Eilen uutisoimme neljästä ensimmäisestä moninpelikartasta, jotka DICE esitteli battlefield-bloginsa kautta. Tänään paljastettiin loput yhdeksästä moninpelikartasta. Mukana tämänpäiväisessä listassa ovat Grand Bazaar, Seine Crossing, Noshahr Canals, Khrag island ja betassakin esillä ollut Caspian Border. Näiden yhdeksän kartan lisäksi suurimmalle osalle tilaajista pelin mukana tulee ilmainen Back to the Karkand -karttapaketti, joka sisältää 4 legendaarista Battlefield 2 -karttaa.
Samaisessa blogipostauksessa DICE kertoi, kuinka kyseiset kartat valittiin mukaan pelin yhdeksän kartan kokonaisuuteen. Valintaprosessista kiinnostuneet voivat lukea tarinan
täältä.
Tässä siis kaikki yhdeksän Battlefield 3:n moninpelikarttaa:
SEINE CROSSING:
WORKING TITLE - PARIS
DICE INTERNAL DESIGNATION - MP011
SUPPORTED GAME MODES - ALL
BRIEF - VEHICLE/INFANTRY COMBAT IN DOWNTOWN PARIS
FICTION - The american invasion of russian occupied paris is in full motion. The upscale area in the 7th district of paris serves as the battleground.
DESIGN THOUGHTS - Seine Crossing has two sections of Paris split in the middle by the river Seine. Seine Crossing has a number of larger roads for vehicles to patrol, while infantry can sneak through tight alleyways and climb staircases to reach second or third levels inside buildings to reach a better tactical position - unless the enemy takes down the building facades. The final M-COM stations in Rush are placed inside a bank building, which is the largest indoor environments of this map and forces the attackers to slightly change tactics. | |
NOSHAHR CANALS:
WORKING TITLE - CANALS
DICE INTERNAL DESIGNATION - MP017
SUPPORTED GAME MODES - ALL
BRIEF - MIXED COMBAT IN INDUSTRIAL SETTING
FICTION - U.S. Marines launch a strike on a major harbor by the noshahr canals on the iranian coast. The strategically important port allows for deep water vessels to offload essential materials.
DESIGN THOUGHTS - When we set out to do Noshahr Canals, we wanted to contrast the urban and rural with something more industrial. So we set Noshahr Canals up as an industrial harbor, featuring a mix of infantry, land vehicle, and boat gameplay. The attackers in Rush start out on an carrier ship and can reach the beachhead by amphibious vehicles, boats, and helicopters. All of the bases on the map have an industrial theme but still have different styles, like a train yard, dry dock, or airfield. Compared with the larger vehicle maps in the game, this allows for tighter infantry combat.
|
DAMAVAND PEAK
WORKING TITLE - BASEJUMP
DICE INTERNAL DESIGNATION - MP013
SUPPORTED GAME MODES - ALL
BRIEF - FIGHTING IN WINTER MOUNTAINS
FICTION - A rugged mountain area plays a major role in deciding whether russian or U.S. Troops are successful in combat operations in the sector, as the area is home to key radar installations.
DESIGN THOUGHTS: Damavand Peak, internally known as Base Jump, is built on the idea that we want players to be able to base jump, and features our most extreme height differences ever in a Battlefield map. Attackers in Rush and Squad Rush will start high up on a mountain ridge above a mining facility. The only way down into the valley is to somehow make the 500 meter descent. The further the attackers progress in the map, the more vehicle warfare will be present. There is also a large tunnel section dug into the mountain side at the bottom of the map, and the view when you look up at the starting location is spectacular. | | |
Lähde1 Lähde2
<<12>>
Team: =BFP=
15.10.2011 19:31
#21
Mutta codi on aivan hyvää viihdettä matseissa yms.
Ainoastaan jos kyseessä on CoD 1, CoD 2, tai CoD 4 Promodilla. Konsolien Black Ops turnaukset ovat kilpailuskenelle surkea vitsi.
Team: |CPPP|
16.10.2011 11:09
#22
Mutta codi on aivan hyvää viihdettä matseissa yms.
Ainoastaan jos kyseessä on CoD 1, CoD 2, tai CoD 4 Promodilla. Konsolien Black Ops turnaukset ovat kilpailuskenelle surkea vitsi.
Kyl se CoD4 menee ihan normistikin, kunhan on SC. ;) Ei olla vaan tehty snipuja ihan OP:iksi.
16.10.2011 18:25
#23
Helvetti että sylettää tämä karttojen avonaisuus. Joka puskasta pilkistää scope glare kun jonnet metsästää long range skillshotteja sen sijaan, että tekisi jotain joukkueen hyväksi. Prkl.
Näinpä, Mutta itse innolla odottelen kunnon HC-mättöä! Ainahan löytyy servuja "onneksi" missä saadaan rajottimella "reconijonnet" kuriin! 2-4 scopee esim. conquestis. Aina hyvä jos löytyi squadista edes 1 sellanen scope joka antais suojaa porukalle vallotuspuuhissa. Mutta kyllä näyttää hienolta kartat / THANKS A LOT DICE!!
19.10.2011 03:57
#24
22.10.2011 18:37
#25
Tuppaa aina nuo hävittäjät ja helikopterit olemaan liian OP jos vähänkin hyvä pilotti kyseessä.
<<12>>