Kuten on jo hyvä tovi tiedetty, Battlefield 3:ssa tulee olemaan neljä aseluokkaa. Assault, Engineer, Recon ja paluun tekevä Support. Medicin poisjäänti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö taistelukentillä olisi lääkintämiehiä, sillä puutos on korvattu ovelalla muutoksella.
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
09.07.2011 12:17
#21
^^ Mielestäni loistava uudistus, mutta toivottavasti lähitaistelu ei kärsi tästä. Kaksi pelaajaa törmäävät toisiinsa, saavat sydärin ja tulittavat hullunlailla, molempien näyttö melkein pimeä. No tuskin :D
09.07.2011 15:15
#22
09.07.2011 15:24
#23
Konekivääri on yleensä erillisellä jalustalla ja täten sillä ei ammuta kuten Rambot konsanaan ja ne onkin yleensä kiinteinä tankeissa, raskaammissa ajoneuvoissa ym. Kevyt konekivääriä on mahdollista kantaa yksi sotilas ja myöskin käyttää sitä yksin.
Jatkakaa.
Konekivääri tarkoittaa kaikkia enemmän tai vähemmän raskaaseen suojatuleen suunniteltuja aseita. Konekivääreitä voidaan sitten tarkemmin kategorioida esim. raskaisiin ja kevyisiin konekivääreihin.
Mielestäni kyllä supportilla on kourassaan M249 joka on kevytkonekivääri eikä pikakivääri.
Se on M240, eli M249:n edeltäjä. Ainakin kuvassa etutähtäin on väärä et se vois olla M249. Kyseinen ase on näkynyt muissakin BF3 videoissa.
09.07.2011 15:42
#24
itsehhän en tajunnut hölkäsen pöläystä tekstistä (sekavasti kirjotettu?), joten pitää varmaan lukea ajatukella joku 3 kertaa ennen kun tajuaa...
09.07.2011 16:23
#25
Se on M240, eli M249:n edeltäjä. Ainakin kuvassa etutähtäin on väärä et se vois olla M249. Kyseinen ase on näkynyt muissakin BF3 videoissa.
Ainaski MP trailerissa ( metro ) oli hudissa M-249
09.07.2011 16:25
#26
pää matalana ja korvissa soi xD
Miten se voi soida korvassa?
09.07.2011 16:59
#27
pää matalana ja korvissa soi xD
Miten se voi soida korvassa?
No siis ei oo enne tullu ajatelleksi että mitäköhä sillo ko ammus vetää tosta iha korva ohi nii mitä tapahtuu. Kertokaa toki joku joka osaa aatella realistisesti xD
09.07.2011 17:18
#28
pää matalana ja korvissa soi xD
Miten se voi soida korvassa?
No siis ei oo enne tullu ajatelleksi että mitäköhä sillo ko ammus vetää tosta iha korva ohi nii mitä tapahtuu. Kertokaa toki joku joka osaa aatella realistisesti xD
Kuuluu helvetinmoinen suhahdus! Mutta tuskinpa se saa korvia lukkoon, joten pää vain matalaksi. Ja rajoita sitä xD:n käyttöä hyvä mies!
09.07.2011 20:31
#29
09.07.2011 20:39
#30
Epärealistinen tuo uus supress fire järjestelmä, mutta toivotaan että toimii ja sopii tähän peliin :)
09.07.2011 20:43
#31
09.07.2011 21:35
#32
Epärealistinen tuo uus supress fire järjestelmä, mutta toivotaan että toimii ja sopii tähän peliin :)
Ai että ihmisellä sumentuu näky kun pelottaa? Kyllä siinä varmaan refleksin omaisesti silmät menee kiinni kun luotia napsuu lähelle.
09.07.2011 21:41
#33
09.07.2011 22:35
#34
Se on M240, eli M249:n edeltäjä. Ainakin kuvassa etutähtäin on väärä et se vois olla M249. Kyseinen ase on näkynyt muissakin BF3 videoissa.
Ainaski MP trailerissa ( metro ) oli hudissa M-249
True dat. Ite tarkotin kuitenkin sitä 12 minuutin yksinpeli juttua, jossa taas oli hanskassa M240.
10.07.2011 08:06
#35
10.07.2011 12:44
#36
Epärealistinen tuo uus supress fire järjestelmä, mutta toivotaan että toimii ja sopii tähän peliin :)
Ai että ihmisellä sumentuu näky kun pelottaa? Kyllä siinä varmaan refleksin omaisesti silmät menee kiinni kun luotia napsuu lähelle.
Kyllä näkö voi mahdollisesti sumentua, kun iskee pelko. Tämä voi rasittaa aivoja niin paljon, että ihminen ei enään tajua näkemäänsä ---> näkö sumentuu. Oletan kuitenkin, että se vain tehostaa suojatulen vaikutusta. Oikea elämä: vihollinen ampuu. Et varmasti nosta päätäsi. Virtuaalimaailma: ihan sama kuka ampuu, kunhan saat tapon. Mutta kun näyttö sumentuu, miksi olla maalitauluna?
10.07.2011 13:06
#37
Kyllä näkö voi mahdollisesti sumentua, kun iskee pelko. Tämä voi rasittaa aivoja niin paljon, että ihminen ei enään tajua näkemäänsä ---> näkö sumentuu. Oletan kuitenkin, että se vain tehostaa suojatulen vaikutusta. Oikea elämä: vihollinen ampuu. Et varmasti nosta päätäsi. Virtuaalimaailma: ihan sama kuka ampuu, kunhan saat tapon. Mutta kun näyttö sumentuu, miksi olla maalitauluna?
+1
10.07.2011 14:56
#38
Medic kantaa (kevyt)konekivääriä, ei pikakivääriä; ihan eri asia. Toisen maailmansodan aikaset Bren LMG ja BAR on pikakivääreitä, nykyaikaiset M249 ja M60 yms. konekivääreitä.
Pikakiväärin ja konekiväärin ero on siinä että pikakiväärissä on lipassyöttö kun taas kevytkonekiväärissä on vyösyöttö
10.07.2011 16:39
#39
Konekivääri on yleensä erillisellä jalustalla ja täten sillä ei ammuta kuten Rambot konsanaan ja ne onkin yleensä kiinteinä tankeissa, raskaammissa ajoneuvoissa ym. Kevyt konekivääriä on mahdollista kantaa yksi sotilas ja myöskin käyttää sitä yksin.
Jatkakaa.
Konekivääri kehitettiin mailmansotiin aseena joka ampuu kiväärin luoteja, mutta se on täysautomaattinen ja siittä tehtiin raskas koska se oli suunniteltu puolustuksiin, eikä liikuteltaviksi yhden miehen voimin, mutta kevyt konekivääri kuten m60 jne. tehtiin jotta voitaisiin käyttää niitä hyökkäyksissä suojatuleen
Team: [013]
10.07.2011 16:48
#40
Toi supportin rooli kiinnostaa kunhan se oikeesti toimii, toivottavasti bf2 tuttu bunny huppely loistaa poissa olollaan.
<<1234>>