Tiistaina julkaistun Call of Duty: Black Opsin vaikeudet ovat enemmän tai vähemmän ohitse. Keskiviikko- ja torstaiöinä tehdyt korjaukset ovat ratkaisseet suurimmat suorituskykyyn liittyvät ongelmat ja lisää on pian tulossa.
Moninpeliä vaivannut satunnainen lagi ratkesi hiomalla palvelinten asetuksia, kuten jotkut osasivat veikata jo tiistain aikana. Moniydinprosessorien aiheuttamat ruudunpäivityksen heittelyt poistuivat koodia rukkaamalla.
Tulossa on korjauksia palvelinselaimeen ja Quickmatchin toimintaan, GPU-ongelmiin tietyillä näytönohjaimilla sekä Zombie-moodin yhteysvirheeseen.
LIVE FIXES
11/10
- GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag.
- GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions.
11/11
- Friends fix for join in progress and Friends tab in server browser.
- Performance improvement for dual and quad core.
- Improved connectivity with Black Ops Rcon tool.
IN PROGRESS
- GPU hitching on certain graphics cards.
- Incomplete server browser results.
- Improvements to Quickmatch joins (results with better ping and reduced lag).
- Zombies "The game session is no longer available" error.
Moninpeliä vaivannut satunnainen lagi ratkesi hiomalla palvelinten asetuksia, kuten jotkut osasivat veikata jo tiistain aikana. Moniydinprosessorien aiheuttamat ruudunpäivityksen heittelyt poistuivat koodia rukkaamalla.
Tulossa on korjauksia palvelinselaimeen ja Quickmatchin toimintaan, GPU-ongelmiin tietyillä näytönohjaimilla sekä Zombie-moodin yhteysvirheeseen.
LIVE FIXES
11/10
- GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag.
- GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions.
11/11
- Friends fix for join in progress and Friends tab in server browser.
- Performance improvement for dual and quad core.
- Improved connectivity with Black Ops Rcon tool.
IN PROGRESS
- GPU hitching on certain graphics cards.
- Incomplete server browser results.
- Improvements to Quickmatch joins (results with better ping and reduced lag).
- Zombies "The game session is no longer available" error.
MAINOS
MAINOS
<<123>>
13.11.2010 15:15
#41
Täällä menee överiksi toi keskustelu nähtävästi.
Mutta tänään mulla tuli tuo rank vähennys samalla menetin tavaroita mitä olin ostanut mutta silti raha määrä oli tippunut :/
Mullakin tuli tuo. Olin ostanut enfieldin ja muutaman muun aseen, kun leveli nollaantui menetin aseet ja levelin, mutta kun pääsin takaisin 5levelille sain enfieldin takaisin , ilman ostamista :oo .
Lagikin katos 8)
13.11.2010 16:01
#42
Täällä menee överiksi toi keskustelu nähtävästi.
Mutta tänään mulla tuli tuo rank vähennys samalla menetin tavaroita mitä olin ostanut mutta silti raha määrä oli tippunut :/
Mullakin tuli tuo. Olin ostanut enfieldin ja muutaman muun aseen, kun leveli nollaantui menetin aseet ja levelin, mutta kun pääsin takaisin 5levelille sain enfieldin takaisin , ilman ostamista :oo .
Samaa tapahtui aiemmin mutta nyt kun oon pelannu vaan ranked-servuilla niin ei oo enää lähteny mielestäni. Johtuisko sit siitä...
13.11.2010 16:31
#43
13.11.2010 16:41
#44
13.11.2010 17:14
#45
Kyllä lagaa edelleen, ei pysty pelaa vieläkään...
Sit on ongelma jossain muussaku pelissä.
8Mb päivitys ei mielestäni VOI korjata kys. lagiongelmaa vitun tauno, nimesi kuvaa hyvin sinua. Monella muullakin lagaa vielä...
Jo pelkästään muutaman koodirivin vaihto voi korjata lagin "vitun Tauno".
Tarviiko olla giganen patch, jotta notepadilla avattavan max. megan kokosen teksti-filun saa päivitettyä ?
Otappa selvää vähän asioista vitun spede ennen kun tuut laukomaan älyttömyyksiä (jos et koodaamisesta tai muustakaan tiedä. Hax/tweak ei lasketa).
