Moni pelintekijä olisi tyytyväinen, jos heidän tekeleensä myisi miljoonan kappaleen verran ensimmäisen kuukauden aikana. Modern Warfare 2:n kohdalla tämmöisiin lukuihin ei kuitenkaan tyydytä, ei likimainkaan. Ensimmäiset tiedot Iso-Britanniasta kertovat pelin myyneen siellä pelkästään julkaisua seuranneiden 24 tunnin aikana noin 1,23 miljoonaa kappaletta, mikä ylittää lähes tuplasti GTA IV:n hallussa olleen ennätyksen.
VGChartzin mukaan Amerikassa MW2:sta on myyty 4,2 miljoonaa, Ranskassa ja Saksassa noin 350 000 kappaletta. Näin laskelmien mukaan ensimmäisen päivän myyntisaldo on jopa 7 miljoonaa (+-10%) ja ensimmäisen viikon luku yltäisi 11,7 miljoonaan kappaleeseen. Näin aluksi asetettu arvio 12 miljoonasta myydystä pelistä vuoden viimeisen neljänneksen aikana täyttyisi jo reilussa yhdessä viikossa.
Myynti on jakautunut siten, että 55% peleistä on myyty Xbox 360:lle, 33% PS3:lle ja loput 12% PC:lle.
IGN
VGChartz
VGChartzin mukaan Amerikassa MW2:sta on myyty 4,2 miljoonaa, Ranskassa ja Saksassa noin 350 000 kappaletta. Näin laskelmien mukaan ensimmäisen päivän myyntisaldo on jopa 7 miljoonaa (+-10%) ja ensimmäisen viikon luku yltäisi 11,7 miljoonaan kappaleeseen. Näin aluksi asetettu arvio 12 miljoonasta myydystä pelistä vuoden viimeisen neljänneksen aikana täyttyisi jo reilussa yhdessä viikossa.
Myynti on jakautunut siten, että 55% peleistä on myyty Xbox 360:lle, 33% PS3:lle ja loput 12% PC:lle.
IGN
VGChartz
MAINOS
MAINOS
<<123>>
Team: =BFP=
12.11.2009 18:36
#21
Onneksi ei enempää ole PC pelaajia kiinnostanut.
BF:BC2:sta odotellessa... Toivottavasti Dice ei sokeudu rahanhimossa ja kuse PC yhteisöä naamaan.
Hahahahahah! Sääliks käy teitä PC pelaajia, tähän on jo rasistista :D
Niinkun yhessä uutisessa oli--->Konsoli pelaajat saavat BC2 uuden ja erinlaisen kokemuksen ja pc pelaajat saavat tyytyä siihen mihin he ovat vuosien varrella tottuneet. :P Tosta voi päätellä et BC2 on samavanha paska eri paketissa :'DDD
Katsotaan nyt sinne maaliskuulle asti ennenkuin ruvetaan sanomaan BF:BC 2:ta samaksi paskaksi uudella nimellä, shall we? :)
Ja se paska johon me ollaan totuttu on yleensä 10x parempaa kuin konsolilla.
edit: Ei hernettä nenään ylemmästä lauseesta pliis..
12.11.2009 19:06
#22
Ja se paska johon me ollaan totuttu on yleensä 10x parempaa kuin konsolilla.
So true!
12.11.2009 19:07
#23
Onneksi ei enempää ole PC pelaajia kiinnostanut.
BF:BC2:sta odotellessa... Toivottavasti Dice ei sokeudu rahanhimossa ja kuse PC yhteisöä naamaan.
Hahahahahah! Sääliks käy teitä PC pelaajia, tähän on jo rasistista :D
Niinkun yhessä uutisessa oli--->Konsoli pelaajat saavat BC2 uuden ja erinlaisen kokemuksen ja pc pelaajat saavat tyytyä siihen mihin he ovat vuosien varrella tottuneet. :P Tosta voi päätellä et BC2 on samavanha paska eri paketissa :'DDD
Eikös tuossa tarkoiteta sitä, että PC versio on visuaalisesti näyttävämpi ja konsoleille tulee jotain höystettä korvaamaan grafiikoita? Vähän niin kuin Star Wars TFU:n wii-versiossa on versus modi kun ole niin hyvät fysiikat jne. Eihän ero pc:n, ps3:n ja XOn grafiikoisssa iso ole, mutta huomattava kuitenkin.
vai..?
Jos BC2 on suora käännös konsolilta niin siinä lähinnä kismittää se, että grafiikat ei vastaa laitevaatimustasoa. Näin mm. halo 2 ja SW TFU pc käännöksissä...
12.11.2009 20:16
#24
Hyvinhän tuo on näyttänyt netissä sujuvan, löytää pelit todella nopeasti ja ping on useimmiten hyvä.
