Activision Blizzard on briiffannut mainostoimistonsa TBWA:n käskyllä tehdä tulevasta Call of Duty: Modern Warfare 2 pelistä maailman kaikkien aikojen suurin viihdejulkaisu.
Julkaisija haluaa Infinity Wardin kehittämän pelin murskaavan aiemmat ennätykset heti julkaisunsa yhteydessä. Aiempaa valtikkaa pitää hallussaan GTA IV, joka myi julkaisupäivänään 3.6 miljoonaa yksikköä, joka vastaa noin 310 miljoonan kassavirtaa vähittäismyynnissä.
"Uskomme että TBWA on esitellyt meille kampanjan jolla pääsemme tavoitteeseen" kertoo Brad Jakeman Activisionilta. "Erityisesti pidämme kampanjassa siitä että idea on tarpeeksi kantava vietäväksi useille eri medioille, Se on yleensä loistavan idean merkki."
Tämän enempää kaupallisuuden verhoa ei tässä vaiheessa raoteta, vaan markkinoinnin strategia on vielä suuri salaisuus. Mukana ilosanoman levityksessä on varmasti niin TV, printti, ulkomainonta, kuin sosiaalinen ja verkkomedia. Markkinoinnin budjettiakaan ei paljasteta, mutta jos GTA IV aiotaan jättää taakse on kyseessä kymmenien miljoonien satsaus.
"Strategia ei ole vain juosta toitottamassa asiakkaille että osta meidän peli, vaan todella alkaa kasvattaa liikehdintää pelin ympärillä ja tehdä tuote tunnetuksi muidenkin kuin HC pelaajien keskuudessa." Lisää Jakeman.
Markkinoita analysoiva Nielsen julkaisi vielä viimeisimmän tutkimuksensa tuloksen, joka kertoi että Call of Duty -nimen lisääminen nosti merkittävästi pelin tunnettuutta (94%) ja ostohaluja (64%) asiakkaiden parissa.
Aiemmin tällä viikolla, Janco Partners analyytikko Mike Hickey ennusti Modern Warfaren 2:en voivan myydä jopa 11 miljoonaa yksikköä tilikauden aikana, ja se tietäisi noin 803 miljoonan dollarin kassavirtaa Activisionille. Kasvaneiden Xbox 360 ja Playstation 3 markkinoiden myötä tämä on melko uskottava arvio, sillä tekihän edellinen Modern Warfare jo pelkästään Xboxilla reilusti yli 10 miljoonan yksikön myynnin.
Kun tähän lisätään Activisionin strategia tänä vuonna nostaa avaintuotteidensa katteita, eli karskisti nostaa hintoja, on tavoite hyvinkin saavutettavissa. Tosin aina on vaarana että asiakkaat nousevat vastarintaan kun hintoja aletaan nostaa.
Lähteet: VG247 Gamesindustry
Julkaisija haluaa Infinity Wardin kehittämän pelin murskaavan aiemmat ennätykset heti julkaisunsa yhteydessä. Aiempaa valtikkaa pitää hallussaan GTA IV, joka myi julkaisupäivänään 3.6 miljoonaa yksikköä, joka vastaa noin 310 miljoonan kassavirtaa vähittäismyynnissä.
"Uskomme että TBWA on esitellyt meille kampanjan jolla pääsemme tavoitteeseen" kertoo Brad Jakeman Activisionilta. "Erityisesti pidämme kampanjassa siitä että idea on tarpeeksi kantava vietäväksi useille eri medioille, Se on yleensä loistavan idean merkki."
Tämän enempää kaupallisuuden verhoa ei tässä vaiheessa raoteta, vaan markkinoinnin strategia on vielä suuri salaisuus. Mukana ilosanoman levityksessä on varmasti niin TV, printti, ulkomainonta, kuin sosiaalinen ja verkkomedia. Markkinoinnin budjettiakaan ei paljasteta, mutta jos GTA IV aiotaan jättää taakse on kyseessä kymmenien miljoonien satsaus.
"Strategia ei ole vain juosta toitottamassa asiakkaille että osta meidän peli, vaan todella alkaa kasvattaa liikehdintää pelin ympärillä ja tehdä tuote tunnetuksi muidenkin kuin HC pelaajien keskuudessa." Lisää Jakeman.
Markkinoita analysoiva Nielsen julkaisi vielä viimeisimmän tutkimuksensa tuloksen, joka kertoi että Call of Duty -nimen lisääminen nosti merkittävästi pelin tunnettuutta (94%) ja ostohaluja (64%) asiakkaiden parissa.
Aiemmin tällä viikolla, Janco Partners analyytikko Mike Hickey ennusti Modern Warfaren 2:en voivan myydä jopa 11 miljoonaa yksikköä tilikauden aikana, ja se tietäisi noin 803 miljoonan dollarin kassavirtaa Activisionille. Kasvaneiden Xbox 360 ja Playstation 3 markkinoiden myötä tämä on melko uskottava arvio, sillä tekihän edellinen Modern Warfare jo pelkästään Xboxilla reilusti yli 10 miljoonan yksikön myynnin.
Kun tähän lisätään Activisionin strategia tänä vuonna nostaa avaintuotteidensa katteita, eli karskisti nostaa hintoja, on tavoite hyvinkin saavutettavissa. Tosin aina on vaarana että asiakkaat nousevat vastarintaan kun hintoja aletaan nostaa.
Lähteet: VG247 Gamesindustry
MAINOS
MAINOS
1
23.07.2009 14:46
#1
23.07.2009 15:17
#2
23.07.2009 15:25
#3
Team: [BS]
23.07.2009 15:53
#4
23.07.2009 16:01
#5
23.07.2009 16:32
#6
1