Pimeään keskiaikaan nimenomaan. Miekkojen, ritareiden, kulkutautien ja roviolla poltettavan noidan tilalla meillä on kuitenkin nyt jotain aivan muuta. Meillä on Suppression, gamers, DICE:n hotfixit ja Wallu.
Mutta tämä on erilaista. Tämä on taloissa. Talojen pylväät menevät palasiksi. Seiniin tulee reikiä. Ja isompia reikiä ilmestyy sohviin, pöytiin ja hyllyihin. Isoin reikä löytyy kuitenkin EA/DICE:n korvien välistä.
Koska rynnäkkökiväärit on todettu ylikäytetyiksi traditionaalisissa jalkaväkikentissä, on haluttu näemmä antaa sijaa hieman haulikoille. Ja mikähän on taisteluhaulikoiden pääasiallinen toimintapiiri? On se jumalauta hieno päivä, kun pääsen nyt pelaamaan rynkyn sijasta 870MCS, näyttämään kaikille muille kuinka mun refleksit on nyt kohdillaan! Ei! En minä ole kyllästynyt jalkaväkitoimintaan, olen kyllästynyt Call of Dutyn kapeisiin kujiin, ahtaisiin käytäviin. Niitä on pelissä jo aivan tarpeeksi.
Vielä enemmän puuduttaa privaattiservereiden puolella. Onko keksitty hienompaa asiaa, kuin tämä yksinkertainen sääntö: "Jos ammut ensimmäisen laukauksen vihollisen ohitse - hän ei voi ampua takaisin. Jos ammut ensimmäisen laukauksen viholliseen, hän ehtii ampua sinun ohitsesi ja sinä et voi ampua takaisin." Onko tämä seuraavan logiikan takana: parhaimmat pelaajat tuhoavat huonommat pelaajat liian helposti. Pelistä pitää tehdä helpompi huonommille ja vaikea paremmille? Makes perfect fuckin' sense!
Taistelut venyvät aina vain pidemmiksi, koska suurin osa ajasta kuluu odotellessa sen naurettavan ylipitkän suppressionefektin katoamiseen. 45 minuuttia yhteen tiukkaan erään Seine Crossingissa puuduttaa aivot, kädet ja mielenkiinnon Beregozin aivotoiminnan tasolle. Missä helvetti on se yksinkertainen asetus; erä kestää 20 minuuttia, tiketit siitä poikki? Miksi se on niin vaikeaa? Ai, unohdin jo. Koska ei voida päivittää PC:lle peliä, koska se toimii ihan hyvin PS3. No varmasti vittu toimiikin, kun konsolien servereillä poppoo pelaa maksimissaan 24 heeben turvin. On varmasti Metro mukavampi kenttä kuin 32 vs 32! Ja kun kaikilla on vielä se helvetin Suppression-perk, Support ja loppumaton kranaattilaatikko, PKP ja 200 murkulaa! Tule, tule nyt sieltä punaisesta rapusta!
Yhä suuremmaksi osaksi taitoa siirtyy yksinkertaisesti tuuri, sillä tiukimmissa taisteluissa on yksinkertaisesti pakko laittaa "nappi pohjaan" ja rukoilla, että nyt kimahtaa ylämummo. Oli tähtäin ihan missä tahansa ruudulla, vaikka seuraavalla serverillä listassa. Ja se realismibobi on siellä nyt ihan hiljaa, jos haluaisin realismia menisin Blackwater Companyn listoille ja juoksisin jo hippasilla aavikolla pitkin Ganistania EOD-botilla.
Community on näyttänyt jo useaan otteeseen, että tietoa löytyy, taitoa löytyy, halua löytyy. Viesti on annettu: DICE, näpit irti tästä pelistä, meille modityökalut ja kuukausi niin tämä peli on parempi kuin mikään muu markkinoilla. Ehkä se on mikä vielä saa pelaamaan Battlefieldiä. Se potentiaali kaikkeen. Kuinka hyvä tämä peli olisi jos...
Aika alkaa vain käydä vähiin. Tylsistymisen, turhautumisen nuotio palaa jo jalkojen alla. Ja vielä se noita jaksaa yrittää kirkua loitsujaan, järkeviä lauseitaan irrationalismin virtaan, jossa se yhdistyy tuhannen Battlelog-foorumikäyttäjän samasävyiseen kohinaan, eikä ketään enää edes loppupeleissä kiinnosta. Armotonta inkvisiota johtaa välinpitämättömyys, pelin scenen rikkonaisuus ja EA ylipäätänsä.
