Battlefield: Bad Company 2:n kovasti viipynyt päivitys on viimein julkaistu. Käyttäjäsoftan R8- ja palvelinpuolen R15-versiot korjaavat pitkän listan verran peliin liittyneitä ongelmia ja käyttäjien toivomia asioita. Tarkemman muutoslistan löydät tästä uutisesta.
Päivitys latautuu automaattisesti pelin käynnistyksen yhteydessä. Jos päivitys ei syystä tai toisesta onnistu, sen voi suorittaa myös ajamalla BFBC2Updater.exe-tiedoston pelin asennuskansiosta. Pelin Steam-versio lataa päivitystä automaattisesti. Huom! Tallennetut näppäinkonfiguraatiot ja hiiriasetukset resetoituvat päivityksen yhteydessä.
Palvelimien osalta päivitys on jo tehty. Uutta päivitystä pääset kokeilemaan esimerkiksi seuraavilla palvelimilla:
Gaming.fi - #01 Rush - Hardcore
IP-osoite: 195.122.134.202:19567
Gaming.fi - #02 Rush
IP-osoite: 81.166.125.44:20550
Päivityslista
Päivitys latautuu automaattisesti pelin käynnistyksen yhteydessä. Jos päivitys ei syystä tai toisesta onnistu, sen voi suorittaa myös ajamalla BFBC2Updater.exe-tiedoston pelin asennuskansiosta. Pelin Steam-versio lataa päivitystä automaattisesti. Huom! Tallennetut näppäinkonfiguraatiot ja hiiriasetukset resetoituvat päivityksen yhteydessä.
Palvelimien osalta päivitys on jo tehty. Uutta päivitystä pääset kokeilemaan esimerkiksi seuraavilla palvelimilla:
Gaming.fi - #01 Rush - Hardcore
IP-osoite: 195.122.134.202:19567
Gaming.fi - #02 Rush
IP-osoite: 81.166.125.44:20550
Päivityslista
Server - Some potential sources for lag/rubberbanding have been eliminated
Server - The old reserved slots has been replaced by a kick-on-demand system like in BF2
Server - Log file for server admins: all remote admin interface commands/events are logged
Server - Log file for server admins: major server events + all chat messages are logged
Server - Idle kick is controllable
Server - Profanity filter can be disabled
Server - Teamkill-kick system is controllable
Server - Ticket counts and bleed rate are controllable per-level
Server - Infantry only mode available per-level
Server - Initial spawn delay and respawn delay are adjustable
Server - Server description can be up to 400 characters, and use "|" for line breaks
Server - Banlist can contain up to 10.000 entries
Server - reduced latency in packet handling
Admin Interface - fixed the player.onKill spam that occasionally happened
Admin Interface - ensured that player.onJoin events always report the player name
Admin Interface - events triggered when people spawn
Admin Interface - much more info on kills
Admin Interface - detailed stats are reported at end-of-round
Gameplay - Various minor level bugfixes
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Tracer dart gun speed has been changed from 300 m/s to 200 m/s
Gameplay - Fixed technical hang when a crate was armed outside of the combat area
Gameplay - "Victory is near" message was shown for the wrong team on Valparaíso, this has been fixed
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - The brightness of the pilot view in the Russian helicopter has been reduced
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again (we backed out the change that we had done for Server R11)
Gameplay - Hit box for moving targets expands based on the speed of the targets movement
Gameplay - G36 now has crosshair when in Hardcore mode
Server Browser - Servers are sorted into 3 categories: Normal, Modified, Hardcore depending on their settings
Server Browser – Added support for retrieving update progress
Server Browser - Now refreshes information
Server Browser - Join queue system when attempting to join a full server
Server Browser - All settings are automatically saved between sessions
Server Browser - Pings are sent via an alternate mechanism, which should work for non-Administrator users as well
Client - Fixed DX9 issue, which likely caused graphics glitches and perhaps crashes
Client - Fixed some crashes
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - Fixed bug where a player could join a server before the stats has been downloaded causing faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen
Client - New chat system allows chatting when dead (but not during end of round) and keeps a 100 lines log
Client - Improved Play Now functionality
Client - Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards
Client - Any points you get while being dead will be added to your score
Client - Reduced negative mouse acceleration
Client - Increased health on the Cobra to match other vehicles
Client - More informative disconnection/kick reasons
Client - Support for Map Packs so PC gets future VIP maps at the same time as consoles
The Balance tweaks are as followed:
Slightly increased the damage of the UZI at long range.
The AKs74u now has more felt recoil when aiming.
