitäisi sisällään ainakin kaksi uutta tarinamoodia yksinpeliä varten, kaksi uutta moninpeli tehtävää, uuden saaren sekä ison kasan muita lisäyksiä.
Tulevista moninpeli tehtävistä, "Urban Raid" tulee olemaan 6 pelaajan CO-OP tehtävä, ja "Battle of Porto" vanha tuttu "capture and hold" tehtävä sijoittuen tulevaan Porton saaristoon.
Pieni haastattelu pelin tekijöiltä:
Tämänhetkisen tilanteen mukaan ArmA:QG olisi ennakkotilattavissa jo kolmesta eri suomalaisesta verkkokaupasta. Hinnat pyörivät noin 30 euron tienoilla.
Lisätietoa lisäosasta löytyy sen virallisilta kotisivuilta:
Armed Assault: Queens Gambit
Huom! Lisäosa vaatii alkuperäisen Armed Assault -pelin toimiakseen!
Ajankohdaksi ollaan ennakoitu 28.9.2007.
Näillä näkymin yhden levyn kokoinen lisäri pitäisi sisällään ainakin kaksi uutta tarinamoodia yksinpeliä varten, kaksi uutta moninpeli tehtävää, uuden saaren sekä ison kasan muita lisäyksiä.
- Ensimmäinen kampanja kulkee nimellä "Rahmadi Conflict", joka osittain jatkaa tarinaa siitä mihin ArmA itsessään päättyi. Alustavan tiedon mukaan kampanja tulee sisältämään massiivisia taisteluja Rahmadin sekä aivan uuden saaren "Porto Island" maisemissa.
- Toinen kampanja, "Royal Flush", alkaa 18 kuukautta myöhemmin ArmA:n kampanjan päättymisestä. Vähäisten tietojen mukaan pelaaja olisi Etelä-Sahranin värväämä palkkasotilas jonkinlaisissa tositoimissa, Sahranin saaristossa. Lisäosa tulee myös sisältämään kyseisille palkkasotilaille uudet modellit (Kuva).
Tulevista moninpeli tehtävistä, "Urban Raid" tulee olemaan 6 pelaajan CO-OP tehtävä, ja "Battle of Porto" vanha tuttu "capture and hold" tehtävä sijoittuen tulevaan Porton saaristoon.
Pieni haastattelu pelin tekijöiltä:
Q: When will the extension appear?
ArmA: Queen's Gambit expansion is planed for the end of third quarter this year.
Q: Will there be a new island?
Yes, there will be a new island calle Porto. It's not very large but it's really nice tropical style island and we put a lot of effort to make it really useful long term contribution to ArmA that we hope will be very popular. It can fit very well between Sahrani and Rahmadi.
Q: Will the expansion add any new vehicles, if so which?
The addon brings very little on the vehicle side. Our plan is to have tools out ahead of the expansion pack and creating vehicles and weapons is something we feel the community will be very fast. While creating quality environment or larger campaigns is more difficult to achieve for hobbyist.
Q: How much will the addon cost?
This will depend very much on local publishers and distributors but I would estimate the price will be somewhere around half of the price of the original game. Currently, there's distribution secured for 505 game territories and Eastern Europe and it's yet to be seen about distribution in German speaking countries and North America. But it's also very likely that the expansion will apear on sprocketidea.com as paid download.
Q: Is the Vista compatibility improved with the add-on ?
The expansion pack and Windows Vista compatibility is not directly related. Vista is quite young platform and ArmA is very unusual and demanding game due to its nature (the engine dynamically allocates on the go very large amount of data and reaches a lot of limits). Graphics card drivers are probably one of the main sources of problems in Vista OS but for now, Windows Vista is not officially supported platform for ArmA.
Q: Will players who did not purchase the add-on still get future patch support ?
This expansion is completely unrelated to patches.
Q: Will you release the linux server with the Queen's Gambit expansion, or before?
This addon is also completely unrelated to linux server which I hope is now very close beta stage.
Q: Will you release the editing toolset with the add-on, or before?
