Asia alkaa olemaan loppuunkäsitelty. Infinity Ward:in Jason West ja Vince Zampella kertovat naureskellen syitä 100000 PC-pelaajan äänen huomiotta jättämiseksi:
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
- Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It's also the most feature-rich PC version we've ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own.
How does it do this?
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You'd have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you're always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you're playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you'll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
- Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don't care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you're in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don't want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
- Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It's great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you're doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they'll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
- Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don't have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
21.10.2009 13:41
#41
Pelatkaa jotain muuta sitten...vaikka sitä kuuluisaa pip -peliä?
21.10.2009 14:05
#42
21.10.2009 14:22
#43
Ei näin.
21.10.2009 14:50
#44
Milläköhän he nyt määrittelevät faninsa... Onko se pelaaja joka vetää sen yksinpelin kerran läpi ja jo ostaa uuden pelin vai ne TOSIMIEHET, jotka multiplayeriin keskittyen taistelevat ko. pelin parissa jopa useamman vuoden.
Toivottavasti tuo oli sarkasmia, muussa tapauksessa aika surullista.
21.10.2009 14:55
#45
21.10.2009 15:10
#46
Nimi listaan
Toivon mukaan tuo on myös lista niistä, jotka eivät peliä aio ostaa. 60 taalaa (euroa?)
kertaa tuo luku = paljon menetettyä rahaa.
Laskin tuon nykyisillä kursseilla ja siinä menisi IW:ltä rahaa noin 9 miljoonaa euroa, mikäli kaikki listaan nimensä lisänneet eivät ostaisi peliä (laskin hinnat euroissa, hintana käytin 50e per peli).
Ja kaikki, ketkä eivät ole kilpapelaamista kokeilleet, niin turha edes tulla vineemään siitä, koska teillä ei ole käsitystä mistä puhutaan. Kuten Wittgenstein sanoi, siitä mistä ei voi puhua tulisi vaieta. Sen sijaan 99% kilpapelaajista ovat kokeilleet peliä publalla, ja voivat myös näin ollen esittää oman mielipiteen siitäkin.
Ja kaikki, ketkä haluavat tukea aatetta, jättäkää PC-versio kaupan hyllyyn, ostakaa xbox:lle jos publaus kiinnostaa.
21.10.2009 16:33
#47
Voi herran jumala lopettakaa jo tämä vinetys. Selvästi IW ei aio muuttaa kantaansa ja asiaa ei mitenkään helpota se että joka toinen kommentti on samaa "jää hyllylle, BF:BC2 lähtee ostoon". Jos ei kelpaa niin älkää ostako, pelailkaa CoD4:sta ProModin kanssa kun kuitenkin ovat käytännössä samoja pelejä kun suurin osa moninpelin uudistuksista koskee perkejä ja aseiden lisäosia jotka kuitenkin poistaisitte modeilla jos pystyisitte.
Milläköhän he nyt määrittelevät faninsa... Onko se pelaaja joka vetää sen yksinpelin kerran läpi ja jo ostaa uuden pelin vai ne TOSIMIEHET, jotka multiplayeriin keskittyen taistelevat ko. pelin parissa jopa useamman vuoden.
Toivottavasti tuo oli sarkasmia, muussa tapauksessa aika surullista.
koita ymmärtää että kyse ei edelleenkään pelkästään promodista vaan koko IW:n moninpelin sähellyksestä jossa ei ole mitään järkeä. lue allaoleva teksti ja mieti sen jälkeen uudestaan.
http://www.gaming.fi/keskustelu.php?kat_id=9998&ketju_id=3849&sivu=1
21.10.2009 16:44
#48
21.10.2009 17:06
#49
21.10.2009 17:15
#50
Team: Tohvelit
21.10.2009 17:42
#51
21.10.2009 17:42
#52
Voi herran jumala lopettakaa jo tämä vinetys. Selvästi IW ei aio muuttaa kantaansa ja asiaa ei mitenkään helpota se että joka toinen kommentti on samaa "jää hyllylle, BF:BC2 lähtee ostoon". Jos ei kelpaa niin älkää ostako, pelailkaa CoD4:sta ProModin kanssa kun kuitenkin ovat käytännössä samoja pelejä kun suurin osa moninpelin uudistuksista koskee perkejä ja aseiden lisäosia jotka kuitenkin poistaisitte modeilla jos pystyisitte.
Milläköhän he nyt määrittelevät faninsa... Onko se pelaaja joka vetää sen yksinpelin kerran läpi ja jo ostaa uuden pelin vai ne TOSIMIEHET, jotka multiplayeriin keskittyen taistelevat ko. pelin parissa jopa useamman vuoden.