Lagia oli alkuun - jonkin verran oli havaittavissa memleakia - paljon prossu kusi (quadcore meikäläisellä), mutta ei enään onglemaa vaikka pelaajia yleensä servuilla 2x enemmän.
Mitä sää tuut russuttaan, en usko että 8mb patchi kuulostaa hirveen luotettavalta, ehkä lagit väheni mutta sitä kuitenkin esiintyy, peli on vieläkin beta tasolla. :smoke:
Hiton spede tosiaan!
Panostaja on niin oikeassa tässä asiassa! Silloin kun päivitys on iso esim gigainen, se sisältää luultavimmin paljon uusia tekstuureja, ääntä jne.
Pienillä pätseillä tehdään juuri niitä optimointeja itse koodiin. Korvataan esimerkiksi vanhoja kriittisiä filejä uusilla optimoiduilla. 8 megaan mahtuu jo niin monta tuhattu riviä koodia että tuollaisia spedejä hirvittää 8)
Pakko vielä palata trollaamaan, pikaisella testillä tuli todettua että kiintolevyllä 1,17MB kokoiseen UTF-8 -koodattuun tekstimuotoiseen tiedostoon mahtuu n. 4000 riviä jossa jokaisella rivillä 250 merkkiä. eli yhteensä miljoona merkkiä. Tässä voisi olla esimerkiksi kääntämätöntä C-koodia. Mielestäni jo siihen mahtuisi oikein pätevä ohjelmallinen päivitys.
13.11.2010 17:20
#46
13.11.2010 18:06
#47
Team: [VMC]
13.11.2010 21:13
#48
Team: [VMC]
14.11.2010 07:14
#49
Kyllä lagaa edelleen, ei pysty pelaa vieläkään...
Sit on ongelma jossain muussaku pelissä.
8Mb päivitys ei mielestäni VOI korjata kys. lagiongelmaa vitun tauno, nimesi kuvaa hyvin sinua. Monella muullakin lagaa vielä...
Ja täällä yksi laggeri lisää! <3
14.11.2010 12:27
#50
14.11.2010 13:15
#51
Kyllä lagaa edelleen, ei pysty pelaa vieläkään...
Sit on ongelma jossain muussaku pelissä.
8Mb päivitys ei mielestäni VOI korjata kys. lagiongelmaa vitun tauno, nimesi kuvaa hyvin sinua. Monella muullakin lagaa vielä...
Ja täällä yksi laggeri lisää! <3
Eipä oo koneessa ongelmaa muissa peleissä. Joillakin (harvoilla) servuilla kyllä toimii paremmin, mutta kuitenkin fps tippuu hyvin usein 30 tienoille. Peli ei tällöin ole mielestäni sinne päinkään pelattavaksi korjattu.
Intel E8500 3,9gb
4gb DDR3
Ati HD4870 1GB
14.11.2010 14:51
#52
Eipä oo koneessa ongelmaa muissa peleissä. Joillakin (harvoilla) servuilla kyllä toimii paremmin, mutta kuitenkin fps tippuu hyvin usein 30 tienoille. Peli ei tällöin ole mielestäni sinne päinkään pelattavaksi korjattu.
Intel E8500 3,9gb
4gb DDR3
Ati HD4870 1GB
Joo sama homma täälläki päin. Ei oo mikää codi ennen toiminu näin huonosti, vaa kaikki on aina pyöriny täysillä grafiikoilla +45 fps:llä. Eikä tähä lag opsin fps:ään voi vaikuttaa edes asetuksien lowille laitto, iha yhtälailla on paska fps extroilla ja loweilla.
14.11.2010 15:19
#53
Eipä oo koneessa ongelmaa muissa peleissä. Joillakin (harvoilla) servuilla kyllä toimii paremmin, mutta kuitenkin fps tippuu hyvin usein 30 tienoille. Peli ei tällöin ole mielestäni sinne päinkään pelattavaksi korjattu.
Intel E8500 3,9gb
4gb DDR3
Ati HD4870 1GB
Joo sama homma täälläki päin. Ei oo mikää codi ennen toiminu näin huonosti, vaa kaikki on aina pyöriny täysillä grafiikoilla +45 fps:llä. Eikä tähä lag opsin fps:ään voi vaikuttaa edes asetuksien lowille laitto, iha yhtälailla on paska fps extroilla ja loweilla.
Näin on! Jos pelistä sais rahat takas ni menis kyllä palautukseen välittömästi... lag ops :)
<<123>>