Mikä päivä tänään on?
PERJANTAI! Vuorossa siis perjantaikevennys. Tällä viikolla tutkimme miltä Crysis 2 vaikuttaa, nautimme TF2-fragivideosta ja kiroilemme Black Opsin modityökalujen puutetta. Nauti perjantaista ja lue lisää!
Moni PC-pelaaja muistaa varmasti Crytekin kehittämän silmäkarkkijulkaisun, Crysiksen, joka tunnetaan myös vaativista laitevaatimuksistaan. Peli saa jatkoa maaliskuun lopussa uudella CryEngine 3 -pelimoottorilla, jossa tulee olemaan myös DirectX 11 -tuki. Crysis 2 on tulossa konsoleillekin, mutta Crytekin Yerli on luvannut PC-version johtavan "jokaisella näkökulmalla". Täytyy myöntää, että pelifirmalta on tulossa päräyttävää settiä.
Crysis 2:n moninpeli on jo testattavissa Xbox Livessä, mutta demon on luvattu tulevan pian myös PC:lle. Alla on videota moninpelistä:
-----------------
Enemmänkin karkilta näyttävän Team Fortress 2:n maailmasta on tullut uusi fragivideo. Team Menacen, entisen Carduksen, tuoreen väsäyksen näet ohesta:
Linkki YouTube-videoon
-----------------
Juttu on kirjoitettu ennen kuin Treyarch paljasti, että modityökalut ovat yhä tekeillä. Kun niille ei vieläkään annettu julkaisuaikaa, on artikkelin julkaisu silti paikallaan. Muista pilke silmäkulmassa ;)
Olisikohan nyt aika avautua hieman petetyistä lupauksista? No todellakin. Otetaan avainsanoiksi tekstiin "Call of Duty: Black Ops" ja "vituttaa". Joskos me näillä pääsisimme alkuun?
Treyarch. Activision. Muut apinat Call of Duty: Black Opsin takana - missä ne modityökalut viipyvät?
Tähän asti jaksoin puolustaa pelin sopivuutta kilpapelinä, mutta ei, ehei. Myönnän, olin väärässä, paska mikä paska. Tähän asti olemme tottuneet näkemään että pelintekijät päivittävät pelejä tehdäkseen niistä tasapainoisempia, eikä ainoastaan siksi että "oho, tuo ei toimi. Korjataan". En ole eläessäni koskenut StarCraftiin, mutta päivitysten tullessa olen vilkaissut yleensä muutoslogia, jossa on aina ollut muutoksia tavoitteena tehdä pelistä tasapainosempi, että oikeasti se skilli, se taito, olisi se ratkaiseva tekijä joka erottaa pelaajan toisesta. Vaan asia ei näin ole blobsin suunnalla. Yksi ase dominoi peliä, yksi ase, jolle ei mahda mitään.
Oikeastaan tuo ase tuntuu dominoivan vain ja ainoastaan minua, muihin se ei tunnu vaikuttavan. Siinä missä pelitoverini kuolevat claymoreihin ja luoteihin, kuolen minä aina tähän yhteen ja ainoaan tappovehkeeseen. Publicciin en siis koske, en ainakaan mielelläni ja jos kosken, niin silloinkin vain pienissä annoksissa. Muutoin se kuuluisa pinna palaa ja nyrkki lehahtaa näppiksen läpi pöytään, jättäen jälkeensä vain kasan mustaa tomua, verta ja kiroilua vuosien edestä. On uskomatonta että tuo kuuluisa #PCDEV-tiimi ei ole ottanut tätä asiaa työpöydälleen. Kait he ovat sitten liian kiireisiä korjatessaan pelin bugeja, joita erään Battlefield-sarjalaisen tavoin tulee jokaisen päivityksen myötä vain enemmän ja enemmän. Vaaditaankohan jälleen kolmen vuoden ahkera päivitysrumba ennen kuin näemme toimivan pelin, jossa äänet toimivat kuten ne ovat FPS-peleissä toimineet jo vuosia. Tällä hetkellä äänimaailma saa pelaajan (no joo, ehkä olen tämänkin asian kanssa yksin) vain vainoharhaiseksi - äänet kuuluvat ensin oikealta, sitten vasemmalta ja ennen kuin arvaatkaan, on vihollinen oikeasti oik..vas..yläp...vittu juuri siellä mihin et katso. Tämän sekasikiö-äänimaailman kun yhdistää tähän yli-overpowered-aseeseen, on peli niin kamalaa pelattavaa että on vaikea kuvitella että kukaan olisi tyytyväinen tähän tuotokseen.