The G3, VSS, and all SemiAutomatic rifles now settle slightly faster between shots when aiming.
The PKM, Type 88LMG, G3, An94, and 40mm shotgun have returned to their former glory.
Increased the damage of the MG3 to bring it in line with the rest of the LMGs.
Fixed a bug where the Saiga12 with slugs would do too much damage at long range.
Fixed a bug where the SVU would do too little damage at long range.
Fixed a bug where M95 rounds would not kill armored targets with headshots.
Server - The old reserved slots has been replaced by a kick-on-demand system like in BF2
Server - Log file for server admins: all remote admin interface commands/events are logged
Server - Log file for server admins: major server events + all chat messages are logged
Server - Idle kick is controllable
Server - Profanity filter can be disabled
Server - Teamkill-kick system is controllable
Server - Ticket counts and bleed rate are controllable per-level
Server - Infantry only mode available per-level
Server - Initial spawn delay and respawn delay are adjustable
Server - Server description can be up to 400 characters, and use "|" for line breaks
Server - Banlist can contain up to 10.000 entries
Server - reduced latency in packet handling
Admin Interface - fixed the player.onKill spam that occasionally happened
Admin Interface - ensured that player.onJoin events always report the player name
Admin Interface - events triggered when people spawn
Admin Interface - much more info on kills
Admin Interface - detailed stats are reported at end-of-round
Gameplay - Various minor level bugfixes
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Tracer dart gun speed has been changed from 300 m/s to 200 m/s
Gameplay - Fixed technical hang when a crate was armed outside of the combat area
Gameplay - "Victory is near" message was shown for the wrong team on Valparaíso, this has been fixed
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - The brightness of the pilot view in the Russian helicopter has been reduced
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again (we backed out the change that we had done for Server R11)
Gameplay - Hit box for moving targets expands based on the speed of the targets movement
Gameplay - G36 now has crosshair when in Hardcore mode
Server Browser - Servers are sorted into 3 categories: Normal, Modified, Hardcore depending on their settings
Server Browser – Added support for retrieving update progress
Server Browser - Now refreshes information
Server Browser - Join queue system when attempting to join a full server
Server Browser - All settings are automatically saved between sessions
Server Browser - Pings are sent via an alternate mechanism, which should work for non-Administrator users as well
Client - Fixed DX9 issue, which likely caused graphics glitches and perhaps crashes
Client - Fixed some crashes
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - Fixed bug where a player could join a server before the stats has been downloaded causing faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen
Client - New chat system allows chatting when dead (but not during end of round) and keeps a 100 lines log
Client - Improved Play Now functionality
Client - Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards
Client - Any points you get while being dead will be added to your score
Client - Reduced negative mouse acceleration
Client - Increased health on the Cobra to match other vehicles
Client - More informative disconnection/kick reasons
Client - Support for Map Packs so PC gets future VIP maps at the same time as consoles
The Balance tweaks are as followed:
Slightly increased the damage of the UZI at long range.
The AKs74u now has more felt recoil when aiming.
The G3, VSS, and all SemiAutomatic rifles now settle slightly faster between shots when aiming.
The PKM, Type 88LMG, G3, An94, and 40mm shotgun have returned to their former glory.
Increased the damage of the MG3 to bring it in line with the rest of the LMGs.
Fixed a bug where the Saiga12 with slugs would do too much damage at long range.
Fixed a bug where the SVU would do too little damage at long range.
Fixed a bug where M95 rounds would not kill armored targets with headshots.
MAINOS
MAINOS
<<123>>
01.07.2010 05:29
#21
Team: |CPPP|
01.07.2010 08:58
#22
Olisi ne voinut korjata sen ekan beissin puolustajien viestin kanssa, tulee about 60 ticketin kohdalla... -.- Ainakin lähes aina.
01.07.2010 09:37
#23
Ja MG3 on vihdoinkin hyvä.
01.07.2010 10:08
#24
Se on jännä juttu et itellä alkoi toimimaan uskomatton paljon paremmin nyt päivityksen jälkeen. Kokoonpanona : AMD Athlon x2 +5600 64bit,2gb 800mhz muistia, Ati HD4850 512mb.
Käyttöjärjestelmänä Windows 7 32bit Ultimate. Enkä pelaa low-asetuksilla ja säädylliset fps:ssät, tosin tuohan riippuu katsojasta mikä on säädyllistä.
nämä kellä on vehkeet kaatuillu on intelin prossuja.. oisko tuolla jotaki merkitystä ku amd käyttäjät ei ole asiasta mitään maininnu
Team: |CPPP|
01.07.2010 13:50
#25
Se on jännä juttu et itellä alkoi toimimaan uskomatton paljon paremmin nyt päivityksen jälkeen. Kokoonpanona : AMD Athlon x2 +5600 64bit,2gb 800mhz muistia, Ati HD4850 512mb.
