Vastikään paljastetusta World at Warin virallisesta Zombie-bonusmodista on tullut näytille uusi video. Yksinpelin läpäisemällä lahdattavaksi saapuvat zombiet tarjoavat taattua iloa illaksi tai pariksi.
No tota sanon saman kuin viimeksi: Ei tähän zompeja ois tarvittu menee ww2 maku mutta kyllä noi ihan nätiltä näyttää. Kyllähän noita aina välillä tulee pelattua:D.
Sehän onki ongelma itellä.... Panostetaan johonki bonusmoninpeliin sen sijaan et tehtäs siitä oikeasta moninpelistä jotain muutakin kuin vain CoD4 WW2 kuorella. Olisivat panostaneet kunnolla tohon nokumoninpeliin sillä sitähän ne idiootit ovat eniten markkinoineet, ja on se vähän köyhää ajatella että ennen niin (näennäis)realistisia olleiden CoD sarjan moninpelien uusin tulokas tullaan muistamaan vain jostain zombimodesta? Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
Aivan, ja ainoana plussana pelistä tuon videon perusteella voin sanoa että K18 ikäraja ei ole liioittelua :P
threatty sanoo:
Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
No useimmat kuitenkin harmittelevat aina kun tulee jotain uutta. "Miksi piti tehdä näin kun vanha oli kiva ja toimiva?!"...
Koirat on uutta, mutta eihän sekään kenellekkään tunnu kelpaavan. Ja onhan siellä muutakin uudistusta huomattavissa jos pelaa silmät auki.
threatty sanoo:
Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
[avautuminen] Mielenkiintoinen asia, esimerkiksi Return To Castle Wolfensteinin kannalta. Eipä ollut mielestäni mikään peli missä lainattiin asiat toisista peleistä. Sama asia Call of Duty: United Offensive, joka muuten on paras CoD ikinä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Vaikka 15v wnb-skeneherot huutelee et COD4 ON PARAS KOSKA SE ON VISUAALISESTI TYYLIKÄS. Joo se vaan ei satu toimimaan sitten ollenkaa vaikka karkkia olisikin.
Ja Treyarch, hyvä talohan se on. CoD5 vaan sattui osoittamaan miten nykypäivänä kaupallisuus on pääasia. Se että saadaan pelistä päältäpäin hyvännäköinen tehosteineen ja muka siisteine juttuineen, ei ne toimi. Kyllähän tuotakin sontaa varmasti moni pelaa, joudun itsekin kattoon 1-2 servun perään heti kun julkaistaan. Harmi vaan että pelaajakunta taitaa olla pääasiassa itqvinq-teiniä 13v urpoa mitkä huutavat kokoajan. Vähän offtopicia taas, nousee vaan sappi aina kun sanotaan että Treyarch on huono pelitalo. Ja RTCW muuten oli hyvä peli. [/avautuminen]
AnReal sanoo:
Eipä ollut mielestäni mikään peli missä lainattiin asiat toisista peleistä. Sama asia Call of Duty: United Offensive, joka muuten on paras CoD ikinä.
Näin juuri. UO:ssa oli kaikki niin hyvää kuin vain peliltä voi toivoa.
Silti ko. pelin jätti tosi moni pelaamatta. Mikä on mielestäni vääryys.
no just hyvä tollaset zombi jutut valmiiksi ettei tartte alkaa 1mega netillä latailee hulluna kaikkia modeja... ja koko cod5 on muutenki saakelin hyvä peli
Onhan se ihan hieno, että peleissä on vaihtoehtoisiakin pelimuotoja, mutta jollain tapaa tuntuu naurettavalta, että alunperin elokuvamaiseen pelikokemukseen tähtäävän pelisarjan uudempiin osiin on alettu lisäämään "ei niin elokuvamaisen kokemuksen" tekeviä ominaisuuksia. Nyt puhutaan perk:stä yms. joita uudemmissa osissa ollaan nähty, hieno idea sinällään lisätä persoonallisuutta pelaajien välillä, mutta mutta.... minkä takia asia pitää lyödä läskiksi ja tehdä "fantasia" perk:ä, varsinkin tälläiseen peliin/pelisarjaan, jonka aikaisemmat osat tähtäsivät elokuvamaiseen pelikokemukseen (vCoD/UO ja CoD2).
Sen ymmärtäisin, jos pelisarja olisi alunperinkin ollut enemmän arcademättöä, mutta kun ei ole ollut. Wolfenstein: Enemy Territory on varmasti monille tuttu. Se on pitkälti rentoa arcademättöä, mutta silti loistava peli. Tuleva CoD:WaW taas tuntuu käsittämättömältä paskalta, vaikka loppujen lopuksi peleissä ei ole keskenään juuri eroa, pelimuoto vaan samanlaiseksi ja CoD:WaW voisi olla Wolf ET:n jatko-osa eikä suinkaan CoD:n.