Ai niin, nyt kun kerrankin otin aiheeksi publicin ja näin ollen mahdollisesti tavoitan muutaman public-pelaajan joka minuakin vastaan on asettunut tai tulee asettumaan yleisellä taistelukentällä, enkä nyt suinkaan tahdo rajoittaa tätä ainoastaan Black Opsiin vaan myös kaikkiin muihin peleihin jotka tämän mahdollistavat: älkää käyttäkö niitä claymoreja, älkää, oikeesti. Muistakaa kultainen sääntö, ok?
Ja takaisin aiheeseen. Mikä se sitten ikinä onkaan. Ehkä vuosien saatossa kertyneen raivon jakaminen ja sympatian hakeminen? Joo, se kuulostaa tosi hyvälle. En nyt jaksa kuitenkaan ajatella kovin kauas, joten keskitän raivoni Black Opsiin. Äänet ja aseet tulivat jo riittävän kattavasti tallottua maan rakoon, joten siirrytään sitten vuorostaan karttoihin. Publicilla kartat menettelevät. Ne tarjoavat keskinkertaisen public-kokemuksen kaikkine mahtavine juna-äänineen ja avaruusrakettien nousuun lähtöineen. Yllättäen matseissa ne ovat mitä ärsyttävintä schaissea ikinä. Laitat pommia maahan niin yläpuoleltasi lähtee avaruusraketti ilmaan!? Hienoa työtä Treyarchin Einsteinit! Mitä jos julkaisisitte ne modityökalut niin skene pääsee hiomaan teidän innovaatiset ideanne pois? Näin tuskin on tapahtumassa vielä hetkeen, sillä #PCDEV:in twitteriä katsottaessa, on viimeinen päivitys modityökaluihin liittyen on päivätty Joulukuun 21:lle päivälle. Kiitos tyhjistä lupauksista.
En suinkaan tahdo antaa pistävän raivoni tunkeutua pelkästään public-pelaajiin ja pelinkehittäjiin, annetaan palanen kiukkua myös Clanbaselle. Clanbase on siis yksi niistä harvoista turnaus/cup/ladder-järjestäjistä/pitäjistä, jotka pitävät Blobsin pelitarjonnassaan, thumbs up siitä. Valitettavasti nämä lahoaivot ovat päättäneet tehdä kaiken päin helvettiä. Miksi minun pitää käyttää CB-peliä pelatessani Universal anticheattiä, joka on käsittämättömän raskas aiheuttaen pelissä ilkeitä lagipiikkejä. Niin ja eihän tuo surkea ohjelma edes toimi kunnolla. Kun huipputärkeässä Clanbase ladder -matsissa kyseinen softa ei yllättäen otakkaan minulta yhtään kuvankaappausta, niin siinä on sitten puolalaisella vihollisella mukavaa kun 21-4 hävittyään saa täydet CB-marjat konfliktin avulla. Ne ovat minun huippu tärkeitä CB-marjoja, ettäs tiedätte. Ja miksi ihmeessä Clanbase päätti laittaa mp_cosmodromen maplistiin?
Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia. Taitaa minun osaltani jäädä Black Opsin pelaaminen jatkossa vähemmälle, ei sitä pronea vaan enää jaksa. Eikä sitä Launchia. Ja perkele, en halua enää ikinä nähdä puukkoa.
