Asia alkaa olemaan loppuunkäsitelty. Infinity Ward:in Jason West ja Vince Zampella kertovat naureskellen syitä 100000 PC-pelaajan äänen huomiotta jättämiseksi:
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
- Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It's also the most feature-rich PC version we've ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own.
How does it do this?
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You'd have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you're always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you're playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you'll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
- Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don't care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you're in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don't want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
- Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It's great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you're doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they'll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
- Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don't have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
21.10.2009 09:34
#21
Edelleenkään en tajua minkä takia kilpapelaamisen täytyy olla juuri sillä karsitulla versiolla pelistä. Miksi pilata hieno pelikokemus, jollain 1.6:sen näköisellä pelillä. Sitä varten se kynäri tuolla on olemassa. Tämä vaan tuo lisää pelaajia kilpapelaamiseen ja sekoittaa pakkaa todella, koska ns. "Pro"-pelaajat saavat kiltisti opetella pelaamaan sitä peliä täysillä graffoilla.
Koska alemmat grafiikat mahdollistavat korkeamman ruudunpäivityksen ja monesti niiden avulla näkee pelissä paremmin. Esim. varjot pois kytkemällä BF2:ssa rakennusten sisällä on paljon valoisampaa. Samoin kuin heittää tekstuurien tason alas, näkee helpommin sen sotilaan pensaikossa kykkivän sotilaan. Ei se ole tuon monimutkaisempaa, grafiikat ei vaan ole se asia mikä klaanipelaajia kiinnostaa. Eikä sen takia osteta uutta peliä.
Toiseksi, mitä selität että täytyy opetella pelaamaan täysillä graffoilla? Eihän niitä voida pakottaa PC:llä.
Millä tapaa alemmilla grafiikoilla pelaaminen voi olla kilpa-pelaamista? Eikös peliä pitäisi pelata sellaisena kuin se on tehty. Minkä takia haluisin tuhota hienon pelikokemuksen poistamalla kaikki detailit ja laskea grafiikoita?
21.10.2009 09:34
#22
Edellisen kanssa täysin samaa mieltä. Miksi itkeä kynistä kun nimenomaan UUTTA peliä ja uudempaa pelikokemusta odotellaan? Pelatkaa sitä promodia nelosella jos se on parasta mitä löytyy, älkää olko kehityksen jarruna. Ja tällainen kansankiihotus peliä vastaan mitä kukaan ei ole nähnyt tai pelannut on vain ilkeää propagandaa. Odottakaa edes tuote ulos ja haukkukaa vasta silloin.
Mee ny ostaa se fagbox ja seuraa kehitystä sillä'.
Olen kyllä pc-pelaaja henkeen ja vereen, mutta mitä järkeä on tehdä uusia pelejä jos niissä ei ole minkäänlaisia uudistuksia? Jos joku aiempi peli tietyllä modilla sitten ON parasta, ei ole mitään järkeä edes harkita mitään uudempaa peliä. Eihän täydellistä voi parantaa (promod teidän mielestä), joten unohtakaa siinä tapauksessa koko mw2.
21.10.2009 09:41
#23
21.10.2009 09:55
#24
Edellisen kanssa täysin samaa mieltä. Miksi itkeä kynistä kun nimenomaan UUTTA peliä ja uudempaa pelikokemusta odotellaan? Pelatkaa sitä promodia nelosella jos se on parasta mitä löytyy, älkää olko kehityksen jarruna. Ja tällainen kansankiihotus peliä vastaan mitä kukaan ei ole nähnyt tai pelannut on vain ilkeää propagandaa. Odottakaa edes tuote ulos ja haukkukaa vasta silloin.
Mee ny ostaa se fagbox ja seuraa kehitystä sillä'.
Olen kyllä pc-pelaaja henkeen ja vereen, mutta mitä järkeä on tehdä uusia pelejä jos niissä ei ole minkäänlaisia uudistuksia? Jos joku aiempi peli tietyllä modilla sitten ON parasta, ei ole mitään järkeä edes harkita mitään uudempaa peliä. Eihän täydellistä voi parantaa (promod teidän mielestä), joten unohtakaa siinä tapauksessa koko mw2.
