Epic Games tunnetaan muutamien pelien lisäksi Unreal-moottorin rakentajana, jota on käytetty enemmän kuin mitään muuta pelimoottoria. Siksi heidän vastuu pelialan vetämisestä eteenpäin on merkittävä ja tällä hetkellä he kehittävät Unreal Engine 4:ta, jonka olisi tarkoitus tulla käyttöön ainakin seuraavan sukupolven konsoleilla.
Niinpä jättipeliyhtiön pojat vierailivat suurien konsolivalmistajien luona tutustumassa seuraavan sukupolven konsolien teknisiin ominaisuuksiin, eikä niiden suorituskykyyn ilahduttu heti.
Epic Games kertoi, ettei laitteet kykene vielä ajamaan heidän uutta pelimoottoriaan toivotulla tavalla. Heidän mukaan pitää toteuttaa läpimurto, jotta seuraavaan sukupolveen voidaan siirtyä. Cliff Bleszinski kuvaili, että he tarvitsevat kaikki mahdolliset tehot Avatarin reaaliaikaiseen ajamiseen.
Toivon mukaan Sony ja Microsoft ovat ottaneet palautteen vakavasti vastaan. Asiasta uutisoi Wired-lehti.
Katso ensimmäiset kuvat Unreal Engine 4:n demosta alempaa:
Niinpä jättipeliyhtiön pojat vierailivat suurien konsolivalmistajien luona tutustumassa seuraavan sukupolven konsolien teknisiin ominaisuuksiin, eikä niiden suorituskykyyn ilahduttu heti.
Epic Games kertoi, ettei laitteet kykene vielä ajamaan heidän uutta pelimoottoriaan toivotulla tavalla. Heidän mukaan pitää toteuttaa läpimurto, jotta seuraavaan sukupolveen voidaan siirtyä. Cliff Bleszinski kuvaili, että he tarvitsevat kaikki mahdolliset tehot Avatarin reaaliaikaiseen ajamiseen.
Cliff Bleszinski, Epic Games design director:
There is a huge responsibility on the shoulders of our engine team and our studio to drag this industry into the next generation.
It is up to Epic, and Tim Sweeney in particular, to motivate Sony and Microsoft not to phone in what these next consoles are going to be. It needs to be a quantum leap. They need to damn near render Avatar in real time, because I want it and gamers want it - even if they don't know they want it.
There is a huge responsibility on the shoulders of our engine team and our studio to drag this industry into the next generation.
It is up to Epic, and Tim Sweeney in particular, to motivate Sony and Microsoft not to phone in what these next consoles are going to be. It needs to be a quantum leap. They need to damn near render Avatar in real time, because I want it and gamers want it - even if they don't know they want it.
Toivon mukaan Sony ja Microsoft ovat ottaneet palautteen vakavasti vastaan. Asiasta uutisoi Wired-lehti.
Katso ensimmäiset kuvat Unreal Engine 4:n demosta alempaa:
MAINOS
MAINOS
1
23.05.2012 12:31
#1
23.05.2012 12:48
#2
Taitaa Bleszinskillä olla realiteetit taas hukassa. Konsolit ovat about samaa tasoa kuin parhaat sen hetkiset tietokoneet, kannattaa varmaan valittaa sinne näytönohjain- ja prosessorivalmistajille eikä Sonylle/Mikkisoftalle.
Konsolivalmistajat ovat niiden lopullisten päätösten takana siitä, mitä komponentteja valitaan, millainen kokonaisuus rakennetaan ja mikä hinta annetaan. Siitä en tiiä, onko komponenttien vaihtoehtoja tarjottu liian nihkeesti.
23.05.2012 13:14
#3
Konsolivalmistajat ovat niiden lopullisten päätösten takana siitä, mitä komponentteja valitaan, millainen kokonaisuus rakennetaan ja mikä hinta annetaan. Siitä en tiiä, onko komponenttien vaihtoehtoja tarjottu liian nihkeesti.
Totta, ja kyllähän ne saavat myös hyvinkin kustomoituja piirejä. Mutta jos halutaan Avataria renderöidä reaaliajassa konsoleilla, niin kyllä se lähtee siitä että eka pitää tulla siellä näytönohjaimia ja prosessoreja suunnittelevien insinöörien päässä se maailmanluokan keksintö millä lähitulevaisuuden rauta saadaan huomattavasti tehokkaammaksi.
