Totuttuun erinomaiseen tapaansa Blizzard seuraa peliensä tilastoja erittäin tarkasti pelillisen tasapainon ylläpitämisen vuoksi. Etenkin uusien julkaisujen kanssa ongelmia saattaa esiintyä siinä vaiheessa, kun pelaajat viimein oppivat kunnolla pelaamaan.
StarCraft 2:ssa ongelmakohtana on ollut Zerg-rotu. Pohjois-Amerikan tilastoja tarkastellessa nähtävissä on selkeitä eroja Zergin pelimäärän ja voittosuhteen kanssa muihin rotuihin. Zergillä otteluita pelataan jopa 60% vähemmän ja ottelut päätyvät todennäköisemmin tappioon, hieman liigasta riippuen. Tilastot osoittavat myös suuria ongelmia Protossien ja Terranien välisessä tasapainossa Protossien hyväksi, kun pahimmillaan ottelut päätyvät 63,6% todennäköisyydellä Protossin voittoon. Kummallista kyllä, Timanttiliigassa voittotodennäköisyys menee muista poiketen lähes tasan.
Protoss-Terran-ongelma on Blizzardin tiedossa ja siihen etsitään ratkaisuja. Niitä ennen tulossa on Zergeille tasapainottavia avustuksia seuraavien muutosten muodossa:
Luetellut asiat eivät sisällä kaikkia muutoksia, vain tärkeimmät. Päivityksen julkaisuajankohtaa ei ole vielä kerrottu. Näin villinä veikkauksena heittäisin, että se tulee sitten kun se on valmis!
Lähde
StarCraft 2:ssa ongelmakohtana on ollut Zerg-rotu. Pohjois-Amerikan tilastoja tarkastellessa nähtävissä on selkeitä eroja Zergin pelimäärän ja voittosuhteen kanssa muihin rotuihin. Zergillä otteluita pelataan jopa 60% vähemmän ja ottelut päätyvät todennäköisemmin tappioon, hieman liigasta riippuen. Tilastot osoittavat myös suuria ongelmia Protossien ja Terranien välisessä tasapainossa Protossien hyväksi, kun pahimmillaan ottelut päätyvät 63,6% todennäköisyydellä Protossin voittoon. Kummallista kyllä, Timanttiliigassa voittotodennäköisyys menee muista poiketen lähes tasan.
Protoss-Terran-ongelma on Blizzardin tiedossa ja siihen etsitään ratkaisuja. Niitä ennen tulossa on Zergeille tasapainottavia avustuksia seuraavien muutosten muodossa:
- We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
- Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
- The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
- The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
- We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don't expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
Luetellut asiat eivät sisällä kaikkia muutoksia, vain tärkeimmät. Päivityksen julkaisuajankohtaa ei ole vielä kerrottu. Näin villinä veikkauksena heittäisin, että se tulee sitten kun se on valmis!
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
08.10.2010 14:15
#1
Mutta mikäs siinä. Roachit on kivoja :D Tykkään päivityksestä <3
09.10.2010 11:21
#2
Team: Menace
09.10.2010 12:00
#3
jaa että protossit ois parempiaku terranit... en oo voittanu kertaakaa protossilla terrania... ne marinet on op
Et vissiin oo hirveen hyvä?
09.10.2010 12:15
#4
jaa että protossit ois parempiaku terranit... en oo voittanu kertaakaa protossilla terrania... ne marinet on op
HTn stormit, colossus, charge lotit ja ees pieni stalker micro syö marinet melko nopeesti...
09.10.2010 12:51
#5
09.10.2010 19:28
#6
jaa että protossit ois parempiaku terranit... en oo voittanu kertaakaa protossilla terrania... ne marinet on op
HTn stormit, colossus, charge lotit ja ees pieni stalker micro syö marinet melko nopeesti...
Näimpä juuri.
09.10.2010 22:12
#7
1