Käyttöjärjestelmänä Windows 7 32bit Ultimate. Enkä pelaa low-asetuksilla ja säädylliset fps:ssät, tosin tuohan riippuu katsojasta mikä on säädyllistä.
nämä kellä on vehkeet kaatuillu on intelin prossuja.. oisko tuolla jotaki merkitystä ku amd käyttäjät ei ole asiasta mitään maininnu
Meiän läppärin i5:llä ei ole mitään ongelmia (paitsi, että Windows säätää kellotaajuutta välillä alas päin, jolloin tulee parin sekan lagi. Jos joku osaa auttaa, että mistä sen saa pois, olisin kiitollinen.), mutta en kyllä ole pelannut vielä pitkiä aikoja yhteen putkeen. Ja sanon sitten kun saan pöytäkoneeseeni uuden prosessorin (Intel), että mikä on sen laita.
01.07.2010 15:40
#26
Se on jännä juttu et itellä alkoi toimimaan uskomatton paljon paremmin nyt päivityksen jälkeen. Kokoonpanona : AMD Athlon x2 +5600 64bit,2gb 800mhz muistia, Ati HD4850 512mb.
Käyttöjärjestelmänä Windows 7 32bit Ultimate. Enkä pelaa low-asetuksilla ja säädylliset fps:ssät, tosin tuohan riippuu katsojasta mikä on säädyllistä.
nämä kellä on vehkeet kaatuillu on intelin prossuja.. oisko tuolla jotaki merkitystä ku amd käyttäjät ei ole asiasta mitään maininnu
Meiän läppärin i5:llä ei ole mitään ongelmia (paitsi, että Windows säätää kellotaajuutta välillä alas päin, jolloin tulee parin sekan lagi. Jos joku osaa auttaa, että mistä sen saa pois, olisin kiitollinen.), mutta en kyllä ole pelannut vielä pitkiä aikoja yhteen putkeen. Ja sanon sitten kun saan pöytäkoneeseeni uuden prosessorin (Intel), että mikä on sen laita.
"power options" on se paikka josta säädät asetuksen "high performance"päälle, tämän jälkeen pitäisi prossu toimia, eikä laskeskella issestään kellotaajuuksia alaspäin.
01.07.2010 16:54
#27
Se on jännä juttu et itellä alkoi toimimaan uskomatton paljon paremmin nyt päivityksen jälkeen. Kokoonpanona : AMD Athlon x2 +5600 64bit,2gb 800mhz muistia, Ati HD4850 512mb.
Käyttöjärjestelmänä Windows 7 32bit Ultimate. Enkä pelaa low-asetuksilla ja säädylliset fps:ssät, tosin tuohan riippuu katsojasta mikä on säädyllistä.
nämä kellä on vehkeet kaatuillu on intelin prossuja.. oisko tuolla jotaki merkitystä ku amd käyttäjät ei ole asiasta mitään maininnu
Meiän läppärin i5:llä ei ole mitään ongelmia (paitsi, että Windows säätää kellotaajuutta välillä alas päin, jolloin tulee parin sekan lagi. Jos joku osaa auttaa, että mistä sen saa pois, olisin kiitollinen.), mutta en kyllä ole pelannut vielä pitkiä aikoja yhteen putkeen. Ja sanon sitten kun saan pöytäkoneeseeni uuden prosessorin (Intel), että mikä on sen laita.
"power options" on se paikka josta säädät asetuksen "high performance"päälle, tämän jälkeen pitäisi prossu toimia, eikä laskeskella issestään kellotaajuuksia alaspäin.
joo ja biosista käyt nappaamassa "smar fan" pois päältä.. ei välttämättä tolla nimellä mutta jotain tuulettimeen viittaavaa yleensä lukee.. tämä siis jos on päällä niin se käyttää tarvittaessa niin monta ydintä ku tarve vaatii.. se pois nii pitäs olla kaikki coret auki
Team: [Public]
01.07.2010 17:09
#28
Team: [LB]
01.07.2010 18:11
#29
Kummasti peli alko lagittaan päivityksen jälkeen. Siinä rajoilla että on edes pelattavissa enää , prkl.
Ei mitään lagia. Toimii kuin junan vessa.
