Asia alkaa olemaan loppuunkäsitelty. Infinity Ward:in Jason West ja Vince Zampella kertovat naureskellen syitä 100000 PC-pelaajan äänen huomiotta jättämiseksi:
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
- Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It's also the most feature-rich PC version we've ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own.
How does it do this?
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You'd have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you're always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you're playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you'll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
- Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don't care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you're in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don't want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
- Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It's great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you're doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they'll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
- Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don't have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
MAINOS
MAINOS
<<123>>
20.10.2009 23:33
#1
Team: DnC
20.10.2009 23:58
#2
21.10.2009 00:18
#3
Jos se matoloota joskus tuohon telkkarin viereen sattuu, niin siinä vaiheessa MW2 saattaa jopa päästä harkinta listalle.
Team: -Pelit-
21.10.2009 00:19
#4
_Toivottavasti_ EA/DICE tai kuka ikinä sitä uutta bäfää tekekään näkee että jengi haluaa hyvän tiimipohjasen FPS:n CS:n rinnalle. Ei tota Quakeliveäkään kauaa jaksa.. Ainakaan mun hermoilla.
21.10.2009 00:19
#5
En usko, että IW voisi ikinä saada uudesta systeemistään niin toimivaa, että sillä voitaisiin korvata vanha, joka toimii aivan hyvin. Paras vaihtoehto ehkä olisikin antaa pelaajan valita kumpaa haluaa käyttää.
Itselläni jää ainakin hyllylle jos IW ei todellakaan viisastu.
21.10.2009 00:47
#6
21.10.2009 00:56
#7
21.10.2009 01:24
#8
21.10.2009 01:33
#9
21.10.2009 01:44
#10
Ihme kun kehittäjät eivät opi että automaattiset "matchmaking" -systeemit eivät ikinä toimi PC:llä. Varoittavana esimerkkinä voidaan ottaa esim. Left 4 Dead, jossa parhallaan sai odottaa minuuttitolkulla ja pingit ym olivat kuitenkin perseellään. Hiljattain se vaihdettiinkin normaaliin server browseriin, joka toimii aivan loistavasti. Sama viritys löytyy myös Warhammer 40k Dawn of war 2:sta eikä sekään ole itselläni ikinä toiminut kunnolla.
Tässä täytyy olla hieman eri mieltä. Warcraft 3:sta löytyvä matchmaking-systeemi, jonka kautta ladderia pelataan, toimii loistavasti. Vastakkain pelaavat pelaajat valitaan ns. ELL-tason (Estimated Ladder Level) mukaan. Painat nappia ja tadaa, sinulla on about taitotasoasi vastaava vastustaja vastassa. Ainoa ongelma järjestelmässä ovat luonnolliseti pelaajat, jotka ovat juuri luoneet uuden tunnuksen, eli joilla ei ole vielä statseja. Näille pelaajille järjestelmä ottaa käsittääkseni vastustajan keskikastista. Sama järjestelmä on tulossa kehiteltynä StarCraft 2:n puolelle myöskin.
Pingitkään eivät ole pahat ainakaan allekirjoittaneella.
Ehkä hieman marginaalinen esimerkki, mutta toimiipahan jossakin.
Team: Menace
21.10.2009 02:01
#11
21.10.2009 02:22
#12
Battlefield 2:ssa vielä pysyn ja vaihan BF:BC2:een kuhan vaan koneelle ilmaantuu...
21.10.2009 07:43
#13
PS. Mielestäni uutisoija on turhan provoisoiva ja pistää omia mielipiteitänsä joukkoon. Hänenhän pitäisi kirjoittaa asiasta mahdollisimman neutraalisti ja olla puolueeton sen suhteen riippumatta hänen omista mielipiteistään.
21.10.2009 08:05
#14
Team: |CPPP|
21.10.2009 08:12
#15
PS. Mielestäni uutisoija on turhan provoisoiva ja pistää omia mielipiteitänsä joukkoon. Hänenhän pitäisi kirjoittaa asiasta mahdollisimman neutraalisti ja olla puolueeton sen suhteen riippumatta hänen omista mielipiteistään.
Kyllä ainakin minun mielestä niitä omiakin mielipiteitä, jotka ovat samanlaisia kuin muidenkin, saa laittaa.
ps. Toinen Hitler video
21.10.2009 08:44
#16
21.10.2009 08:56
#17
Edelleenkään en tajua minkä takia kilpapelaamisen täytyy olla juuri sillä karsitulla versiolla pelistä. Miksi pilata hieno pelikokemus, jollain 1.6:sen näköisellä pelillä. Sitä varten se kynäri tuolla on olemassa. Tämä vaan tuo lisää pelaajia kilpapelaamiseen ja sekoittaa pakkaa todella, koska ns. "Pro"-pelaajat saavat kiltisti opetella pelaamaan sitä peliä täysillä graffoilla.
Koska alemmat grafiikat mahdollistavat korkeamman ruudunpäivityksen ja monesti niiden avulla näkee pelissä paremmin. Esim. varjot pois kytkemällä BF2:ssa rakennusten sisällä on paljon valoisampaa. Samoin kuin heittää tekstuurien tason alas, näkee helpommin sen sotilaan pensaikossa kykkivän sotilaan. Ei se ole tuon monimutkaisempaa, grafiikat ei vaan ole se asia mikä klaanipelaajia kiinnostaa. Eikä sen takia osteta uutta peliä.
Toiseksi, mitä selität että täytyy opetella pelaamaan täysillä graffoilla? Eihän niitä voida pakottaa PC:llä.
21.10.2009 09:04
#18
Edellisen kanssa täysin samaa mieltä. Miksi itkeä kynistä kun nimenomaan UUTTA peliä ja uudempaa pelikokemusta odotellaan? Pelatkaa sitä promodia nelosella jos se on parasta mitä löytyy, älkää olko kehityksen jarruna. Ja tällainen kansankiihotus peliä vastaan mitä kukaan ei ole nähnyt tai pelannut on vain ilkeää propagandaa. Odottakaa edes tuote ulos ja haukkukaa vasta silloin.
Mee ny ostaa se fagbox ja seuraa kehitystä sillä'.
21.10.2009 09:25
#19
Pysyn vieläkin IW:n takana tehdä omat admin pohjaiset serverit jos ne vaan on hyvin lajiteltu, että valinnanvaraa riittää jokaiselle pelaajalle pelityylistä riippumatta. Myös mahdollisesti skill levelin mukainen jaottelu olisi mielenkiintoista. Edelleenkään en tajua minkä takia kilpapelaamisen täytyy olla juuri sillä karsitulla versiolla pelistä. Miksi pilata hieno pelikokemus, jollain 1.6:sen näköisellä pelillä. Sitä varten se kynäri tuolla on olemassa. Tämä vaan tuo lisää pelaajia kilpapelaamiseen ja sekoittaa pakkaa todella, koska ns. "Pro"-pelaajat saavat kiltisti opetella pelaamaan sitä peliä täysillä graffoilla.
PS. Mielestäni uutisoija on turhan provoisoiva ja pistää omia mielipiteitänsä joukkoon. Hänenhän pitäisi kirjoittaa asiasta mahdollisimman neutraalisti ja olla puolueeton sen suhteen riippumatta hänen omista mielipiteistään.
Tuo on sinun mielipiteesi, se toinen useamman sadantuhannen muun mielipide.
21.10.2009 09:29
#20
BF:BC2 ja starcraft 2:sta odotellessa
<<123>>