23.05.2012 15:23
#4
Taitaa Bleszinskillä olla realiteetit taas hukassa. Konsolit ovat about samaa tasoa kuin parhaat sen hetkiset tietokoneet, kannattaa varmaan valittaa sinne näytönohjain- ja prosessorivalmistajille eikä Sonylle/Mikkisoftalle.
No ei nyt mitenkään samaa tasoa kuin parhaat. Ne on sitä alempaa keskiluokkaa tietokoneista.
Team: [KG]
23.05.2012 16:04
#5
Pähkinänkuoressa se menee niin että Sony posauttaa markkinoille uuden PS4 konsolin. Sitten Epicin kaverit tekee pelin joka käyttää kaiken mehun koneesta. Se taas pakottaa muut firmat kilpailemaan grafiikalla joka on jo "tapissa" konsolilla ei siis ole nykyisen PS3 laitteen verran (n.5-7v) elinikää vaan elinkaari tippuu 2-3vuoteen jolloin peleistä kertyvien lisenssibonareiden määrä romahtaa. 2-3v päästä konsoleille ei tule "uutta" teknologiaa ja kuluttajat valittavat että ei tule mitään "uutta". Nyt homma menee niin että pelintekijöitä ohjataan tekemään hieman surkeampaa jälkeä nopeassa aikataulussa. sitten seuraavana vuonna hieman parempaa ja parempaa ja sitten taas parempaa (NHL,COD,need4speed jne jne) siitä irtoaa konsolifirmoille hienot lisenssivoitot. Itse konsolien myyminen ei tuota mitään pitkällä aikavälillä koska ostopiikit tulevat vain ensimmäisen vuoden aikana sekä alennus ja joulumyyntien aikoihin. Pelejä taas ostetaan päivittäin tuhansia, mutta kukaan ei osta pelejä missä ei ole karkeastikkaan mitään uutta.
23.05.2012 16:46
#6
Konsolit ovat about samaa tasoa kuin parhaat sen hetkiset tietokoneet
hah, ja vitut
23.05.2012 17:15
#7
Konsolit ovat about samaa tasoa kuin parhaat sen hetkiset tietokoneet
hah, ja vitut
Niin, sen hetkiset gigantti koneet.
23.05.2012 17:32
#8
Pelejä taas ostetaan päivittäin tuhansia, mutta kukaan ei osta pelejä missä ei ole karkeastikkaan mitään uutta.
Vähän kyllä pistää harmittamaan jos uudet konsolit ovat jo julkaistaessa vanhentunutta, alitehoista rautaa.
23.05.2012 17:34
#9
No ei nyt mitenkään samaa tasoa kuin parhaat. Ne on sitä alempaa keskiluokkaa tietokoneista.
About! Mut joo, xbox360:n tullessa alko pc:t jo mennä suoraan ohi. Eikä tuo ollut viestin pointti.
23.05.2012 18:14
#10
konsoleistahan revitellään tehoja pitkin mallikaarta. Jos konsoli unlokattaisiin heti äärimmilleen ei bonarivillet sais "huonommista" peleistä royalteja. Tätä kutsutaan kapitalismiksi ja teknologian hidastamiseksi tarkoitushakuisesti. Siksi aina puucee on edellä koska sitä ei pelinkehittelijät sekä komponenttivalmistajat kykene jarruttamaan ja PC ei ole yksittäinen tuote joka kerää yhdelle firmalle rahaa idiooteilta.
Pidän kyllä tyhmpempinä ihmisiä jotka ostaa uutta rautaa PC:hen vuosittain. Sieltähän ne rautavalmistajat rahansa ottavat. Julkaisevat jatkuvalla syötöllä uutta rautaa uusilla numerosarjoilla perässä. Testeissä käppyrät nousee, mut hyöty jää todellisuudessa pieneksi. Voit kiittää ihan puhtaasti noita rautavalmistajia myös siitä, ettei PC:stä saa kunnolla tehoja irti kun ajureiden/pelien pitää tukea hirveetä määrää erilaisia rauta yhdistelmiä. Nykyisin pelien lopullinen testaaminenkin tehdään beta-versioilla.
23.05.2012 19:11
#11
konsoleistahan revitellään tehoja pitkin mallikaarta. Jos konsoli unlokattaisiin heti äärimmilleen ei bonarivillet sais "huonommista" peleistä royalteja. Tätä kutsutaan kapitalismiksi ja teknologian hidastamiseksi tarkoitushakuisesti. Siksi aina puucee on edellä koska sitä ei pelinkehittelijät sekä komponenttivalmistajat kykene jarruttamaan ja PC ei ole yksittäinen tuote joka kerää yhdelle firmalle rahaa idiooteilta.