Siis kyse EI ole nyt siitä grafiikasta, promodista/warmodista, vaan yksin omaan suurin huuto on alkanut PC pelaajien silmään kusemisesta serveri puolella. Jos näitä dedicated servereitä ei ole, niin mikä helvetin järki tässä sitten on??? Itse pelaan melkein aina samoilla servereillä koska olen huomannut näillä olevan järkevät säännöt ( HUOM!!!!! Ei minkään näköisiä modeja) ja järkevät adminit. Kun nämä ominaisuudet poistetaan, saadaan aikaan vain tökerö konsoli käännös pc ympäristössä.
Itse mätän aina parhaat grafiikat ja muut herkut päällä ja en ole kilpapelaaja. Silti olen samalla kannalla ns. kilpapelaajien kanssa ja jätän tämän höyryävän läjän paskaa kaupan hyllylle.
21.10.2009 10:22
#25
21.10.2009 10:34
#26
21.10.2009 10:43
#27
Call of duty 4 ostajista ehkä 30% oli kipapelaajia ja loput halus pelata vaan huvinvuoks nii ei ne valitukset kauheesti auttanut =/ mut ostan pelin kumminki koska oon pitkä-aikainen cod fani aina cod1 lähtien nii en kato onko peli klaanimatseja varten sopiva
Jos tässä tapauksessa kuitenkin tarkoitat ns. "kilpapelaajia" eli heitä, jotka pelaavat rahasta ja miltei työkseen niin se määrä on kyllä niin paljon alhaisempi. Ihan max. 5% heitä on kaikista Codin pelaajista. Tässä tapauksessa voit varmasti unohtaa sellaiset pikkuklaanit mitkä ottavat vain priva matseja välillä huvikseen. Se ei ole kilpapelaamista vaan se on sitä hauskanpitoa kavereitten kanssa.
21.10.2009 10:47
#28
21.10.2009 11:09
#29
Koska alemmat grafiikat mahdollistavat korkeamman ruudunpäivityksen ja monesti niiden avulla näkee pelissä paremmin. Esim. varjot pois kytkemällä BF2:ssa rakennusten sisällä on paljon valoisampaa. Samoin kuin heittää tekstuurien tason alas, näkee helpommin sen sotilaan pensaikossa kykkivän sotilaan. Ei se ole tuon monimutkaisempaa, grafiikat ei vaan ole se asia mikä klaanipelaajia kiinnostaa. Eikä sen takia osteta uutta peliä.
Toiseksi, mitä selität että täytyy opetella pelaamaan täysillä graffoilla? Eihän niitä voida pakottaa PC:llä.
Millä tapaa alemmilla grafiikoilla pelaaminen voi olla kilpa-pelaamista? Eikös peliä pitäisi pelata sellaisena kuin se on tehty. Minkä takia haluisin tuhota hienon pelikokemuksen poistamalla kaikki detailit ja laskea grafiikoita?
Kerro mulle mitä hiton väliä toisten käyttämillä grafiikoilla on? Peliähän saa pelata juuri niillä grafiikka-asetuksilla kuin itse haluaa, ja jos itse tykkäät vetää ne täysillä, ihan vapaasti voit niin tehdä. Kaikki ei kuitenkaan kaipaa niitä extrahienoja varjoja ja joillain ei edes kone kykene pyörittämään niitä, mutta ei huonommat asetukset oikeuta yhtään sen vähempää nauttimaan siitä pelistä.
Mutta edelleenkin, eihän tällä koko jupakalla ole mitään tekemistä grafiikoiden kanssa. Puutut täysin epäoleellisiin asioihin, jotka on lähinnä henkilökohtaisia mieltymyksiä.
Team: =69=
21.10.2009 11:10
#30
21.10.2009 11:12
#31
Kaikki map packit maksaa konsolille?
