Battlefield 3:n vastaava tuottaja Patrick Bach jysäytti äkkiseltään melkoiselta suunnanmuutokselta vaikuttavan kommentin EDGE-lehden haastattelussa. Hänen mukaansa hiekkalaatikkopelit ovat tylsiä ja vaikeasti opittavia, eikä se ole ainoa tapa rakentaa Battlefieldin tapaisia pelejä, studion historiasta huolimatta. Bachin mukaan Battlefield 3:n kartat tulevat olemaan Call of Dutymaisia eli tiukemmin rajattuja ja skriptattuja.
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<123>>
05.04.2011 19:05
#1
05.04.2011 19:10
#2
Team: =BFP=
05.04.2011 19:24
#3
05.04.2011 19:34
#4
05.04.2011 19:35
#5
Ihan hyvä et single on tiukempi ympäristö, ihan totta et BC2 oli tylsää ku oli niin iso maasto ;P. Kunhan eivät vaan sovella samaa multiin
BC2 iso maasto? Putki kenties?
05.04.2011 19:39
#6
05.04.2011 19:44
#7
Ihan höpöhöpöjä tälläset single playerit. Silloin kun Battlefieldit oli parhautta, niistä ei edes varsinaista single playeriä löytyny. Keskittyisivät nytkin vaan sen moninpelin hiomiseen.
Nykypäivänä jos et laita single playeriä mukaan saat olla varma että oven takana on miljoona kynäniskaa ruikuttamassa rahastuksesta.
05.04.2011 19:47
#8
05.04.2011 20:13
#9
05.04.2011 20:14
#10
05.04.2011 20:23
#11
05.04.2011 20:31
#12
05.04.2011 20:32
#13
Mikä siinä on, että kaikki uudet fäfpeeässät yrittää päästä CoDiksi CoDin paikalle?
05.04.2011 20:35
#14
05.04.2011 20:40
#15
siis toi artikkeli antaa ymmärtää, että BC2n singlepleijeri-kartat oli kovinkin avoimia? Ehh... Aika putkijuoksua kyllä nekin oli paitsi se aavikkokartta, jossa oli se laiva. Meneeköhän tääkin nyt siihen että "Johson! Go through this alley and get me a whopper from burger king And shoot all the turrrerists you face!"
Mikä siinä on, että kaikki uudet fäfpeeässät yrittää päästä CoDiksi CoDin paikalle?
Samaa mieltä battlefieldit ei saa mennä codien suuntaan.On neki iha hyvii mut haluun battlefieldin battlefieldinä.
05.04.2011 20:51
#16
05.04.2011 21:03
#17
05.04.2011 21:22
#18
Voihan olla että näin ei nyt käy, mutta kannattaisi aina varautua ettei pety.
Team: [KG]
05.04.2011 21:55
#19
05.04.2011 22:17
#20
<<123>>