Jos noita ei kuole polttamalla, niin hukutetaan se seuraavaan DLC-pakettiin. Mites ois vaikka: WINTER BAZAAR EDITION, WITH WHITE GUNS?
Olemme kaikki astuneet BF3 kehityskaaren keskivaiheille. Esihistoriallinen kausi lojui jossain pelin ensimmäisten osien joukossa, kivikausi siellä ennen ensimmäistä DLC:tä, pronssikausi siinä Karkandin "mullistavan" ilmestyksen rajamailla ja nyt, arvoisa hameväki, olemme keskiajalla. Close Quarters-lisäosa koputtaa jo etuoven ensimmäistä porrasaskelmaa, eikä osa pelaajista tohdi edes ovea raottaa uudelle sisällölle. Lisää kapeita kujia, minimaalisia karttoja, tuhoutuvia seiniä tässä haluttiinkin. Eihän Grand Bazaarissa, Seine Crossingissa, Operation Metrossa ja Karkandissa ole tarpeeksi kapeita kujia ja Firestormin, Teheranin, Davamandin ja Nosharin tärkeillä lipuilla ole tarpeeksi hommia jalkaväelle joten tuntuu täysin loogiselle, että EA/DICE-akseli on päättänyt Close Quartersin järkeväksi toiseksi mini-lisäriksi. |
Mutta tämä on erilaista. Tämä on taloissa. Talojen pylväät menevät palasiksi. Seiniin tulee reikiä. Ja isompia reikiä ilmestyy sohviin, pöytiin ja hyllyihin. Isoin reikä löytyy kuitenkin EA/DICE:n korvien välistä.
Koska rynnäkkökiväärit on todettu ylikäytetyiksi traditionaalisissa jalkaväkikentissä, on haluttu näemmä antaa sijaa hieman haulikoille. Ja mikähän on taisteluhaulikoiden pääasiallinen toimintapiiri? On se jumalauta hieno päivä, kun pääsen nyt pelaamaan rynkyn sijasta 870MCS, näyttämään kaikille muille kuinka mun refleksit on nyt kohdillaan! Ei! En minä ole kyllästynyt jalkaväkitoimintaan, olen kyllästynyt Call of Dutyn kapeisiin kujiin, ahtaisiin käytäviin. Niitä on pelissä jo aivan tarpeeksi.
En toivo kuitenkaan mitään Waterloon peltopengertä, jossa ammuttaisiin toisiamme tussareilla ilman suojaa, vaan jotain Fushe Passin ja Songhua Stalematen kaltaista kenttää. Tiheää metsikköä, järkeviä etäisyyksiä, oikeita mahdollisuuksia koukata vihollisen kylkeen (Bazaarin roskakuja ei ole tämmöinen) tai selustaan. Battlefieldin yksi hienoimpia ominaisuuksia ovat aina olleet todella isot kentät, joissa on jotain muuta kuin aavikkoa. El Alameinia lukuun ottamatta, siellä oli nimittäin pelkkää aavikkoa. Vallatuille lipuille syntyi koptereita ja panssarivaunuja, jotka ovat parempia taktisia asetteja kuin viisi hikistä spawnipistettä Bazaarin keskilipulla. Jatkuva rutiini, mitalien tarjoaminen ämpäreissä ja jatkuva grenadespam Metrossa puuduttaa. |
Vielä enemmän puuduttaa privaattiservereiden puolella. Onko keksitty hienompaa asiaa, kuin tämä yksinkertainen sääntö: "Jos ammut ensimmäisen laukauksen vihollisen ohitse - hän ei voi ampua takaisin. Jos ammut ensimmäisen laukauksen viholliseen, hän ehtii ampua sinun ohitsesi ja sinä et voi ampua takaisin." Onko tämä seuraavan logiikan takana: parhaimmat pelaajat tuhoavat huonommat pelaajat liian helposti. Pelistä pitää tehdä helpompi huonommille ja vaikea paremmille? Makes perfect fuckin' sense!