01.07.2010 18:31
#30
Team: |CPPP|
01.07.2010 18:50
#31
"power options" on se paikka josta säädät asetuksen "high performance"päälle, tämän jälkeen pitäisi prossu toimia, eikä laskeskella issestään kellotaajuuksia alaspäin.
joo ja biosista käyt nappaamassa "smar fan" pois päältä.. ei välttämättä tolla nimellä mutta jotain tuulettimeen viittaavaa yleensä lukee.. tämä siis jos on päällä niin se käyttää tarvittaessa niin monta ydintä ku tarve vaatii.. se pois nii pitäs olla kaikki coret auki
Joo, pitää toi NakkiFakiirin idea testata vielä, mutta jaketon ei auta, olen jo testannut sitä... :(
01.07.2010 20:24
#32
"power options" on se paikka josta säädät asetuksen "high performance"päälle, tämän jälkeen pitäisi prossu toimia, eikä laskeskella issestään kellotaajuuksia alaspäin.
joo ja biosista käyt nappaamassa "smar fan" pois päältä.. ei välttämättä tolla nimellä mutta jotain tuulettimeen viittaavaa yleensä lukee.. tämä siis jos on päällä niin se käyttää tarvittaessa niin monta ydintä ku tarve vaatii.. se pois nii pitäs olla kaikki coret auki
Joo, pitää toi NakkiFakiirin idea testata vielä, mutta jaketon ei auta, olen jo testannut sitä... :(
No voi hitsi, koklaa sitten sitä bios "smart fart" juttua sitten :)
Team: [KG]
01.07.2010 21:50
#33
01.07.2010 22:06
#34
Hyvä päivitys. Chatti on jees " ei sitä tartte koko ajan kytätät peelot" Ainoastaan vaan että puukko ei vieläkään toimaa kunnolla. Ja MG3 <3 nyt ;) Snipoja on nyt kyllä tavallista enempi jos se mitenkään on välillä mahdollista. Voisivat poistaa koko Reconin pelistä kun ei ole mappia/ pelimuotoa mistä siitä olisi todellista hyötyä.
Rushissa parista snaipperista on aina hyötyä napsimaan pomminpurkajat/laittajat boxilta. Saisivat laittaa recon classiin jonkun limitin että vaikka 2 recon classia per puoli nimittäin pelit rupeaa olemaan joka HC servulla pelkkää istumista eikä etsimälläkään löydä kunnon servua missä olis jonkun näköstä intensiviteettiä.
01.07.2010 22:12
#35
Nyt tuli päivitystä laitteistoon: vaihtui putkitelkkari uuteen 3D Led taulutelevisioon ja uus pätsi.
Ei voi sanoa kun että bäfää pelatessa 3D telkkatilla näyttää jopa MW2 keposelta pikseli paskalta.
Ja mitä peliin tulee niin kyllä näkee 3D:llä sniput helpommin kun normilla.
Joten jos joku on suunnittelemassa ostaa uutta telkkaria osta 3D.
PS. tämä ei ole mainostusta.
01.07.2010 23:30
#36
Toisaalt on kyl ihan kiva kuulla että toi 3d ominaisuus toimii pelien kans hyvin, rallipeli vois olla ihan magee kokemus. SEGA RALLY! :D
02.07.2010 00:31
#37
Joo no vois haistella sitten kun hommaan konsolin fps pelaamiseen ja ylipäätään maksan vielä 3d töllöstä näitä ögyhintoja kun vuoden päästä ne on yli puolet vähemmän. :D Ei oikee meikän juttu. :D
Toisaalt on kyl ihan kiva kuulla että toi 3d ominaisuus toimii pelien kans hyvin, rallipeli vois olla ihan magee kokemus. SEGA RALLY! :D
Voihan sitä 3D telkkaria käyttää koneen näyttönäkin :).
Uusi päivitys tuonut hyviä asioita, esim. chat parannettu. Mutta "alku" lagi tullut päivityksen mukana. 5-15 sek jälkeen loppuu ja peli sujuu hyvin. Ei ole kaatuillut eikä muita suurempia ongelmia... Pari pientä: kun painaa kyykkyyn meno nappia pohjassa niin äijä välillä nousee automaattisesti ylös, myös on tuolla 4x tähtäimellä välillä hävinnyt tarkennus.
02.07.2010 07:59
#38
02.07.2010 14:50
#39
Team: |CPPP|
02.07.2010 19:03
#40
No voi hitsi, koklaa sitten sitä bios "smart fart" juttua sitten :)
Sellasta ei biosista löytynyt... :( No, pitää yrittää pärjäillä tällä (en itse enää pitkään tule tällä pelaamaan).
<<123>>