Tässä on viime aikoina ollut uutisia, joissa sanotaan piratismin tappavan PC-pelaamisen, mutta vaikka se onkin ongelma, voitaisiin miettiä mistä se ongelma ehkäpä johtuu. Itse väittisin huonojen pelien tappavan PC-pelaamisen, sillä kuka haluaa ostaa PC:lle pelejä jotka ovat lähes suoria käännöksiä konsolilta, eivätkä luo PC:llä kunnon elämystä. Asia on vähän sama kuin syytettäisiin huonosti ajettavan auton surkeaa menekkiä teiden huonolla kunnolla tai auto vuokraamojen toiminnalla kuten Belgiantapauksessa, eikä myönnettäisi että itse tuotteessa on jotain vialla.
Itsekkin pitkään CoD-pelisarjan parissa niin pelaajana kuin serverin ylläpitäjänä toimineena olen huomannut kuinka peleistä tehdään aina vain helpompia ja säätö mahdollisuudet serveri puolella vähenevät, kuten nyt ranked serverien kohdalla. Ennen sai laittaa serverille custom-karttoja yms. ilman mitään ongelmia, mutta nykyään ranked serverit ovat sidottuna rautalangalla yhteen, eikä niitä juuri muuttaa. Unranked serverit ovat tietysti olemassa, mutta suurinta osaa publa pelaajista ne eivät kiinnosta.
Sen lisäksi, että ranked-serverit ovat tiukasti sidottuja, on pelinkehittäjän pelaajapalvelu olematonta, uusia karttoja ei tule eikä muutakaan lisäsisältöä ranked servereille ja silti ei anneta mahdollisuutta pelaajien luoda sisältöä ranked-servereille. Tässä olisi parantamisen varaa, joko tuottamalla lisäsisältöä itse tai mahdollistamalla käyttäjien tuottaman lisäsisällön käyttö kaikilla servereillä.
Vaikka tekniikka on kehittynyt ja monet uudet pelit ovat teknisesti hienompia, on niistä hävinnyt se vetovoima joka löytyi vanhemmista, mutta teknisesti heikommista edeltäjistä. Esimerkiksi vCoD tai UO eivät ole mitään järin ihmeellisiä nykymittapuulla, mutta niissä on silti sitä jotain joka vetää puoleensa. Ehkä se on, se että perusasiat toimivat ja kyseiset pelit ovat omanlaisiaan.
Aikanaan kun CoD-sarjaan tutustuin, ei ollut muita vastaavanlaisia pelejä joissa pelattavuus ja ns. realistisuus yhdistyisivät samallalailla. CoD oli erilainen, mutta nyt CoD-sarjalainen yrittää olla kaikkea muuta kuin alussa. Enään ei uskalleta/haluta tehdä mitään omalla tapaansa, sillä myyhän se ilmankin joten miksi vaivautua, mutta kyllä peleissä sitä oikeaa kehitystä pitää olla muuallakin kuin grafiikassa. Tästä hyvänä esimerkkinä toimikoot perk:t, idea on ihan hieno, mutta nykyiseltään toteutus ontuu. Mielestäni CoD-sarjaan eivät istu perk:t kuten juggernaut, dead silence, stopping power, double tap etc. mutta toisaalta muutamat kuten bandolier, rpg, c4 istuvat vallanmainiosti.
Monissa peleissä ovat omat hahmoluokkansa, mutta CoD4:ssa niitä pystyi räätälöimään haluamallaan tavalla. Eikä Hardcore-mode sinällään ollut huono idea sekään, mutta nykyisen kaltaisella osumapisteytyksellä homma on paskaa. CoD4 ja nyt tuleva CoD:WaW olisivat voineet olla vielä parempia, jos muutamissa asioissa olisi käytetty sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Mutta kaippa se kuuluu yhtiön sääntöihin, että ne aivot pitää jättää siinä eteisessä olevaan narikkaan ennen töiden aloittamista.
Tällä hetkellä toivotaan sormet ristissä, että pelin kehittäjät heräisivät todellisuuteen ja järkeistäisivät PC:lle tulevaa peliä, joka nykyiseltään näyttää pelkältä hätäiseltä konsoli käännökseltä. Toivottavasti muutamasta asiasta, jotka nelosessa aiheuttivat harmia on päästy ylitse ja ne on korjattu. Aika näyttää, mutta mahtaako näin siltikään käydä. Ja kuten ennenkin sanottu, joskus se askel taaksepäin olisi loppujen lopuksi askel eteenpäin. Ainakin PC puolella.
