Battlefield 3:n vastaava tuottaja Patrick Bach jysäytti äkkiseltään melkoiselta suunnanmuutokselta vaikuttavan kommentin EDGE-lehden haastattelussa. Hänen mukaansa hiekkalaatikkopelit ovat tylsiä ja vaikeasti opittavia, eikä se ole ainoa tapa rakentaa Battlefieldin tapaisia pelejä, studion historiasta huolimatta. Bachin mukaan Battlefield 3:n kartat tulevat olemaan Call of Dutymaisia eli tiukemmin rajattuja ja skriptattuja.
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<123>>
05.04.2011 22:31
#21
Ihan hyvä et single on tiukempi ympäristö, ihan totta et BC2 oli tylsää ku oli niin iso maasto ;P. Kunhan eivät vaan sovella samaa multiin
BC2 iso maasto? Putki kenties?
Ee kyl ne oli isot, mutta gameplay huonosti suunniteltu koska tuli pelattuu putkena
06.04.2011 00:59
#22
06.04.2011 01:24
#23
Ja yllä olevan ei tarvitse yliampua. ;)
Team: |CPPP|
06.04.2011 07:26
#24
Team: S_Unit
06.04.2011 09:18
#25
oman näkemyksen mukaan MP typekill osasto pienenee ja pelattavuus laajenee isojen karttojen mukaan.. Isot kartat taas ei palvele nopean toiminnan cuppeja yms. Eli itse toivoisin MP karttojen olevan sekä että isoja ja pieniä.
Sitähän varten on ne 32 / 64 kartat erikseen... Ihan niinkuin vanhassa kunnon Battlefield 2:ssa
Toivotaan että keskittyvät enemmän siihen MP:n tekoon kuin SP:n tekoon.
Kukaan kuka aikoo ostaa BF3:sen ei voi tulla haukkumaan että singleplayerissä on pienet mapit ja muuta sontaa yksinpelistä, koska BF sarja ei ole alunalkajaankaan luotu SP peliksi vaan MP peliksi. Periaatteessahan BF3 on jatkoa BF2:lle? (ja BF2 ei ollut SP:tä) käytäntö on kuitenkin toinen!!!. Samanlaisen linjan olisivat saaneet ottaa kuin BF2.
Itseasiassa saisivat jättää koko SP:n tekemättä, eihän sitä ollut vanhoina hyvinäkään aikoina.
Enkä nyt tässä ole mitenkään SP:n pelaajia vastaan ja varmastihan se SP on kiva pelata läpi, mutta multiplayeriahan tässä odotetaan eikä SP:tä.. Right??
Mutta tämä on vain minun mielipide!!!
Ja toivottavasti ei kuullostanut liian pätemiseltä:p
tiedän, tiedän se on rasittavaa..
06.04.2011 10:11
#26
Se on ainakin varmaa että tämäkin peli on Dicen puolelta unohdettu noin 7 kuukautta julkaisun jälkeen.Tämähän on sitä nykyaikaa ja sitä harrastavat kaikki muutkin isot yhtiöt.Eli saadaan päivitetty badcompany 3 muutamalla kartalla johon saa ostaa sitten lisäsälää.Ei tule modaajille työkaluja ja vanhaan bf42/bf2 tunnelmaan ei päästä valitettavasti ,kun ei ole lentokoneille tilaa lennellä yms.
On muuten ihan hauska lueskella kun fanipojat hehkuttaa posket punaisena uutta messiasta odotellessa.Vetäkääpäs happea kunnolla keuhkoihin ja ajatelkaapas oikein kunnolla.Kannattaa muistella esim viimeisten jesus pelien bc 2 ,cod black Ops jälkeen alkoi hehkutuksen sijaa ilmassa olla sappinestettä.
Tietenkin nämä nyt ovat omia ajatuksia ja nykysin en ennakkotilaa mitään peliä.Syy siihen on en usko yhteenkään mainoksiin mitä valmistajat ulos tunkevat.Uskoin viellä bad company 2:sen aikoihin että kai ne nyt tätä jaksavat kehittää ja tehdä uusia karttoja.Totuus oli :Kieräteltiin samoja karttoja eri pelimuodoilla mikä oli aika huvittaavaa,Saatiin tosi monta karttapakettia ilmaiseksi :)Ai niin olihan se maksullinen vietnam lisäri.
