Game Informer -lehden maaliskuun numero on vuotanut. Numeron tärkein anti on Battlefield 3 -artikkeli, jossa paljastetaan huomattava määrä uusia yksityiskohtia. Ohesta löydät skannatut kuvat lehden artikkelista, sen perusteella kootun suomennetun tietopaketin, tekniikkademon Frostbite 2.0:n mahtavuudesta ja analyysin pelin kannen sotilaan varusteista.
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
- Julkaisu tähdätty 2011 viimeiselle neljännekselle
- BF3:n konsepti ollut työstettävänä vuosia, odotettu sopivaa teknologiaa saumattomaan toteutukseen
- Frostbite 2.0:ssa tarvittava teknologia, pelimoottori kirjoitettu täysin uudestaan
- Valaistus todella siisti, yhdessä "luotaimessa" enemmän valaistusdataa kuin kokonaisessa BFBC2:n tasossa
- Kenttien tuhoutuvuus tulee olemaan "uskottava", periaatteessa kaikki on tuhottavissa
- Hahmojen animointi luodaan ANT:lla (Animation Toolkit), sama käytössä mm. EA Sportsin peleissä
- AI- ja moninpelihahmoilla on erilaisia animaatiosettejä
- Animaatioissa panostetaan realismiin
- Äänet on nauhoitettu aidoista lähteistä (luodit, tankit, helikopterit, etc) ja erilaisilta etäisyyksiltä realismin takaamiseksi
- Paremmat äänivihjeet tietyille toimille, helpompaa havaita uhat
- Suunnitelmissa parempia ja nopeammin julkaistavia DLC:ia
- Enemmän unlockeja kuin BC2:ssa
- Pyrkimyksenä löytää hyvä tasapaino hahmon kustomoinnin ja "pinkkien jänishattujen" julkaisematta jättämisen välille
- Neljä aseluokkaa
- Squadeista tietoa myöhemmin
- Teatteri-moodi suunnitteilla, ei varmistettu
- Co-op varmistettu
- Kill-cam olemassa, kytkettävissä pois päältä
- BF3:n kehitystiimi on lähes tuplasti suurempi kuin BC2:n
- Yksinpelin tahdista halutaan tasapainoisempi, kiihkeitä ja hiljaisempia hetkiä. Verrattavissa kappale vs kitarasoolo
- Osa yksinpelistä sijoittuu Sulaymaniyahiin, Irakin Kurdistaniin
- "F**k" mainitaan usein, ikärajaluokitus siten ainakin PEGI 16
- Eräässä kentässä tapahtuu maanjäristys. Tuho kuulostaa todella vakuuttavalta. 7-kerroksinen rakennus sortuu, näyttää hyvin tehdyltä
- Yksinpeliä tahdittaa kertoja, juonenkerronnan osuus suurempi
- Useampi kuin yksi asetelma, koko peliä ei vietetä Lähi-Idässä
- PC-versio on johtava
- Miksi 64 pelaajaa vain PC:llä? Konsolipelaajilta ei valituksia
- Modityökaluja ei julkaisun yhteydessä, ehkä myöhemmin. Frostbite 2.0 on monimutkainen ja modityökaluja pitäisi yksinkertaistaa. Haluaakohan DICE käyttää aikaansa siihen vai olisiko se paremmin hyödynnettävissä muualla?
- Uusi tarina, ei perustu Bad Companyyn lainkaan
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
08.02.2011 18:29
#41
08.02.2011 18:37
#42
Toivottavasti yksinpeliin kuitenkin vähän huumoria Bad Companystä :P
Minä en nähnyt bc2:n yksinpelissä mitään hauskaa (ellei surkuhupaisuutta oteta mukaan)
08.02.2011 18:57
#43
08.02.2011 19:38
#44
Classit pitäisi toteuttaa bf2142:n mukaan. Ei mitään BC2 rambojeesusmedikkejä
Classit pitäisi toteuttaa bf2:n mukaan.
08.02.2011 19:45
#45
Classit pitäisi toteuttaa bf2142:n mukaan. Ei mitään BC2 rambojeesusmedikkejä
Classit pitäisi toteuttaa bf2:n mukaan.
Samaa mieltä..
08.02.2011 19:53
#46
08.02.2011 20:14
#47
08.02.2011 20:50
#48
Codista sais tuoda vaan juoksu ja hyppytyylin bäfään. Codissa se jätkä juoksee ja hyppää smoothisti, mutta esim. bfbc2 se löntystelee ja kun koitat sprintata karkuun ni eihän siinä mihinkään pääse. Myös hyppääminen bfbc2:sessa niiden monien aitojen yli on yhtä tuskaa. Ammuksia ei jaksa tuhlata ja knife animaatio liian hidas.
Johtuu varmaan siitä, että bäfästä koitetaan tehdä realistista, mutta mielestäni pilaa vaan gameplayn.
Voi olla tahatonta realismia, mutta jos olet intin käynyt niin luulisi tietävän ettei taisteluvarustuksessa niin vain hypitä :D.
Enivei ois kyl tosiaan paljo parempi jos ottaisivat bf2 class järjestelmän, mutta silti engineer ja antitank vois olla yhdistettynä, KUNHAN olis support ja medic ja assault erillään. kiitos
08.02.2011 22:00
#49
(Kunhan esin tulisi hankittua uutta rautaa...)