12.11.2009 20:42
#25
12.11.2009 21:47
#26
nojoo oha toi hyvä ekaks päiväks mutku miettii et tota peliä ostetaa vaa kerra nii eihä ne tienaakku sen kerra kunno rahat... tuski peli myy yli 20miljoonaa:D
Huom! Edessä joulumarkkinat.
Team: =HoD=
12.11.2009 22:20
#27
12.11.2009 22:43
#28
Aivan loistava peli.
12.11.2009 23:38
#29
13.11.2009 00:16
#30
Ps. Ei kantsi negatiivisella asenteella mennä kokeilemaan.
13.11.2009 03:14
#31
Ite vannoin etten tule koskaan koskemaan peliin....no miten siin kävikää...tulihan se haettua kaupast... En oikein tiiä mitä täs ny sanois...Sp oli naurettavan vähä päälle 4h pituinen...ainakin omalta osalta. MP...no aseet on iha ok...ja peli on nätti kyl vaikkakin samalla pelimoottorilla ku cod4. Ite en vaa diggaa noist mapeist. Aivan liian täyteen ahdettu tai semmonen on tunne et mapeil on kokoa mut liikaa ahdettu tavaraa. Ei oikein tee mitään snipul tai kkl. Kilpi on iha hauska keksintö mutta...ei pysty pitää asetta samaan aikaan...niiku woot...ei sen kans voi tehä mitään. Muka kimmottaa kudit...no eipä ole kertaakaan käyny nii vaikka kui lähel ja kui päin osoittanu sitä päin vihui. Ja se onneton piekseminen sillä, vähä ku pakko osua ygösel selkään tai no bonus ja enne sitä paikalle ehtii toinen paskiainen paikalle tai ensimmäinen tappaa sut kikka 3sel :D. Mut jos ny positiivisia asioita ettii nii....aseet, tehtävät ja tuo spec ops sydeemi.
Semmost :D
13.11.2009 07:38
#32
Onneksi ei enempää ole PC pelaajia kiinnostanut.
BF:BC2:sta odotellessa... Toivottavasti Dice ei sokeudu rahanhimossa ja kuse PC yhteisöä naamaan.
Tuollaisten parkujien takia pc:lle ei lähitulevaisuudessa tehdä enää ensimmäistäkään peliä, ainakaan kaupallista(lue:rahalla tehtyä eli laadukkaita). Sulkekaa se piratebay ja pelikauppaan köyhät, saadaan joskus vielä HYVIÄ ja panostettuja julkaisuja pc:lle. Nämä myyntiluvut kertovat juuri sen miksi pc:n uudet suuremmat pelit alkavat olla vasurilla huitaistuja portteja konsoleilta. Ugh.
13.11.2009 07:41
#33
Ihan hyvän pitunen tuo ei alkanu kyllästyttämään ja kaikkea siinä kerkes tehä aika eeppinen kokemus.
13.11.2009 09:54
#34
Onneksi ei enempää ole PC pelaajia kiinnostanut.
BF:BC2:sta odotellessa... Toivottavasti Dice ei sokeudu rahanhimossa ja kuse PC yhteisöä naamaan.
Tuollaisten parkujien takia pc:lle ei lähitulevaisuudessa tehdä enää ensimmäistäkään peliä, ainakaan kaupallista(lue:rahalla tehtyä eli laadukkaita). Sulkekaa se piratebay ja pelikauppaan köyhät, saadaan joskus vielä HYVIÄ ja panostettuja julkaisuja pc:lle. Nämä myyntiluvut kertovat juuri sen miksi pc:n uudet suuremmat pelit alkavat olla vasurilla huitaistuja portteja konsoleilta. Ugh.
^- Ja tuollaisten parkujien takia, kenen mielestä ei kannata vastustaa huonoja konsolikäännöksiä, meille tyrkytetään juuri MW2:n tasoista roskaa. Ja minä todellakin OSTAN itseäni kiinnostavat pelit ja MW2:n tosiaan vain sen takia, että sain sen niin halvalla. Toisaalta sekin oli virhe siinä mielessä, että tuin IW:n ajatusta "hienosta ja toimivasta PC pelaamisesta". No tehty mikä tehty, sinne meni sekin vajaa 4 euroa.
13.11.2009 11:34
#35
13.11.2009 11:38
#36
Ja juuri tulleen tiedon mukaan Suomessa on kyseistä peliä myyty jo
huikeat SEITSEMÄN kappaletta!
Onnea ja menestystä!!
Siis ei saatana :)
13.11.2009 13:10
#37
Niin, ja ei tuo peli mitenkään yltä edes SP:nä 60¤ hintaiseksi PC-peliksi.
Mikä hemmetin 60¤? Vajaan 50 euron hintaan tota PC:lle myydään. Verkkokauppa.comista sais 38 eurolla.
BTW kaikille yksinpelin pituudesta kitiseville. Vertaatteko kaikkiin muihin peleihin vai aiempiin codeihin? vCoDin yksinpeli on myös sen 3-4h, CoD4 oli 4h, WaW oli kanssa jotain samaa luokkaa. CoD2 pituutta en muista.