Nykysin ei ole paljon tullut pelattua juuri ollenkaan noita dicen tuotoksia vaan mielenkiinnon on viennyt World of Tanks joka on ilmainen ja Vanha Red Orchestra modien kanssa vie voiton.Ajopelitkin on kivoja ja ne ei vanhene niin nopeasti kuin nuo fps räpellykset mitä nykyisin tehdään.
Ps.Kuinka kauan pelasit bf1942 tai bf2? Mitä luulet kestääkö mielenkiinto bf3:n kanssa yhtäkauan?
06.04.2011 14:02
#27
Meinaan vaan et ne tarttee suuret kentät. Niitä odotellut. Hävittäjät = suuret kentät. Ja juu yksin peli voi mielestäni parantua jos enemmän putkimainen ja elokuvamainen kuin super laaja kenttä. (crysis poikkeus) Ei oo intoa pelata BC 2 yksinpeliä kun kokoajan on mielessä, et voin mennä vetämään aivan samanlaista höskää multiplayhin ja siinä viel kehittyy. Mutta toivotaan et eivät laita enempää singleplayeriin resursseja vaan tekisivät älyttömän hienon moninpelin !
06.04.2011 15:31
#28
06.04.2011 16:20
#29
06.04.2011 16:44
#30
Ei tule modaajille työkaluja
Oletko todella niin tyhmä että luulet Dicen antavan miljoonia maksaneen "tuotteensa" ilmaiseksi muille kopioitavaksi? Liiketoimintaahan Dice harjoittaa, eikä hyväntekeväisyyttä.
Huvittaa muutenkin koko meininki tällä sivustolla. Dice ilmoittaa että YKSINPELI tulee olemaan putkimainen, niin täällä on jo porukka teilaamassa että koko MONINPELI on pilalla. Yhtä perkeleen itkua koko ajan. Kannattaisiko pitää itkun sekaiset marinat mahassa ennen kuin olette kokeilleet koko peliä?
06.04.2011 17:25
#31
Team: |CPPP|
06.04.2011 17:38
#32
Ai niin olihan se maksullinen vietnam lisäri.
Kyllä siitä jo ihan mielellään maksoi, koska kuvittele mikä homma siinä on tehdä kaikki voice overit sun muut niitten karttojen lisäksi uudestaan.
Ps.Kuinka kauan pelasit bf1942 tai bf2? Mitä luulet kestääkö mielenkiinto bf3:n kanssa yhtäkauan?
En läheskään yhtä kauaa, kuin BC2, koska BF2 kyllästyin 2 tunnissa, kun snipu ei tapa neljästä luodista rintaan, jotka osuvat, hitmarkereista päätellen. Ja olettaen jaksan BF3 ainakin yhtä kauan kuin BC2.
06.04.2011 17:45
#33
06.04.2011 17:59
#34
06.04.2011 20:02
#35
Ei tule modaajille työkaluja
Oletko todella niin tyhmä että luulet Dicen antavan miljoonia maksaneen "tuotteensa" ilmaiseksi muille kopioitavaksi? Liiketoimintaahan Dice harjoittaa, eikä hyväntekeväisyyttä.
Huvittaa muutenkin koko meininki tällä sivustolla. Dice ilmoittaa että YKSINPELI tulee olemaan putkimainen, niin täällä on jo porukka teilaamassa että koko MONINPELI on pilalla. Yhtä perkeleen itkua koko ajan. Kannattaisiko pitää itkun sekaiset marinat mahassa ennen kuin olette kokeilleet koko peliä?
Saatan olla mutta muistan lukeneeni että modi työkalutkin tulisivat.Nehän pidentäisivät pelin käyttöikää ja se taas ei käy kun pitää saada joka 6kk jälkeen myytyä parit miljoonat baretti päivitykset uutena pelinä.Red Orchestra heroes stalingradin tekijät harrastavat myös liiketoimintaa ja peli ei ole viellä edes ilmestynyt ja modi työkalut ulkona ja muutama modi jo työn alla.Tuo minusta aika hienosti tehty sanoisin.
Ai niin olihan se maksullinen vietnam lisäri.
Kyllä siitä jo ihan mielellään maksoi, koska kuvittele mikä homma siinä on tehdä kaikki voice overit sun muut niitten karttojen lisäksi uudestaan.
Ps.Kuinka kauan pelasit bf1942 tai bf2? Mitä luulet kestääkö mielenkiinto bf3:n kanssa yhtäkauan?
