Battlefield 3:n vastaava tuottaja Patrick Bach jysäytti äkkiseltään melkoiselta suunnanmuutokselta vaikuttavan kommentin EDGE-lehden haastattelussa. Hänen mukaansa hiekkalaatikkopelit ovat tylsiä ja vaikeasti opittavia, eikä se ole ainoa tapa rakentaa Battlefieldin tapaisia pelejä, studion historiasta huolimatta. Bachin mukaan Battlefield 3:n kartat tulevat olemaan Call of Dutymaisia eli tiukemmin rajattuja ja skriptattuja.
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
Ennen ennakkotilausta perumaan ryntäämistä tulee kuitenkin huomioida, että puhe on yksinpelistä, jonka on jo aikaisemmin kerrottu olevan vahvaan juoneen pohjautuva ja sen vuoksi rajattu. Yksinpelin on tarkoitus toimia sisäänheittäjänä uusille pelaajille, jotka eivät halua hypätä suoraan toimintaan moninpelissä.
Samassa haastattelussa Bach sanoo, että studio on kohdannut haasteita AI:n koodaamisen kanssa. Tuhoutuva ympäristö aiheuttaa runsaasti muuttuvia tekijöitä, joihin tekoälyn täytyy osata reagoida suojaa etsiessään. Myös liikkuminen ja sivusta hyökkääminen täytyy toteuttaa dynaamiseksi ympäristön suhteen.
DICE ei ole tähän asti juurikaan kommentoinut Battlefield 3:n moninpeliä ja tulee pitämään linjauksen vielä kuukausia. Odotellessa ei voi kuin arvailla. Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<123>>
07.04.2011 00:05
#41
07.04.2011 16:33
#42
bf2 puolella muutama modi jotka ovat parantaneet peruspeliä huomattavasti fh2 ja pr:ä
Näitä tulee toisinaan viellä pelattua.Itse en pitänyt myöskään orkkis bf2:sta vaan enempi nuo modit kiinostavat.
PR oli hyvä jossain varhasissa versioissa missä se oli käytännössä vaan HC mode.
07.04.2011 20:01
#43
Allekirjoittaneen veikkaus on, että yksin- ja moninpelin karttakokojen suhde pysyy vastaavanlaisena kuin Bad Company 2:ssa. <--- Hyvä :)
<<123>>