Battlefield Heroesin etenemisestä kertova Developer Blog on kasvanut jälleen yhdellä osalla. Pelin graafisen ilmeen löytämisestä ja hiomisesta kertovan artikkelin on kirjoittanut BFH:n tuottaja Ben Cousins. Hän mainitsee, että tarkoituksena oli hakea hauska ja aikaisemmista peleistä vahvasti poikkeava tyyli, jossa olisi kuitenkin jäljellä jotain tuttua. Siksipä yksi hahmoista muistuttaakin Codename Eaglen Red-nimistä henkilöä.
Visuaalista tyyliä suunnitellessa DICE:llä haluttiin kiinnittää huomiota seuraaviin seikkoihin:
Once we had the characters nailed we started thinking about settings - Gustav was keen to move away from the dark, gritty, somewhat depressing feel of modern shooters and he and the team's concept artist, Robert Sammelin began to work on images of idyllic Mediterranean environments with blue waves lapping up against white beaches framed by towering, impossible cliffs.
As Gustav and his team worked on this art style in the early phases of the project, we knew that there was a chance we could be compared to the small but well known group of PC shooters that have separated themselves from the standard realistic style with a cartoon look - most notably Monolith's No One Lives Forever, Ubisoft's XIII and Valve's Team Fortress 2. We decide we would ignore the possibility of these comparisons and go with the style we believed in as a team - a style that fulfilled all the objectives I have detailed above.
After all, the alternative would have meant that Battlefield Heroes was yet another realistic WW2-style shooter. How original would that have been?
Visuaalista tyyliä suunnitellessa DICE:llä haluttiin kiinnittää huomiota seuraaviin seikkoihin:
- Battlefield Heroes tulee erilaistaa aikaisemmista hyvin menestyneistä peleistä - Battlefield 2:sta ja Battlefield 2142:sta
- Battlefield Heroes ei todellakaan ole Battlefield 3, joten sitä tulee painottaa tyylin avulla
- Pelissä on tarkoituksena luoda, kehittää ja muokata omaa uniikkia sotasankariaan
- Peli on tarkoitettu HAUSKAKSI ja se halutaan tehdä hyvin selväksi
- Grafiikoiden tulee näyttää mahtavilta huipputason pöytäkoneilla, mutta silti hyvältä heikommin varustellulla kannettavalla tietokoneella
Once we had the characters nailed we started thinking about settings - Gustav was keen to move away from the dark, gritty, somewhat depressing feel of modern shooters and he and the team's concept artist, Robert Sammelin began to work on images of idyllic Mediterranean environments with blue waves lapping up against white beaches framed by towering, impossible cliffs.
As Gustav and his team worked on this art style in the early phases of the project, we knew that there was a chance we could be compared to the small but well known group of PC shooters that have separated themselves from the standard realistic style with a cartoon look - most notably Monolith's No One Lives Forever, Ubisoft's XIII and Valve's Team Fortress 2. We decide we would ignore the possibility of these comparisons and go with the style we believed in as a team - a style that fulfilled all the objectives I have detailed above.
After all, the alternative would have meant that Battlefield Heroes was yet another realistic WW2-style shooter. How original would that have been?
MAINOS
MAINOS
1
14.02.2008 19:44
#1
14.02.2008 19:48
#2
14.02.2008 20:01
#3
Tuleekos tähän moninpeli ja mitkä on laitteisto-vaatimukset?
Moninpelihän tämä on pelkästään. Laitteistovaatimusten on luvattu olevan matalat, joten pari vuotta vanhallakin koneella pitäisi pystyä pelaamaan helposti.
14.02.2008 20:13
#4
Team: =HoD=
14.02.2008 20:19
#5
14.02.2008 22:05
#6
Odotan innolla että ilmestyy.
Team: [-God-]
19.02.2008 22:39
#7
Team: =HoD=
21.02.2008 21:07
#8
1