13.11.2009 13:41
#38
...
BTW kaikille yksinpelin pituudesta kitiseville. Vertaatteko kaikkiin muihin peleihin vai aiempiin codeihin? vCoDin yksinpeli on myös sen 3-4h, CoD4 oli 4h, WaW oli kanssa jotain samaa luokkaa. CoD2 pituutta en muista.
Vertaan sitä HYPEEN.
13.11.2009 14:54
#39
Onneksi ei enempää ole PC pelaajia kiinnostanut.
BF:BC2:sta odotellessa... Toivottavasti Dice ei sokeudu rahanhimossa ja kuse PC yhteisöä naamaan.
Tuollaisten parkujien takia pc:lle ei lähitulevaisuudessa tehdä enää ensimmäistäkään peliä, ainakaan kaupallista(lue:rahalla tehtyä eli laadukkaita). Sulkekaa se piratebay ja pelikauppaan köyhät, saadaan joskus vielä HYVIÄ ja panostettuja julkaisuja pc:lle. Nämä myyntiluvut kertovat juuri sen miksi pc:n uudet suuremmat pelit alkavat olla vasurilla huitaistuja portteja konsoleilta. Ugh.
Ne syyt minkä vuoksi osa (tosin pienempi kuin olisin toivonut) pc-pelaajista "parkuu" ja vastustaa MW2:n ratkaisuja mm. IWNetin osalta näyttävät olevan ylivoimaisen vaikeita sunnuntaipelaajien käsityskyvylle.
Kyseessä ei ole mikään yksittäinen pikkuasia tai halu vastustaa uutta vain muutosvastarinnan vuoksi. Kyseessä on saavutetun edun, vapauden ja maksimaalisen pelikokemuksen menetys. P2P-servut ovat paluu kymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen. Modien poissaolo lyhentää pelin ikää ja se ynnä muut klaanipelaamista vaikeuttavat ratkaisut estävät pelaamisen ylimmällä tasolla joka taas vaikuttaa koko pelaamisen rakenteeseen.
Suljetussa järjestelmässä kaikkien on pakko pelata juuri siten kuin julkaisijat haluavat. Julkaisijoiden näkemys vain ei ole aina se optimaalisin, siitä on hyvänä todisteena esim. muiden pelien lukuiset modit. Mikään peli ei voi miellyttää kaikkia, mutta juuri sen takia avoimuus ja muokattavuus on tärkeää.
Suljetussa järjestelmässä ja vaihtoehtojen puutteessa pelien ikä lyhenee jolloin kiertoon saadaan nopeammin uusia julkaisuja. Samoin lisäosat on helppo rahastaa koska ilman lisäsisältöjä pelaaminen on käytännössä mahdotonta julkaisijan niin päättäessä. Jopa aina parjattu EA on joutunut toteamaan vuosittaisten julkaisujen ja sisällön vähäisen päivittymisen olevan ehkä sittenkin väärä ratkaisu. Pelien taso laski niin alas, että käytännössä kaikkien brändien laatuvaatimukset menivät uusiksi.
"Vanhan" mallin ehkä parhaana puolustuksena pidän sitä, että esim. BF2:sta pelataan yhä edelleen. Siihen on pakko olla pätevät syynsä. Luuletteko, että MW2:sta pelataan vielä viiden vuoden kuluttua aktiivisesti?
IW ja Activision ovat onnistuneet kyllä erinomaisesti markkinoinnissaan ja usuttamalla pelaajat toistensa kimppuun on saatu vähemmistön "parkumiset" tehokkaasti vaiennettua. Fanipojat voivat joka tilanteeseen sanoa, että köyhät kyykkyyn ja siitäs saitte ylimieliset hc-pelaajat jne... Pelaajat jotka eivät tiedä paremmasta voivat luonnollisesti puolustaa rakastamaansa peliä koska heiltä puuttuu tietoa ja kokemusta.
Mikäli joku esittää niin surullisen typerän väitteen, että edellä mainituista epäkohdista valittavat pc-pelaajat ovat syynä pc-pelaamisen ja hyvien pelien kuolemiseen on keskustelua vaikea jatkaa millään järkevällä tasolla. IW myönsi, että kompromissit on tehty pelailijoiden vuoksi intohimoisten pelaajien kustannuksella. Mikäli enemmistö on sitä mieltä, että päätös on hyvä niin eipä tässä enää ole paljon muuta sanottavaa. Sääli, että tapatte mukavan harrastuksen, nauttikaa tulevaisuudestanne ghillie-pukuun sonnastautuneiden pokemonien kanssa leikkiessä.
13.11.2009 14:55
#40
...
...
Vertaan sitä HYPEEN.
Ei kai ne sen pituutta hypettäny vaan "eeppisyyttä" tjms? Paljonhan siinä tapahtu ja hyvä oli. Toki ois saanu munkin mielestä pidempi olla.
<<123>>