Toivottavasti tuo oli sarkasmia, muussa tapauksessa aika surullista.
koita ymmärtää että kyse ei edelleenkään pelkästään promodista vaan koko IW:n moninpelin sähellyksestä jossa ei ole mitään järkeä. lue allaoleva teksti ja mieti sen jälkeen uudestaan.
http://www.gaming.fi/keskustelu.php?kat_id=9998&ketju_id=3849&sivu=1
Ymmärsin kyllä sen että porukkaa kyrsii dedicated servujen puuttuminen ja siirtyminen matchmaking systeemiin mutta kyllä täällä on ollut paljon valitusta tuosta modaamattomuudestakin.
21.10.2009 19:26
#53
21.10.2009 20:13
#54
Epäilen, että näiden pelaajien määrä ylittää ton 125000 signaturen määrän. Ja mietin vaan mitä hankalaa tossa dedicated server systeemissä noille sitten on jos eivät osaa kunnon pelejä ettiä... IW sais lähettää jonkun sortin kyselyn PC pelaajille johon jokainen sais votee Matchmakingin ja Dedicated servujen väliltä. Mutta eihän IW sitä tee koska ovat liian laiskoja tekemään Dedicated server systeemin toimivaksi tuohon MW2:een, ja tietenkin ne haluaa hallita ite servuja jotta voi myös rahastaa niillä DLC paketeilla sitten... en rupee kyllä ostamaan IWn pelejä enää jos tämmönen meno jatkuu.
Ja tietenkin toinen vaihtoehto olisi sitten se että laittaisivat sekä dedicated servut että matchmakingin peliin. Ne jotka eivät jaksa ettiä servuja listasta niin voisivat käyttää tuota matchmakingia.
Toisaalta minulle kyllä kelpaa tämäkin matcmaking systeemikin JOS ne ripottelee servereitäsä ympäri maapalloo että kyseistä peliä voi pelata alle 80pingillä.
Muutosta/parannusta odotellessa...
Team: Elitisti.
21.10.2009 21:10
#55
21.10.2009 22:19
#56
Tässä on omasta mielestäni suurin ero kilpapelaamisen ja puplapelaamisen välillä. Kilpapelaamisessa on päämäärä.
Joku ihmettelee (tai trollaa) täälä miksi modien puuttuminen on suuri ongelma monille. Nämä modit eivät tee pelistä mitenkään helpompaa, pelistä muokataan vain enemmän taitoon pohjautuva peli ja asetetaan maximi rundimäärä ym puolenvaihdot jotka mahdollistavat kahden porukan kilpailun. Jos esimerkiksi "noobitoobia" ei olisi cod4 promodissa poistettu, kaikki käyttäisivät ainoastaan sitä eikä kranaatin losauttaminen heebon jalkoihin kovin paljoa taitoa vaadi.
Nykyään fps-pelit menevät omasta mielestä huonompaan suuntaan. Toisen saa tapettua paljon helpommin ja pelintekijät mainostavat tätä hienona asiana. Ennen CS1.6 aikoihin se kumpi osui ygösellä päähän voitti. Päähän tähtääminen tarvitsee paljon taitoa eivätkä siihen nobot pysty. Nykyään taas riittää kun ampuu dessulla kerran jalkaan (HC-kuramuoto). Omasta mielestä moiset uudistukset ovat aivan perseestä. Esim. ota snipu kämpi vihuspawnia saa 5 tappoa tapa koko tiimi ilma-iskulla vihuspawniin. Ei liiemmin taitoa vaadi? Alkuun moiset "apukeinot" voivat tuntua hienoilta mutta kun taitoa karttuu niin moiset nobo-avustukset rupeavat lähinnä kyrpimään. Kahden pelaajan välisessä taistelussa pitää taidon ratkaista, eikä minkään kumpi-on-valinut-juggernautin-voittaa -tapaiset avustukset.
21.10.2009 23:00
#57
Peruutin ennakkotilaukseni, varmaankin tulee tämäkin peli waretettua sitten joskus.
agreed näin kuuluu tehdä jos menee vittumaiseks niitten touhu!
21.10.2009 23:15
#58
22.10.2009 14:07
#59
22.10.2009 16:08
#60
HEH. Tää peli oli mailman eniten ennakkoon tilattu pelin, ni mahtaa myös olla mailman eniten ennakkotilauksia peruutettu.
No käsittääkseni noissa "kaikkien aikojen eniten ennakkoon myyty peli" -uutisissa puhuttiin lähinnä silloisista Xbox:n (1,5 milj.) ja PS3:N (0,5 milj.) ennakkotilauksien määristä. Itselläni ei ole mitään hajua PC:n ennakkotilauksien määrästä, mutta veikkaisin olevan pienempiä kuin kummallakaan konsolilla kun niitä ei uutisissa millään tavalla noteerattu.
<<1234>>