-Beregoz
PERJANTAI! Vuorossa siis perjantaikevennys. Tällä viikolla tutkimme miltä Crysis 2 vaikuttaa, nautimme TF2-fragivideosta ja kiroilemme Black Opsin modityökalujen puutetta. Nauti perjantaista ja lue lisää!
Moni PC-pelaaja muistaa varmasti Crytekin kehittämän silmäkarkkijulkaisun, Crysiksen, joka tunnetaan myös vaativista laitevaatimuksistaan. Peli saa jatkoa maaliskuun lopussa uudella CryEngine 3 -pelimoottorilla, jossa tulee olemaan myös DirectX 11 -tuki. Crysis 2 on tulossa konsoleillekin, mutta Crytekin Yerli on luvannut PC-version johtavan "jokaisella näkökulmalla". Täytyy myöntää, että pelifirmalta on tulossa päräyttävää settiä.
Crysis 2:n moninpeli on jo testattavissa Xbox Livessä, mutta demon on luvattu tulevan pian myös PC:lle. Alla on videota moninpelistä:
-----------------
Enemmänkin karkilta näyttävän Team Fortress 2:n maailmasta on tullut uusi fragivideo. Team Menacen, entisen Carduksen, tuoreen väsäyksen näet ohesta:
Linkki YouTube-videoon
-----------------
Juttu on kirjoitettu ennen kuin Treyarch paljasti, että modityökalut ovat yhä tekeillä. Kun niille ei vieläkään annettu julkaisuaikaa, on artikkelin julkaisu silti paikallaan. Muista pilke silmäkulmassa ;)
Olisikohan nyt aika avautua hieman petetyistä lupauksista? No todellakin. Otetaan avainsanoiksi tekstiin "Call of Duty: Black Ops" ja "vituttaa". Joskos me näillä pääsisimme alkuun?
Treyarch. Activision. Muut apinat Call of Duty: Black Opsin takana - missä ne modityökalut viipyvät?
Tähän asti jaksoin puolustaa pelin sopivuutta kilpapelinä, mutta ei, ehei. Myönnän, olin väärässä, paska mikä paska. Tähän asti olemme tottuneet näkemään että pelintekijät päivittävät pelejä tehdäkseen niistä tasapainoisempia, eikä ainoastaan siksi että "oho, tuo ei toimi. Korjataan". En ole eläessäni koskenut StarCraftiin, mutta päivitysten tullessa olen vilkaissut yleensä muutoslogia, jossa on aina ollut muutoksia tavoitteena tehdä pelistä tasapainosempi, että oikeasti se skilli, se taito, olisi se ratkaiseva tekijä joka erottaa pelaajan toisesta. Vaan asia ei näin ole blobsin suunnalla. Yksi ase dominoi peliä, yksi ase, jolle ei mahda mitään.
Oikeastaan tuo ase tuntuu dominoivan vain ja ainoastaan minua, muihin se ei tunnu vaikuttavan. Siinä missä pelitoverini kuolevat claymoreihin ja luoteihin, kuolen minä aina tähän yhteen ja ainoaan tappovehkeeseen. Publicciin en siis koske, en ainakaan mielelläni ja jos kosken, niin silloinkin vain pienissä annoksissa. Muutoin se kuuluisa pinna palaa ja nyrkki lehahtaa näppiksen läpi pöytään, jättäen jälkeensä vain kasan mustaa tomua, verta ja kiroilua vuosien edestä. On uskomatonta että tuo kuuluisa #PCDEV-tiimi ei ole ottanut tätä asiaa työpöydälleen. Kait he ovat sitten liian kiireisiä korjatessaan pelin bugeja, joita erään Battlefield-sarjalaisen tavoin tulee jokaisen päivityksen myötä vain enemmän ja enemmän. Vaaditaankohan jälleen kolmen vuoden ahkera päivitysrumba ennen kuin näemme toimivan pelin, jossa äänet toimivat kuten ne ovat FPS-peleissä toimineet jo vuosia. Tällä hetkellä äänimaailma saa pelaajan (no joo, ehkä olen tämänkin asian kanssa yksin) vain vainoharhaiseksi - äänet kuuluvat ensin oikealta, sitten vasemmalta ja ennen kuin arvaatkaan, on vihollinen oikeasti oik..vas..yläp...vittu juuri siellä mihin et katso. Tämän sekasikiö-äänimaailman kun yhdistää tähän yli-overpowered-aseeseen, on peli niin kamalaa pelattavaa että on vaikea kuvitella että kukaan olisi tyytyväinen tähän tuotokseen.