As mentioned before, tools time is very near (I know, finally, but we were overloaded by other work, esp. patch 1.08 was extremely big and demanding task for us), there's no relation to the expansion pack either.
Q: A lot of user complain about incompatibility due to the copy protection. Are there any plans to simply remove it with a future patch ?
It would be great move for us as a developer and also for users from technical and compatibility standpoint. But first, we need to convince all local publishers and distributors that it's good move for the game overall. I personally wish the time we can remove it comes as soon as possible but sometimes these things are complicated in business terms and it is hard to predicted how and when it will be possible. I can assure all users suffering with compatibility problems in the game or patches that my frustration is equal or even bigger than theirs. It's a true nightmare to spend countless hours working on a patch and see that some users than can't even run it properly due to newly introduced incompatibility of copyprotection wrapper we have to apply over the game engine.
Q: Are there any plans to stop cheaters in multiplayer games ?
First step is now in version 1.08 with addon signatures. There's more we plan to do on this side but I don't want to be any more specific.
Lähde
ArmA: Queen's Gambit expansion is planed for the end of third quarter this year.
Q: Will there be a new island?
Yes, there will be a new island calle Porto. It's not very large but it's really nice tropical style island and we put a lot of effort to make it really useful long term contribution to ArmA that we hope will be very popular. It can fit very well between Sahrani and Rahmadi.
Q: Will the expansion add any new vehicles, if so which?
The addon brings very little on the vehicle side. Our plan is to have tools out ahead of the expansion pack and creating vehicles and weapons is something we feel the community will be very fast. While creating quality environment or larger campaigns is more difficult to achieve for hobbyist.
Q: How much will the addon cost?
This will depend very much on local publishers and distributors but I would estimate the price will be somewhere around half of the price of the original game. Currently, there's distribution secured for 505 game territories and Eastern Europe and it's yet to be seen about distribution in German speaking countries and North America. But it's also very likely that the expansion will apear on sprocketidea.com as paid download.
Q: Is the Vista compatibility improved with the add-on ?
The expansion pack and Windows Vista compatibility is not directly related. Vista is quite young platform and ArmA is very unusual and demanding game due to its nature (the engine dynamically allocates on the go very large amount of data and reaches a lot of limits). Graphics card drivers are probably one of the main sources of problems in Vista OS but for now, Windows Vista is not officially supported platform for ArmA.
Q: Will players who did not purchase the add-on still get future patch support ?
This expansion is completely unrelated to patches.
Q: Will you release the linux server with the Queen's Gambit expansion, or before?
This addon is also completely unrelated to linux server which I hope is now very close beta stage.
Q: Will you release the editing toolset with the add-on, or before?
As mentioned before, tools time is very near (I know, finally, but we were overloaded by other work, esp. patch 1.08 was extremely big and demanding task for us), there's no relation to the expansion pack either.
Q: A lot of user complain about incompatibility due to the copy protection. Are there any plans to simply remove it with a future patch ?
It would be great move for us as a developer and also for users from technical and compatibility standpoint. But first, we need to convince all local publishers and distributors that it's good move for the game overall. I personally wish the time we can remove it comes as soon as possible but sometimes these things are complicated in business terms and it is hard to predicted how and when it will be possible. I can assure all users suffering with compatibility problems in the game or patches that my frustration is equal or even bigger than theirs. It's a true nightmare to spend countless hours working on a patch and see that some users than can't even run it properly due to newly introduced incompatibility of copyprotection wrapper we have to apply over the game engine.
Q: Are there any plans to stop cheaters in multiplayer games ?
First step is now in version 1.08 with addon signatures. There's more we plan to do on this side but I don't want to be any more specific.
Lähde
Tämänhetkisen tilanteen mukaan ArmA:QG olisi ennakkotilattavissa jo kolmesta eri suomalaisesta verkkokaupasta. Hinnat pyörivät noin 30 euron tienoilla.
Lisätietoa lisäosasta löytyy sen virallisilta kotisivuilta:
Armed Assault: Queens Gambit
Huom! Lisäosa vaatii alkuperäisen Armed Assault -pelin toimiakseen!