En läheskään yhtä kauaa, kuin BC2, koska BF2 kyllästyin 2 tunnissa, kun snipu ei tapa neljästä luodista rintaan, jotka osuvat, hitmarkereista päätellen. Ja olettaen jaksan BF3 ainakin yhtä kauan kuin BC2.
bf2 puolella muutama modi jotka ovat parantaneet peruspeliä huomattavasti fh2 ja pr:ä
Näitä tulee toisinaan viellä pelattua.Itse en pitänyt myöskään orkkis bf2:sta vaan enempi nuo modit kiinostavat.
06.04.2011 20:40
#36
Red Orchestra heroes stalingradin tekijät harrastavat myös liiketoimintaa
Onko tässä pelissä mitään erikoista mitä kukaan muu FPS-räiskintöjen kehittäjä ei ole tehnyt? Dice on sentään muutamassa asiassa askeleen edellä muita kehittäjiä (erityisesti ympäristön hajoaminen) joten tuntuu aika järjettömältä että antaisivat tuon teknologian muiden vapaaseen käyttöön.
06.04.2011 21:18
#37
Red Orchestra heroes stalingradin tekijät harrastavat myös liiketoimintaa
Onko tässä pelissä mitään erikoista mitä kukaan muu FPS-räiskintöjen kehittäjä ei ole tehnyt? Dice on sentään muutamassa asiassa askeleen edellä muita kehittäjiä (erityisesti ympäristön hajoaminen) joten tuntuu aika järjettömältä että antaisivat tuon teknologian muiden vapaaseen käyttöön.
On laaki ja vainaa kun osut. Aseet voi ampua käsistä,sotilaat tykistökeskitykseen joutuessa hajoavat aika näyttävästi.Ei voi juosta nappipohjassa väsymättä.Panssari taistelut hienoja (ro 1)Oletko koskaan pelannut alkuperäistä red orchestraa.Kakkonen on paranettu painos siitä.Eli kun nuo työkalut on vapaasti käytössä niin uusien karttojen ja modien teko kummasti lisää pelin elinkaarta ja se taas säästä rahaa ,kun ei tarvitse olla tuota rautapuolta koko ajan päivittää.Itsellä ei tuo koneen päivitys ole tosin hankalaa koska en ole vanhempien lompakon varassa,mutta monella se raha tulee muualta.
Eli jos realismia haluaa peliin niin se on Red Orchestran puolella kohdillaan siellä ei kohtaa jänishyppyjä harrastavia vastustajia.Suosittelen kokeilemaan hinta on tuolla pelillä aika kohdillaan Red Orchestra: Ostfront 41-45 9,99¤ steamista.
06.04.2011 21:28
#38
Red Orchestra heroes stalingradin tekijät harrastavat myös liiketoimintaa
Onko tässä pelissä mitään erikoista mitä kukaan muu FPS-räiskintöjen kehittäjä ei ole tehnyt? Dice on sentään muutamassa asiassa askeleen edellä muita kehittäjiä (erityisesti ympäristön hajoaminen) joten tuntuu aika järjettömältä että antaisivat tuon teknologian muiden vapaaseen käyttöön.
Käyppä pelaamassa niin tiiät.
Myöskin moditoolit tuovat omalla tavallaan rahaa peliyhtiölle.
06.04.2011 21:29
#39
Red Orchestra heroes stalingradin tekijät harrastavat myös liiketoimintaa
Onko tässä pelissä mitään erikoista mitä kukaan muu FPS-räiskintöjen kehittäjä ei ole tehnyt? Dice on sentään muutamassa asiassa askeleen edellä muita kehittäjiä (erityisesti ympäristön hajoaminen) joten tuntuu aika järjettömältä että antaisivat tuon teknologian muiden vapaaseen käyttöön.
Käyppä pelaamassa niin tiiät.
Myöskin moditoolit tuovat omalla tavallaan rahaa peliyhtiölle.
Totta tuo moditoolit tuo rahaa peliyhtiöille koska jotkut ostavat pelin pelkän modin takia, saisivat sillä vielä lisää myyntiä.
Red Orchestra 41-45 on todella mahtava peli. Ja sen modi darkest hours tekee siitä vielä paremman. RO2:osta odotellessa mutta BF3:en Betaakin odotellaan :)
Team: [Team Gilyou]
06.04.2011 22:24
#40
<<123>>