Team: Menace
21.10.2009 11:16
#32
MW2 ei kelpaa modaamattomana kilpapelaamiseen ja jos joku kehtaa sanoa IW:n tempausta edistykseksi hänellä ei selvästikään ole pienintäkään hajua PC-pelaamisesta.
Mitä uutiseen tulee: kyllä, se on tehty tunteella, olemme e-sports sivusto ja emme katso hyvällä kun yhteisöämme kustaa silmään.
PS. kilpapelaajiksi lasketaan kaikki klaanipelaajat, ei vain ne maailman huiput.
21.10.2009 11:26
#33
Call of duty 4 ostajista ehkä 30% oli kipapelaajia ja loput halus pelata vaan huvinvuoks nii ei ne valitukset kauheesti auttanut =/ mut ostan pelin kumminki koska oon pitkä-aikainen cod fani aina cod1 lähtien nii en kato onko peli klaanimatseja varten sopiva
[B]Jos tässä tapauksessa kuitenkin tarkoitat ns. "kilpapelaajia" eli heitä, jotka pelaavat rahasta ja miltei työkseen niin se määrä on kyllä niin paljon alhaisempi.[/B] Ihan max. 5% heitä on kaikista Codin pelaajista. Tässä tapauksessa voit varmasti unohtaa sellaiset pikkuklaanit mitkä ottavat vain priva matseja välillä huvikseen. Se ei ole kilpapelaamista vaan se on sitä hauskanpitoa kavereitten kanssa.
jos tuo on sinun mielestä "kilpapelaamista" niin olet todella kujalla.
"Kilpapelaaminen meinaa aika pitkälti klaaneja/tiimejä/gathereita, jotka osallistuvat laddereihin, cuppeihin, turnauksiin, laneihin jne. Tämän lisäksi klaanien sisäiset ja toisia klaaneja vastaan pelatut harjoitusmatsit ovat osa tätä kokonaisuutta. Yleisesti puhutaan esim. cs scenestä, dod scenestä jne.
Toiminta on pitkälti pc painoitteista juurikin pelin muokattavuuden (esim. modit), dedicated serverien (yleensä klaaneilla on oma palvelimensa käytössä harjoituksia, matseja yms. varten) ja parempien kontrollien vuoksi jotka tekevät pelistä pelattavamman.
Kilpapelaaminen ei siis ole sitä, että painetaan "join random game" nappia ja juostaan vähän hippaa nappi (liipasin) pohjassa puolen tuntia."
yllä oleva kirjoitus lainattu toiselta foorumilta.
21.10.2009 11:36
#34
Monelle on ilmeisesti jäänyt täysin väärä käsitys Promodista, kannattaisi kokeilla ennen kommentoimista. Promodin uudistuksethan eivät ole graafisia, voit edelleen pelata täysillä grafiikoilla jos niin haluat ja peli näyttää komealta. Promod uudistaa oikeasti pelikokemuksen, kaikki normaalipelin unskilled (taitotasoa tasoittavat) elementit on poistettu, killstriket, perkit, nuubituubit jne. Jäljellä on täysin taitoon perustuva peli, jollaista kilpapelaajat haluavat. Myös fysiikoita on paranneltu sulavammiksi, nettilagia vähennetty ja tehty mahtava katsojamodi.
MW2 ei kelpaa modaamattomana kilpapelaamiseen ja jos joku kehtaa sanoa IW:n tempausta edistykseksi hänellä ei selvästikään ole pienintäkään hajua PC-pelaamisesta.
Mitä uutiseen tulee: kyllä, se on tehty tunteella, olemme e-sports sivusto ja emme katso hyvällä kun yhteisöämme kustaa silmään.
PS. kilpapelaajiksi lasketaan kaikki klaanipelaajat, ei vain ne maailman huiput.