Osallistu keskusteluun ja rekisteröidy sivustolle.
1
Team: fraglimit
31.10.2008 23:52
#1
01.11.2008 00:16
#2
01.11.2008 07:37
#3
01.11.2008 10:30
#4
01.11.2008 10:55
#5
01.11.2008 11:54
#6
Kyllä noi zombit on mukavii ilta hämärällä kavereiden kanssa pelatessa, taas yksi syy ostaa Cod5
ainut syy.. muutä hyvää ei sit ookkaa. Single player ehkä. Saa nähä
01.11.2008 12:30
#7
01.11.2008 13:20
#8
Näyttää paremmalta ku ite vanille peli.
Sehän onki ongelma itellä.... Panostetaan johonki bonusmoninpeliin sen sijaan et tehtäs siitä oikeasta moninpelistä jotain muutakin kuin vain CoD4 WW2 kuorella. Olisivat panostaneet kunnolla tohon nokumoninpeliin sillä sitähän ne idiootit ovat eniten markkinoineet, ja on se vähän köyhää ajatella että ennen niin (näennäis)realistisia olleiden CoD sarjan moninpelien uusin tulokas tullaan muistamaan vain jostain zombimodesta? Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
Aivan, ja ainoana plussana pelistä tuon videon perusteella voin sanoa että K18 ikäraja ei ole liioittelua :P
01.11.2008 15:15
#9
Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
No useimmat kuitenkin harmittelevat aina kun tulee jotain uutta. "Miksi piti tehdä näin kun vanha oli kiva ja toimiva?!"...
Koirat on uutta, mutta eihän sekään kenellekkään tunnu kelpaavan. Ja onhan siellä muutakin uudistusta huomattavissa jos pelaa silmät auki.
Team: TURPO
01.11.2008 19:10
#10
01.11.2008 19:47
#11
01.11.2008 20:21
#12
01.11.2008 22:27
#13
vois viel harkita ostoo
02.11.2008 10:27
#14
Itse en kyllä ajatellut ostaa, sillä en tue Treyarchin kaltaisia pelintekijöitä jotka eivät keksi itse mitään, vaan lainaavat kaiken jostain...
[avautuminen] Mielenkiintoinen asia, esimerkiksi Return To Castle Wolfensteinin kannalta. Eipä ollut mielestäni mikään peli missä lainattiin asiat toisista peleistä. Sama asia Call of Duty: United Offensive, joka muuten on paras CoD ikinä. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Vaikka 15v wnb-skeneherot huutelee et COD4 ON PARAS KOSKA SE ON VISUAALISESTI TYYLIKÄS. Joo se vaan ei satu toimimaan sitten ollenkaa vaikka karkkia olisikin.
Ja Treyarch, hyvä talohan se on. CoD5 vaan sattui osoittamaan miten nykypäivänä kaupallisuus on pääasia. Se että saadaan pelistä päältäpäin hyvännäköinen tehosteineen ja muka siisteine juttuineen, ei ne toimi. Kyllähän tuotakin sontaa varmasti moni pelaa, joudun itsekin kattoon 1-2 servun perään heti kun julkaistaan. Harmi vaan että pelaajakunta taitaa olla pääasiassa itqvinq-teiniä 13v urpoa mitkä huutavat kokoajan. Vähän offtopicia taas, nousee vaan sappi aina kun sanotaan että Treyarch on huono pelitalo. Ja RTCW muuten oli hyvä peli. [/avautuminen]
Team: [KMC]
02.11.2008 12:04
#15
02.11.2008 17:01
#16
Eipä ollut mielestäni mikään peli missä lainattiin asiat toisista peleistä. Sama asia Call of Duty: United Offensive, joka muuten on paras CoD ikinä.
Näin juuri. UO:ssa oli kaikki niin hyvää kuin vain peliltä voi toivoa.
Silti ko. pelin jätti tosi moni pelaamatta. Mikä on mielestäni vääryys.
02.11.2008 17:14
#17
02.11.2008 17:42
#18
02.11.2008 19:01
#19
Sen ymmärtäisin, jos pelisarja olisi alunperinkin ollut enemmän arcademättöä, mutta kun ei ole ollut. Wolfenstein: Enemy Territory on varmasti monille tuttu. Se on pitkälti rentoa arcademättöä, mutta silti loistava peli. Tuleva CoD:WaW taas tuntuu käsittämättömältä paskalta, vaikka loppujen lopuksi peleissä ei ole keskenään juuri eroa, pelimuoto vaan samanlaiseksi ja CoD:WaW voisi olla Wolf ET:n jatko-osa eikä suinkaan CoD:n.