Ai niin, nyt kun kerrankin otin aiheeksi publicin ja näin ollen mahdollisesti tavoitan muutaman public-pelaajan joka minuakin vastaan on asettunut tai tulee asettumaan yleisellä taistelukentällä, enkä nyt suinkaan tahdo rajoittaa tätä ainoastaan Black Opsiin vaan myös kaikkiin muihin peleihin jotka tämän mahdollistavat: älkää käyttäkö niitä claymoreja, älkää, oikeesti. Muistakaa kultainen sääntö, ok?
Ja takaisin aiheeseen. Mikä se sitten ikinä onkaan. Ehkä vuosien saatossa kertyneen raivon jakaminen ja sympatian hakeminen? Joo, se kuulostaa tosi hyvälle. En nyt jaksa kuitenkaan ajatella kovin kauas, joten keskitän raivoni Black Opsiin. Äänet ja aseet tulivat jo riittävän kattavasti tallottua maan rakoon, joten siirrytään sitten vuorostaan karttoihin. Publicilla kartat menettelevät. Ne tarjoavat keskinkertaisen public-kokemuksen kaikkine mahtavine juna-äänineen ja avaruusrakettien nousuun lähtöineen. Yllättäen matseissa ne ovat mitä ärsyttävintä schaissea ikinä. Laitat pommia maahan niin yläpuoleltasi lähtee avaruusraketti ilmaan!? Hienoa työtä Treyarchin Einsteinit! Mitä jos julkaisisitte ne modityökalut niin skene pääsee hiomaan teidän innovaatiset ideanne pois? Näin tuskin on tapahtumassa vielä hetkeen, sillä #PCDEV:in twitteriä katsottaessa, on viimeinen päivitys modityökaluihin liittyen on päivätty Joulukuun 21:lle päivälle. Kiitos tyhjistä lupauksista.
En suinkaan tahdo antaa pistävän raivoni tunkeutua pelkästään public-pelaajiin ja pelinkehittäjiin, annetaan palanen kiukkua myös Clanbaselle. Clanbase on siis yksi niistä harvoista turnaus/cup/ladder-järjestäjistä/pitäjistä, jotka pitävät Blobsin pelitarjonnassaan, thumbs up siitä. Valitettavasti nämä lahoaivot ovat päättäneet tehdä kaiken päin helvettiä. Miksi minun pitää käyttää CB-peliä pelatessani Universal anticheattiä, joka on käsittämättömän raskas aiheuttaen pelissä ilkeitä lagipiikkejä. Niin ja eihän tuo surkea ohjelma edes toimi kunnolla. Kun huipputärkeässä Clanbase ladder -matsissa kyseinen softa ei yllättäen otakkaan minulta yhtään kuvankaappausta, niin siinä on sitten puolalaisella vihollisella mukavaa kun 21-4 hävittyään saa täydet CB-marjat konfliktin avulla. Ne ovat minun huippu tärkeitä CB-marjoja, ettäs tiedätte. Ja miksi ihmeessä Clanbase päätti laittaa mp_cosmodromen maplistiin?
Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia. Taitaa minun osaltani jäädä Black Opsin pelaaminen jatkossa vähemmälle, ei sitä pronea vaan enää jaksa. Eikä sitä Launchia. Ja perkele, en halua enää ikinä nähdä puukkoa.