Kyllä tuo "Promod" on tullut tutuksi. Viime viikonloppuna pelasin Solid X Vautpartyssä muutaman rundin erään klaanin servulla ja olin tyrmistynyt kun he sanoivat että eivät ole kokeilleet edes normaalia peliä. Minulle kilpapelaaminen voisi tarkoittaa kaikkien perk:ien sekä tietysti muutamien aseiden poistamista servereiltä. Itse pelaan myös klaanissa ja vaikka me pelaamme harjoitusotteluita sekä turnausotteluita ni en näe sitä vielä kilpapelamisena.
Vaikka tässä asiassa ei nyt grafiikoista olekaaan kysymys vaan siitä että modit jäävät pois. Modissahan juuri on siinä kysymys että tehdään pelistä helpompi ja karsitaan mapeista mahdolliset piiloutumispaikat pois. Hyvänä esimerkkinä voin käyttää Overgrown mappia joka ei taida edes kyllä olla enää peliliigan mapeissa. Tuo karttahan perustuu miltei siihen, että on mahdollisuutena piiloutua pusikoihin ja jos toinen pelaa huonommilla graffoilla tai karsituilla detaililla jolloin näkee toisen kaverin puskasta ilman, että hänen tarvisi tätä etsiä ollenkaan vaan pystyy ampumaan hänet sinne suoraan.
Toisena esimerkkinä voin käyttää kiikarikivääriä. Promodissa siitä on karsittu tämä henkityksen pidätys kokonaan pois. Taitaa olla kynäristä sekin revitty. Millä tapaa se on realistista ja promaista että ampuu sellaisen heittolaukauksen ilman että tarvitsee henkitystä pidättää ollenkaan.
21.10.2009 11:40
#35
Koska alemmat grafiikat mahdollistavat korkeamman ruudunpäivityksen ja monesti niiden avulla näkee pelissä paremmin. Esim. varjot pois kytkemällä BF2:ssa rakennusten sisällä on paljon valoisampaa. Samoin kuin heittää tekstuurien tason alas, näkee helpommin sen sotilaan pensaikossa kykkivän sotilaan. Ei se ole tuon monimutkaisempaa, grafiikat ei vaan ole se asia mikä klaanipelaajia kiinnostaa. Eikä sen takia osteta uutta peliä.
Toiseksi, mitä selität että täytyy opetella pelaamaan täysillä graffoilla? Eihän niitä voida pakottaa PC:llä.
Millä tapaa alemmilla grafiikoilla pelaaminen voi olla kilpa-pelaamista? Eikös peliä pitäisi pelata sellaisena kuin se on tehty. Minkä takia haluisin tuhota hienon pelikokemuksen poistamalla kaikki detailit ja laskea grafiikoita?
Kerro mulle mitä hiton väliä toisten käyttämillä grafiikoilla on? Peliähän saa pelata juuri niillä grafiikka-asetuksilla kuin itse haluaa, ja jos itse tykkäät vetää ne täysillä, ihan vapaasti voit niin tehdä. Kaikki ei kuitenkaan kaipaa niitä extrahienoja varjoja ja joillain ei edes kone kykene pyörittämään niitä, mutta ei huonommat asetukset oikeuta yhtään sen vähempää nauttimaan siitä pelistä.
Mutta edelleenkin, eihän tällä koko jupakalla ole mitään tekemistä grafiikoiden kanssa. Puutut täysin epäoleellisiin asioihin, jotka on lähinnä henkilökohtaisia mieltymyksiä.
Ehkä hieman kapeaan alaan keskittyy nyt tämä ketju mutta grafiikka-asetukset nimenomaan muuttavat pelikokemusta, eivät vain tarjoa karkkia silmälle. Mielestäni juuri kaikki valot ja varjot, ruohikot ja puskat pitää näkyä niin kuin ne pelissä on tarkoitettu. Pelkistäminen selkeyttää hahmojen havaitsemista, mutta sehän nimenomaan ei pitäisi olla tarkoitus. Mitä hyötyä on esim. gillie -puvusta jos se ei sulaudu maastoon? Heijastukset, valot ja varjot, pitkä ruohikko, puskat missä lymytä, ja muut havainnointia heikentävät ambience -savut yms. leijailevat roskat kuuluisivat tuomaan moninpeliinkin sen jännityksen ja oman osansa/vaikutuksensa lopputulokseen kolmantena osapuolena; ympäristön vaikutus.