Taistelut venyvät aina vain pidemmiksi, koska suurin osa ajasta kuluu odotellessa sen naurettavan ylipitkän suppressionefektin katoamiseen. 45 minuuttia yhteen tiukkaan erään Seine Crossingissa puuduttaa aivot, kädet ja mielenkiinnon Beregozin aivotoiminnan tasolle. Missä helvetti on se yksinkertainen asetus; erä kestää 20 minuuttia, tiketit siitä poikki? Miksi se on niin vaikeaa? Ai, unohdin jo. Koska ei voida päivittää PC:lle peliä, koska se toimii ihan hyvin PS3. No varmasti vittu toimiikin, kun konsolien servereillä poppoo pelaa maksimissaan 24 heeben turvin. On varmasti Metro mukavampi kenttä kuin 32 vs 32! Ja kun kaikilla on vielä se helvetin Suppression-perk, Support ja loppumaton kranaattilaatikko, PKP ja 200 murkulaa! Tule, tule nyt sieltä punaisesta rapusta!
Yhä suuremmaksi osaksi taitoa siirtyy yksinkertaisesti tuuri, sillä tiukimmissa taisteluissa on yksinkertaisesti pakko laittaa "nappi pohjaan" ja rukoilla, että nyt kimahtaa ylämummo. Oli tähtäin ihan missä tahansa ruudulla, vaikka seuraavalla serverillä listassa. Ja se realismibobi on siellä nyt ihan hiljaa, jos haluaisin realismia menisin Blackwater Companyn listoille ja juoksisin jo hippasilla aavikolla pitkin Ganistania EOD-botilla.
Community on näyttänyt jo useaan otteeseen, että tietoa löytyy, taitoa löytyy, halua löytyy. Viesti on annettu: DICE, näpit irti tästä pelistä, meille modityökalut ja kuukausi niin tämä peli on parempi kuin mikään muu markkinoilla. Ehkä se on mikä vielä saa pelaamaan Battlefieldiä. Se potentiaali kaikkeen. Kuinka hyvä tämä peli olisi jos...
Aika alkaa vain käydä vähiin. Tylsistymisen, turhautumisen nuotio palaa jo jalkojen alla. Ja vielä se noita jaksaa yrittää kirkua loitsujaan, järkeviä lauseitaan irrationalismin virtaan, jossa se yhdistyy tuhannen Battlelog-foorumikäyttäjän samasävyiseen kohinaan, eikä ketään enää edes loppupeleissä kiinnosta. Armotonta inkvisiota johtaa välinpitämättömyys, pelin scenen rikkonaisuus ja EA ylipäätänsä.
Jos noita ei kuole polttamalla, niin hukutetaan se seuraavaan DLC-pakettiin. Mites ois vaikka: WINTER BAZAAR EDITION, WITH WHITE GUNS?
MAINOS
MAINOS
<<12>>
10.05.2012 16:17
#21
10.05.2012 16:17
#22
10.05.2012 16:52
#23
10.05.2012 17:00
#24
10.05.2012 17:09
#25
10.05.2012 17:17
#26
Mikä pakko tätä peliä on pelata jos ei miellytä? Löytyy useampia lähes bugittomia pelejä ja siihen KILPAPELAAMISEEN suunnattuja kun hieman vaivaa näkee. Toki peli paranisi huomattavasti jos bugit korjattaisiin eikä vain damageja ja recoileja "säädettäisi". Ja mikä pakko sitä metroakaan on pelata juuri 64-pelaajalla, metro on vielä nautittavaa 8v8 publallakin. Mutta nämä muutokset mitä kilpapelaajia varten pitäisi tehdä että näkisivät jotain on aivan turhia. Oppikaa käyttämään niitä hyödyksi.
meehä ny poies
10.05.2012 17:21
#27
Mikä pakko tätä peliä on pelata jos ei miellytä? Löytyy useampia lähes bugittomia pelejä ja siihen KILPAPELAAMISEEN suunnattuja kun hieman vaivaa näkee. Toki peli paranisi huomattavasti jos bugit korjattaisiin eikä vain damageja ja recoileja "säädettäisi". Ja mikä pakko sitä metroakaan on pelata juuri 64-pelaajalla, metro on vielä nautittavaa 8v8 publallakin. Mutta nämä muutokset mitä kilpapelaajia varten pitäisi tehdä että näkisivät jotain on aivan turhia. Oppikaa käyttämään niitä hyödyksi.
Modi toolit ois paras vastaus kilpapelaajille, eikä dicen tarttis tehä paljookaan.