Tässä on viime aikoina ollut uutisia, joissa sanotaan piratismin tappavan PC-pelaamisen, mutta vaikka se onkin ongelma, voitaisiin miettiä mistä se ongelma ehkäpä johtuu. Itse väittisin huonojen pelien tappavan PC-pelaamisen, sillä kuka haluaa ostaa PC:lle pelejä jotka ovat lähes suoria käännöksiä konsolilta, eivätkä luo PC:llä kunnon elämystä. Asia on vähän sama kuin syytettäisiin huonosti ajettavan auton surkeaa menekkiä teiden huonolla kunnolla tai auto vuokraamojen toiminnalla kuten Belgiantapauksessa, eikä myönnettäisi että itse tuotteessa on jotain vialla.
Itsekkin pitkään CoD-pelisarjan parissa niin pelaajana kuin serverin ylläpitäjänä toimineena olen huomannut kuinka peleistä tehdään aina vain helpompia ja säätö mahdollisuudet serveri puolella vähenevät, kuten nyt ranked serverien kohdalla. Ennen sai laittaa serverille custom-karttoja yms. ilman mitään ongelmia, mutta nykyään ranked serverit ovat sidottuna rautalangalla yhteen, eikä niitä juuri muuttaa. Unranked serverit ovat tietysti olemassa, mutta suurinta osaa publa pelaajista ne eivät kiinnosta.
Sen lisäksi, että ranked-serverit ovat tiukasti sidottuja, on pelinkehittäjän pelaajapalvelu olematonta, uusia karttoja ei tule eikä muutakaan lisäsisältöä ranked servereille ja silti ei anneta mahdollisuutta pelaajien luoda sisältöä ranked-servereille. Tässä olisi parantamisen varaa, joko tuottamalla lisäsisältöä itse tai mahdollistamalla käyttäjien tuottaman lisäsisällön käyttö kaikilla servereillä.
Vaikka tekniikka on kehittynyt ja monet uudet pelit ovat teknisesti hienompia, on niistä hävinnyt se vetovoima joka löytyi vanhemmista, mutta teknisesti heikommista edeltäjistä. Esimerkiksi vCoD tai UO eivät ole mitään järin ihmeellisiä nykymittapuulla, mutta niissä on silti sitä jotain joka vetää puoleensa. Ehkä se on, se että perusasiat toimivat ja kyseiset pelit ovat omanlaisiaan.
Aikanaan kun CoD-sarjaan tutustuin, ei ollut muita vastaavanlaisia pelejä joissa pelattavuus ja ns. realistisuus yhdistyisivät samallalailla. CoD oli erilainen, mutta nyt CoD-sarjalainen yrittää olla kaikkea muuta kuin alussa. Enään ei uskalleta/haluta tehdä mitään omalla tapaansa, sillä myyhän se ilmankin joten miksi vaivautua, mutta kyllä peleissä sitä oikeaa kehitystä pitää olla muuallakin kuin grafiikassa. Tästä hyvänä esimerkkinä toimikoot perk:t, idea on ihan hieno, mutta nykyiseltään toteutus ontuu. Mielestäni CoD-sarjaan eivät istu perk:t kuten juggernaut, dead silence, stopping power, double tap etc. mutta toisaalta muutamat kuten bandolier, rpg, c4 istuvat vallanmainiosti.
Monissa peleissä ovat omat hahmoluokkansa, mutta CoD4:ssa niitä pystyi räätälöimään haluamallaan tavalla. Eikä Hardcore-mode sinällään ollut huono idea sekään, mutta nykyisen kaltaisella osumapisteytyksellä homma on paskaa. CoD4 ja nyt tuleva CoD:WaW olisivat voineet olla vielä parempia, jos muutamissa asioissa olisi käytetty sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Mutta kaippa se kuuluu yhtiön sääntöihin, että ne aivot pitää jättää siinä eteisessä olevaan narikkaan ennen töiden aloittamista.
Tällä hetkellä toivotaan sormet ristissä, että pelin kehittäjät heräisivät todellisuuteen ja järkeistäisivät PC:lle tulevaa peliä, joka nykyiseltään näyttää pelkältä hätäiseltä konsoli käännökseltä. Toivottavasti muutamasta asiasta, jotka nelosessa aiheuttivat harmia on päästy ylitse ja ne on korjattu. Aika näyttää, mutta mahtaako näin siltikään käydä. Ja kuten ennenkin sanottu, joskus se askel taaksepäin olisi loppujen lopuksi askel eteenpäin. Ainakin PC puolella.
1