Battlefield: Bad Company 2:n täksi viikoksi luvattu palvelinpäivitys saapui eilen illalla. Lukuisten ylläpitoparannusten lisäksi se korjaa pelin surkean autobalancen ja lisää palvelinten vakautta.
Molemmat Gaming.fi-palvelimet on jo päivitetty R9:ään. Muutkin pelipalvelimet päivittyvät viimeistään tänään, riippuen ylläpitäjien aktiivisuudesta ja palveluntarjoajasta.
Muutoslista:
Example maplist:
Example console commands:
Molemmat Gaming.fi-palvelimet on jo päivitetty R9:ään. Muutkin pelipalvelimet päivittyvät viimeistään tänään, riippuen ylläpitäjien aktiivisuudesta ja palveluntarjoajasta.
Muutoslista:
- admin.say command implemented
- the output currently looks a bit funky on the game client, like so: Player: [Server]: <text>
but with the next game client it will look like: Server: <text> - admin.yell to squad has changed (you need to specify both team and squad)
- squad numbering has changed - the "no squad" squad has ID 0, and real squads are 1 and up.
- Autobalance improved, it shuffles people both during and between rounds now, and does a better job.
- mapList* commands reworked
- banList* commands reworked
- listPlayers command added
- admin.listPlayers command reworked (GUID, kills, deaths, ping and score added)
- Players have non-PB GUIDs now (these are distinct from PB GUIDs)
- onChat event reworked
- now it specifies target player subset as well
- shows text before profanity filtering
- client-originated chat messages starting with "/" make it to the server, and broadcast via onChat, but are not broadcast to other game clients
- use "/!<command>" if you want to be able to send commands to your homemade rcon tools without showing the commands to other players - player.onAuthenticated added
- player.onSquadChange, player.onTeamChange implemented
- Couple of crash fixes
- Support for "region" setting
- banList.save bugfixed
- mapList.nextLevelIndex is always pointing out which map will be run during the next round (so during round 1 on a 2-round map, the nextLevelIndex will point to the map currently being played)
- exposed number of rounds per maps in maplist.txt, and via the remote admin commands
Example maplist:
- RUSH
levels/mp_012gr # runs with default number of rounds for the map
levels/mp_012gr 0 # runs with default number of rounds for the map
levels/mp_012gr 1 # run 1 round
levels/mp_012gr 2 # run 2 rounds
levels/mp_012gr 3 # run 3 rounds
Example console commands:
- mapList.append levels/mp_012gr # add map with default number of rounds
mapList.append levels/mp_012gr 0 # add map with default number of rounds
mapList.append levels/mp_012gr 1 # add map with 3 rounds
mapList.append levels/mp_012gr 2 # add map with 3 rounds
mapList.append levels/mp_012gr 3 # add map with 3 rounds
mapList.list # get maplist
-> OK "levels/mp_012gr" "levels/mp_012gr" "levels/mp_012gr"
mapList.list magic_extra_argument_which_will_be_named_in_an_hou r_or_so # get maplist, including number of rounds
-> OK "levels/mp_012gr" "0" "levels/mp_012gr" "3" "levels/mp_012gr" "0" # get pairs of <mapname, number of rounds> where 0 = default for that gamemode
serverInfo
-> OK <stuff that is shown already today> "2" # After the current round finishes, there are 2 rounds left to play on the current map
MAINOS
MAINOS
1
09.04.2010 09:31
#1
Team: Snakepit
09.04.2010 11:35
#2
09.04.2010 13:27
#3
Ihan mukava patch public servereille. Valitettavasti aiheutti samalla sen, että join salasanaa ei pysty laittamaan ja admintool toimii muutenkin miten sattuu. Vaikeuttaa mukavasti klaanipelejä, kun random publaajia tulee serverille jo kesken lämmittelyn.
Jep, huomasin ihan saman. Nyt on edes sen verran korjattu että saa joitain asetuksia laittaa muttei vieläkään salasanaa tai rankedia pois :O (EA kusee..)
Team: Z-Partio
09.04.2010 14:04
#4
Ihan mukava patch public servereille. Valitettavasti aiheutti samalla sen, että join salasanaa ei pysty laittamaan ja admintool toimii muutenkin miten sattuu. Vaikeuttaa mukavasti klaanipelejä, kun random publaajia tulee serverille jo kesken lämmittelyn.
Jep, huomasin ihan saman. Nyt on edes sen verran korjattu että saa joitain asetuksia laittaa muttei vieläkään salasanaa tai rankedia pois :O (EA kusee..)
Eiköhän se toimi heti kun BC2CC/Guardian päivittyvät..
09.04.2010 15:07
#5
Ihan mukava patch public servereille. Valitettavasti aiheutti samalla sen, että join salasanaa ei pysty laittamaan ja admintool toimii muutenkin miten sattuu. Vaikeuttaa mukavasti klaanipelejä, kun random publaajia tulee serverille jo kesken lämmittelyn.
Jep, huomasin ihan saman. Nyt on edes sen verran korjattu että saa joitain asetuksia laittaa muttei vieläkään salasanaa tai rankedia pois :O (EA kusee..)
Eiköhän se toimi heti kun BC2CC/Guardian päivittyvät..
Ei toimi, päivitin Guardianin nii ei silti toimi.
09.04.2010 17:27
#6
Team: [BS]
09.04.2010 17:35
#7
10.04.2010 09:30
#8
Team: [BS]
10.04.2010 12:06
#9
Team: =BFP=
11.04.2010 18:50
#10
12.04.2010 08:20
#11
Just kun on vääntänyt 3 rundia samassa squardissa ja toiselta osapuolelta on lähteny porukkaa niin servulle kerätään lisää pelaajia ja tiimit menee ihan sekasin, eli saa taas opetella pelaan sen uuden squardin kans... :D
Muuten toimii ihan hyvin.
12.04.2010 13:40
#12
Kyllähän tuo autobalance ainakin konsolilla toimii ja ehkä vähän liiankin hyvin...
Just kun on vääntänyt 3 rundia samassa squardissa ja toiselta osapuolelta on lähteny porukkaa niin servulle kerätään lisää pelaajia ja tiimit menee ihan sekasin, eli saa taas opetella pelaan sen uuden squardin kans... :D
Muuten toimii ihan hyvin.
Se on squad btw.
1