-Beregoz
MAINOS
MAINOS
1
11.02.2011 15:15
#1
11.02.2011 15:39
#2
11.02.2011 16:26
#3
Nimittäin teksti oli kuin omasta suustani, tosin Beregozin tyylillä.
Itsekin tahkoin jonkin aikaa Blobsia ja sitten kyllästyin/vittuunnuin :)
Kiitoksia hyvästä avautumisesta Beregoz!
11.02.2011 16:49
#4
Crysiksen moninpelivideon musiikki pöllitty Duke Nukem forever trailerista...
Tai The Prodigyn biisistä Invaders Must Die..
Crysiksen demoa ei löytyny enää? Harottaako silmät vai onko se otettu pois?
11.02.2011 19:37
#5
Crysiksen moninpelivideon musiikki pöllitty Duke Nukem forever trailerista...
Tai The Prodigyn biisistä Invaders Must Die..
Crysiksen demoa ei löytyny enää? Harottaako silmät vai onko se otettu pois?
Molemmissa trailereissa sama biisi, ja sopii yhtälailla molempiin imo. Kukaan keneltäkään mitään pöllinyt, eiköhän ole ihan sopimuskysymyksiä kuitenkin.
Muistaakseni betan piti loppua jo viikko sitten, itse ehdin sitä kerran kokeilla kiireiden takia, en tosin ole kokeillut että toimisiko vielä. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa. Ja toimii siis vain Live Gold tilin omaaville.
Team: {MB}
11.02.2011 19:47
#6
11.02.2011 21:39
#7
Crysiksen moninpelivideon musiikki pöllitty Duke Nukem forever trailerista...
Tai The Prodigyn biisistä Invaders Must Die..
Crysiksen demoa ei löytyny enää? Harottaako silmät vai onko se otettu pois?
Molemmissa trailereissa sama biisi, ja sopii yhtälailla molempiin imo. Kukaan keneltäkään mitään pöllinyt, eiköhän ole ihan sopimuskysymyksiä kuitenkin.
Muistaakseni betan piti loppua jo viikko sitten, itse ehdin sitä kerran kokeilla kiireiden takia, en tosin ole kokeillut että toimisiko vielä. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa. Ja toimii siis vain Live Gold tilin omaaville.
Juu, no tarkotinkin että tuskin sitä on pöllitty mistään Nukemista vaan ihan ihan artistin kautta.. Niin ei sitten varmaankaan enää toimi crysis? Perskuta jos ei enää pysty kokeilemaan, kun nyt vasta sai tietää. Näytti niin makialta.
12.02.2011 01:39
#8
13.02.2011 20:43
#9
Menacessa ei pelaa "Cardus", vaan Cardus oli joukkuueen entinen nimi :)
Heh, aivan. Asiahan tosiaankin voidaan ymmärtää kahdella tavalla :)
Mutta joka tapauksessa Cardusten tuotos on aika komia.
14.02.2011 00:15
#10
Juu, no tarkotinkin että tuskin sitä on pöllitty mistään Nukemista vaan ihan ihan artistin kautta.. Niin ei sitten varmaankaan enää toimi crysis? Perskuta jos ei enää pysty kokeilemaan, kun nyt vasta sai tietää. Näytti niin makialta.
Sori olin väärässä, eli toimii sittenkin vielä. Ja juu on ihan metkaa mättöä, vaikka konsolilla pelaamisesta ei juurikaan tahdo mitään tulla kun PC:llä ensisijasesti on tullut fps:iä mätettyä.
17.02.2011 10:11
#11
Tällä hetkellä blackops "scenessä" on kahden tyyppisiä pelaajia:
1. Ne jotka huomaavat pelin paskuuden ja ovat heittäneet jo kirveen kaivoon.
2. Niitä jotka ovat asettaneet kaiken toivonsa tähän peliin, ja jotka pelkäävät pelin floppaavan eivätkä tämän vuoksi uskalla myöntää pelin paskuutta ja toivovat parasta.
Mielestäni tämä on paskinta fpssää pitkiin aikoihin.
1