Team: [AnVl]
10.05.2012 17:23
#28
10.05.2012 17:23
#29
Mikä pakko tätä peliä on pelata jos ei miellytä? Löytyy useampia lähes bugittomia pelejä ja siihen KILPAPELAAMISEEN suunnattuja kun hieman vaivaa näkee. Toki peli paranisi huomattavasti jos bugit korjattaisiin eikä vain damageja ja recoileja "säädettäisi". Ja mikä pakko sitä metroakaan on pelata juuri 64-pelaajalla, metro on vielä nautittavaa 8v8 publallakin. Mutta nämä muutokset mitä kilpapelaajia varten pitäisi tehdä että näkisivät jotain on aivan turhia. Oppikaa käyttämään niitä hyödyksi.
Modi toolit ois paras vastaus kilpapelaajille, eikä dicen tarttis tehä paljookaan.
+1, Moditooli ois täydellisyyttä..
Team: Tohvelit
10.05.2012 17:24
#30
10.05.2012 18:02
#31
10.05.2012 18:16
#32
+1 t.andoon
Oon samaa mieltä Andoonin kanssa :D
T: Lefa
10.05.2012 18:29
#33
Asiakkaana/käyttäjänä on aina helppo flamettaa. Olkoon asia mikä tahansa.
Onhan DICEllä tietty oikeus tehdä pelistä omanlaisensa, mutta jokainen vähänkään pelisuunnitteluteoriaa tajuava huomaa nuo ammottavat ongelmat.
Jos syytä on, niin saa ja PITÄÄ valittaa.
10.05.2012 18:30
#34
Olisi parempi jos nykyinen hardcore olisi normaalimodi ja sitten hardcoressa 1-2 laukausta riittäisi. Jumalauta ei sillä rynkyllä pitäisi joutua ampumaan 50 m päässä olevaan jätkään kymmentä luotia. Tosi realistista että teho tippuu puolella jo 50 metrissä...
Täysin samaa mieltä!
10.05.2012 20:04
#35
11.05.2012 07:39
#36
Ps.Vaikka BF3:n valaistusefektit onkin komeita niin se taskulamppu on silti pelihistorian typerin ase.Milloin saadaan taktiset aurinkolasit?
Team: *CoF* [CoF]
11.05.2012 14:00
#37
+1 t.andoon
Oon samaa mieltä Andoonin kanssa :D
T: Lefa
+1 MegaTorttu
Team: Paranoia
11.05.2012 15:54
#38
Pahintahan tässä on jos EA/DICE:lla ei tajuta, että pallo on hukattu. Oletan, että BF3 on myynyt hyvin, jolloin on helppo jatkaa samaa linjaa.
Valitettavasti myyntituloksilla on huomattavasti suurempi vaikutus myyjän toimintaan kuin palautelaatikon sisällöllä. Jos BC2 tehtiin hyvin (BF2 puhumattakaan), sitä korjattiin tarvittaessa ja se myi 3 miljoonaa siinä missä BF3 tehtiin CoD:n jalanjäljissä, sitä ei korjata (ainakaan parempaan suuntaan) ja se myy jo pitkälle toistakymmenettä miljoonaa, on helppo arvata mitä suuren pörssiyhtiön palaverissa päätetään jatkosta.
Ei se tuo EA:n kassaan senttiäkään, jos kymmenentuhatta ihmistä vinkuu siitä, kuinka peliä ei voi pelata yhtään tosissaan ja kaikki on päin persettä. Mutta jos 15 euron arvoista BF3:CoD -edition lisäosaa myydään 2,5m kappaletta, kasvaa yhtiön tulot huomattavasti. Näin se valitettavasti menee, eikä tulevaisuus näytä laisinkaan lupaavalta kun suuntana on Call of Dutyn tyyppiset jokavuotiset julkaisut, maksulliset internet-palvelut ja kuukausittaiset lisäosat.
11.05.2012 17:08
#39
Niinpä. Senkin takia kun menee hermot tuohon vitun aurinkoon kun sokaisee sieltä vihollisen suunnasta!
11.05.2012 20:00
#40
Niinpä. Senkin takia kun menee hermot tuohon vitun aurinkoon kun sokaisee sieltä vihollisen suunnasta!
Jep, ja joillain hahmoilla on vielä aurinkolasitkin päässä...
<<12>>