Tätä vuodatan siis ainoastaan: miksi ilman promodia ei voisi pelata kilpapelejä, koska iw tuossa edellä taisi kertoa että serveriasetuksiin voisi muuttaa pelin myös ilman perkkejä/killstreakkeja/muita "noob" helpotuksia.
Team: Menace
21.10.2009 11:55
#36
COD4 ei ole piiloleikkiä, mihin vaaditaan taitoa mennä puskaan makaamaan ja nousta sieltä sitten ampumaan vastustaja selkään?
Scopesta on hengitys poistettu siksi, ettei sniperin taito riipu siitä painaako tuurilla juuri oikeassa kohdassa hengityksenpidätys nappulaa kun vihu tulee nurkan takaa aka poistetaan random momenttia.
Ja voi hyvä helvetti haluat roskia lentelemään ja sitte sanot että tämä olisi hyvä että ympäristö oli ns kolmas osapuoli. ME EMME HALUA KOLMATTA OSAPUOLTA!! Kilpapelaajat haluavat vain ja ainoastaan TAIDOLLA ratkaistavaa pelikokemusta! Ylimääräisen roskan, jota cod4:kin yrittää kovasti tyrkyttää ruudulle, poistaminen palvelee juuri tätä tarkoitusta. Emme halua extra tunnelmaa peliin, vain ja ainoastaan puhtaasti taitoon perustuvan pelin. Tätä ei Modern Warfare -sarjan pelit pysty tarjoamaan modaamattomana. Yrittäkää nyt ymmärtää. Skill over graphics anytime!
21.10.2009 12:30
#37
Milläköhän he nyt määrittelevät faninsa... Onko se pelaaja joka vetää sen yksinpelin kerran läpi ja jo ostaa uuden pelin vai ne TOSIMIEHET, jotka multiplayeriin keskittyen taistelevat ko. pelin parissa jopa useamman vuoden.
Nykyään nuoremmatkin ovat jo mukana ns. klaanitoiminnassa sekä enää ei ole mikään häpeäkään jos keski-ikäinen pelaa tiimeissä. Näin ainakin Suomessa.
Totta on kuitenkin, että pitää muodostaa mielellään se oma mielipide kun aika koittaa, mutta mielestäni 50e on siitä suolainen hinta kun tuotetta ei voi palauttaa kuitenkaan testin jälkeen.
21.10.2009 12:56
#38
21.10.2009 13:17
#39
No tietty jotkut valittaa IW:lle asti että nyt minut potkittiin ulos näilltä servereiltä kun käytin noobtuubia ja martyrdomea istuin vielä kaiken lisäksi respawn paikan edessä kk kanssa (Ihan pikkusen karrikoidusti). Ja mikä piru nyt todistaa että siellä servulla minne liityt näitä saakelin telttailijoita olisi niiden tuubien/martyrdomejen yms kanssa???? No ei niin mikään.
Joo joo, konsoleilla pitää maksaa ylimääräsistä kartta paketeista jne herkuista, MUTTA PALJONKO SIIHEN KONSOLIIN MENEE OSTAMISEN JÄLKEEN RAHAA!!! HÄ!!! PC:tä saat päivittää jopa muutamia kertoja vuoden sisällä ja juurikin sen takia ei todellakaan kiinnosta maksaa yhtään ylimäärästä pelien sisällöstä. Menet kauppaan, ostat konsolin, kytket seinään, ja sillä selvä. Eipä pala rahaa näyttiksiin, näppiksiin, hiiriin, kovoihin, emolevyihin yms.
Huh huh, nyt helpotti kun sai avautua.
PS. BF:BC2:sta odotellessa
21.10.2009 13:28
#40
Toivon mukaan tuo on myös lista niistä, jotka eivät peliä aio ostaa. 60 taalaa (euroa?)
kertaa tuo luku = paljon menetettyä rahaa.
<<1234>>