Pidän kyllä tyhmpempinä ihmisiä jotka ostaa uutta rautaa PC:hen vuosittain. Sieltähän ne rautavalmistajat rahansa ottavat. Julkaisevat jatkuvalla syötöllä uutta rautaa uusilla numerosarjoilla perässä. Testeissä käppyrät nousee, mut hyöty jää todellisuudessa pieneksi. Voit kiittää ihan puhtaasti noita rautavalmistajia myös siitä, ettei PC:stä saa kunnolla tehoja irti kun ajureiden/pelien pitää tukea hirveetä määrää erilaisia rauta yhdistelmiä. Nykyisin pelien lopullinen testaaminenkin tehdään beta-versioilla.
No jos näitä PC:n kalikoita ei myytäisi niin saatas pelata edelleen jollain C64 laitteilla. Sekö olisi hauskaa?
Team: [KG]
23.05.2012 22:39
#12
Pidän kyllä tyhmpempinä ihmisiä jotka ostaa uutta rautaa PC:hen vuosittain. Sieltähän ne rautavalmistajat rahansa ottavat. Julkaisevat jatkuvalla syötöllä uutta rautaa uusilla numerosarjoilla perässä. Testeissä käppyrät nousee, mut hyöty jää todellisuudessa pieneksi. Voit kiittää ihan puhtaasti noita rautavalmistajia myös siitä, ettei PC:stä saa kunnolla tehoja irti kun ajureiden/pelien pitää tukea hirveetä määrää erilaisia rauta yhdistelmiä. Nykyisin pelien lopullinen testaaminenkin tehdään beta-versioilla.
Pointti on siinä että "raudanvalmistajia" löytyy puuceestä kun sieniä sateella. konsolipuolen dominanssi keskittyy tätänykyä sonyn,microsoftin ja nintendon ympärille. Vaikka PC puolen adidakset (AMD,intel,ATI ja Nvidia) pitääkin ydin dominaatiota jakautuu silti rahavirta vuolaammin myös pienemmille yhtiöille, vaikkakin osittain myös lisenssillä. Muu komponenttikauppa onkin sitten kuin villi länsi.
Mitä tulee kommenttiisi pelien beta testauksesta näen siinä hyviäkin puolia. Kuten sen että ilmaisbetat on kun koeajaisi auton jonka aikoo ostaa (meneppä kyselemään xboxille CODin koekappaletta prismasta) Hyvänä asiana näen myös sen että beta testien kautta katastrofaalisimmat virheet minimoidaan.. ellei kyse ole esim Windows VisVasta XD
Team: -Pelit-
23.05.2012 23:12
#13
Taitaa Bleszinskillä olla realiteetit taas hukassa. Konsolit ovat about samaa tasoa kuin parhaat sen hetkiset tietokoneet, kannattaa varmaan valittaa sinne näytönohjain- ja prosessorivalmistajille eikä Sonylle/Mikkisoftalle.
Jutussa annettiin kyllä ymmärtää, että uusiin konsoleihin olisi valikoitumassa valmiiksi vanhetunutta rautaa. Eli ongelma ei ole raudankehityksessä. Tuollainen "pakko rendaa avatar" heitto nyt luonnollisesti tarkoittaa sitä, millä mentaliteetilla Bleszinskin mielestä seuraavia konsoleita pitäisi kehittää.
24.05.2012 06:49
#14
24.05.2012 15:38
#15
Miksi unreal engine pitäs sit pyöriä jollain konsolilla? Ei FPS pelejä oo tarkotettu konsoleille. Jälleen erittäin hyvä syy jättää konsolit pois kokonaan, ja ruveta tekemään jälleen niitä hyviä pelejä kuten esim. unrealit ennen konsoleita.
Aivan samaa mieltä ThnD:n kanssa, saisivat suunnitella taas pelit PC pohjalle. :)
24.05.2012 16:36
#16
Miksi unreal engine pitäs sit pyöriä jollain konsolilla? Ei FPS pelejä oo tarkotettu konsoleille. Jälleen erittäin hyvä syy jättää konsolit pois kokonaan, ja ruveta tekemään jälleen niitä hyviä pelejä kuten esim. unrealit ennen konsoleita.
Jos katsotaan tätä listaa, niin sinne mahtuu paljon muitakin genrejä kuin FPS:ää. Ja konsolipelit tunnetusti myyvät, vai hä?
27.05.2012 22:49
#17
1