MAINOS
MAINOS
1
Team: RON
20.09.2007 19:01
#1
Team: [10th]
01.10.2007 19:19
#2
Laitan hiukan syväluotaavampaa juttua kunhan ehdin.
Team: [10th]
02.10.2007 11:39
#3
Ihan ensimmäiseksi sanottakoon että kyseessä on periaatteessa add-on (luo add-on kansion arman juureen, joka pitää lisätä käynnistys parametriin).
Mukana tulee siis 2 yksinpelattavaa kampanjaa, The Rahmadi Conflict, jossa suoritetaan kolmen tehtävän kokonaisuus USA:n erikoisjoukoilla. Toinen kampanjoista on Royal Flush, jossa päähenkilöinä ovat palkkasoturit. 7 vaihtelevan tehtävän kokonaisuus on todella viihdyttävä ja monipuolinen.
Lisäksi levy tarjoaa kokonaan uuden saaren, Porto, joka on kooltaan noin Rahmadin luokkaa. Ulkonäöltään saaren arkkitehtuuri muistuttaa uneliasta lähi-idän kalastuskylää. Porton saari on mielestäni ehkä jopa koko levyn parasta antia, ainakin tehtävän tekijän silmin katsottuna. Lisäksi mukana tulee niin sanottu United Sahrani, joka on periaatteessa "pimpattu" sahrani, uusine rakennuksineen ja alueineen.
Uusia ajoneuvoja lisärissä ovat: DC3, siviili MHHWV, lava pick-upit joissa KK lavalla. Aseita ei ole kuin yksi uutuus: 6G30 automaatti kranaatinheitin. Uudet yksiköt ovat Royal Flushissa pääosaa näyttelevät palkkasoturit ja eräänlaiset SLA kapinalliset.
Itse en ole vielä ehtinyt pelata Royal Flush kamppista läpi, joten mitään arvosanaa en voi sille antaa vielä.
Mitä tulee kysymykseen, kannattaako lisäri hankkia, oma mielipiteeni on ehdottomasti. Uudet rakennukset, yksiköt ja uusi saari tuo roppakaupalla mahdollisuuksia pelaajille ja tehtävän tekijöille.
Laittakaa toki myös omia arvosteluja/havaintoja ko. lisäristä tänne kun olette sen hankkineet. Ja jos jollain on kysyttävää lisäristä niin tänne niitäkin voi laittaa tai minulle privana.
02.10.2007 15:51
#4
United Sahranin pienet uudistukset tuovat tuoreutta ja lisäideoita omiin tehtäviin unohtamatta uusia joukkoja ja siviilihahmoja. Pick up kk:llä on myös astetta parempi lisä, koska siihen mahtuu jopa 5 ukkoa kyytiin.
Porto saarta ehdin vasta vähän silmäillä, mutta en vielä siitä niin vielä innotunut, vaikka sopii varmasti moninpeleihin hyvin. Harmiksi sitä ei saa samalle kartalle Sahranin ja Rahmadin kanssa, joka mahdollistaisi laajemmat tehtävät.
Mutta kannattaa siis ehdottomasti hankkia lisäri. Varsinkin kun varmasti monet tulevat saaret ja tehtävät tulevat vaatimaan sitä. Itsekkin aloitin eilen väsäämään yksinpeli-tehtävää United Sahranille, jossa palkkasoturit lennätetään alun nopean rahmadi vierailun jälkeen Pohjois-Sahranin havumetsiin suorittamaan tehtäviään. Sahrani osio on vielä suunnittelu asteessa, mutta rahmadissa ja kopterimatkalla on jo useat raskaasti testatut scriptit turvaamassa tehtävän toimivuutta.
Löytyykö jostain muuten jo uusien joukkojen "class":t, joita pystyisi hyödyntämään createunit-komennoissa?
Team: [10th]
04.10.2007 13:13
#5
Kiitos kuvista menee Slovenian Black Panters squadille
1