Ediittiä:
Ps. Näin CSS, BF1942 & 2, CoD2 & 4 pelanneena voisi sanoa, että eiköhän jokaisessa ole ne omat hyvät puolensa ja makuasioista ei voi loppujenlopuksi kiistellä.
Nyt on kumminkin kyse bäfästä, joten pysyköön se sellaisenaan, sekä hyvässä että pahassa.
09.02.2011 10:41
#50
09.02.2011 16:01
#51
Team: |CPPP|
09.02.2011 16:33
#52
tuo sinen HUDi ei kyllä omasta mielestä passaa tuohon ;S muuten kuulostaa ihan pelattavalta peliltä
Se muakin kyllä on häirinnyt, jos rehellisesti sanotaan... Vaikuttaa liikaa MoHilta. :D
09.02.2011 17:06
#53
09.02.2011 17:29
#54
Codista sais tuoda vaan juoksu ja hyppytyylin bäfään. Codissa se jätkä juoksee ja hyppää smoothisti, mutta esim. bfbc2 se löntystelee ja kun koitat sprintata karkuun ni eihän siinä mihinkään pääse. Myös hyppääminen bfbc2:sessa niiden monien aitojen yli on yhtä tuskaa. Ammuksia ei jaksa tuhlata ja knife animaatio liian hidas.
Johtuu varmaan siitä, että bäfästä koitetaan tehdä realistista, mutta mielestäni pilaa vaan gameplayn.
Voi olla tahatonta realismia, mutta jos olet intin käynyt niin luulisi tietävän ettei taisteluvarustuksessa niin vain hypitä :D.
Enivei ois kyl tosiaan paljo parempi jos ottaisivat bf2 class järjestelmän, mutta silti engineer ja antitank vois olla yhdistettynä, KUNHAN olis support ja medic ja assault erillään. kiitos
Juu kaikkihan sen tietää ettei taisteluvarustuksessa nyt kovin ketteriä poikia välttämättä olla. Mutta liikkuminen on yhtä tuskaa esim. bfbc2 verrattuna call of dutyihin tai muihin.. Sen takia ajoneuvot onkin tärkeintä antia bäfässä kun sprintillä ei pääse minnekkään.
Team: |CPPP|
09.02.2011 19:19
#55
Codista sais tuoda vaan juoksu ja hyppytyylin bäfään. Codissa se jätkä juoksee ja hyppää smoothisti, mutta esim. bfbc2 se löntystelee ja kun koitat sprintata karkuun ni eihän siinä mihinkään pääse. Myös hyppääminen bfbc2:sessa niiden monien aitojen yli on yhtä tuskaa. Ammuksia ei jaksa tuhlata ja knife animaatio liian hidas.
Johtuu varmaan siitä, että bäfästä koitetaan tehdä realistista, mutta mielestäni pilaa vaan gameplayn.
Voi olla tahatonta realismia, mutta jos olet intin käynyt niin luulisi tietävän ettei taisteluvarustuksessa niin vain hypitä :D.
Enivei ois kyl tosiaan paljo parempi jos ottaisivat bf2 class järjestelmän, mutta silti engineer ja antitank vois olla yhdistettynä, KUNHAN olis support ja medic ja assault erillään. kiitos
Juu kaikkihan sen tietää ettei taisteluvarustuksessa nyt kovin ketteriä poikia välttämättä olla. Mutta liikkuminen on yhtä tuskaa esim. bfbc2 verrattuna call of dutyihin tai muihin.. Sen takia ajoneuvot onkin tärkeintä antia bäfässä kun sprintillä ei pääse minnekkään.
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
09.02.2011 20:31
#56
09.02.2011 20:42
#57
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn mikä on teiän lempi bf ja teiän mielest huonoin bf. Mun mielest paras on bc2 ja huonoin bf2 modern combat.
No jos ruokitaan offtopiccia niin sanottakoon, että kyllä ehdottomasti BF2 paras battlefieldi mitä pelannu. Huonoimman titteli menköön BF: Vietnamille.
Mutta kuten yllä jo varmaan mainittiin tuosta liikkumisesta niin omasta mielestä olis aika kiva, jos saataisiin heittokoukut BF2: Special Forces tyyliin. Muuten kyllä ihan samaa mieltä ylläolevien kommenttien kanssa.
Team: =BFP=
09.02.2011 22:27
#58
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn mikä on teiän lempi bf ja teiän mielest huonoin bf. Mun mielest paras on bc2 ja huonoin bf2 modern combat.
Paras on ollut BF2 ja 1942. Huonoin tähän mennessä ollut Bad Company 2, vaikka kyseessä onkin melko mojova peli. Ei vain vastannut omiin odotuksiin joten jäi hienoiseksi pettymykseksi.
Modern combat jäi viimeisinä PS2-konsoliaikoina mieleen erittäin hyvänä nettiräiskintänä. Kyseessä oli oma itsenäinen pelinsä joka sen pitikin olla.
10.02.2011 12:17
#59
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn mikä on teiän lempi bf ja teiän mielest huonoin bf. Mun mielest paras on bc2 ja huonoin bf2 modern combat.
BF2 ehdottomastai paras ja huonoin Heroes. Konsoleiden versioita en oo pelannu koska konsoleillahan ei pelata varsinkaan fps:iä.
10.02.2011 15:53
#60
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
Ei tietenkään mitään autoclimb tyyppistä. Codeissa on kyllä omasta mielestäni parempi juoksu/hyppytyyli joka pitäisi olla myös battlefieldeissa...
<<1234>>