Kuten on jo hyvä tovi tiedetty, Battlefield 3:ssa tulee olemaan neljä aseluokkaa. Assault, Engineer, Recon ja paluun tekevä Support. Medicin poisjäänti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö taistelukentillä olisi lääkintämiehiä, sillä puutos on korvattu ovelalla muutoksella.
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<1234>>
10.07.2011 17:14
#41
Hmm kai assaultilla on vielä ammus laatikot niin vois huorata 40mm 24/7 ja parantaa itsensä siinä samalla.....
Toi supportin rooli kiinnostaa kunhan se oikeesti toimii, toivottavasti bf2 tuttu bunny huppely loistaa poissa olollaan.
10.07.2011 18:05
#42
Assault/Medicille saa joko ammuslaatikon tai medic vehkeet... ja ammukset antaa support
Eli ammuslaatikon saa assaultille mutta se kuteja voi jaella?
No vitsi vitsi...
Joo mutta eikös se ollu et saa tuuban tai medic-härpäkkeet?
Team: |CPPP|
10.07.2011 18:33
#43
Kyllä näkö voi mahdollisesti sumentua, kun iskee pelko. Tämä voi rasittaa aivoja niin paljon, että ihminen ei enään tajua näkemäänsä ---> näkö sumentuu. Oletan kuitenkin, että se vain tehostaa suojatulen vaikutusta. Oikea elämä: vihollinen ampuu. Et varmasti nosta päätäsi. Virtuaalimaailma: ihan sama kuka ampuu, kunhan saat tapon. Mutta kun näyttö sumentuu, miksi olla maalitauluna?
Jep, ja varmaan haluttu vaikuttaa siihen, että jätkät ei juokse ihan liian helposti keskellä katua hyppien ja pomppien sivuille, jne. ja näin väistäen ammukset.
10.07.2011 18:36
#44
Epäilyksiä herättää myös se, kuinka hyvin bipodin käyttö on toteutettu, ts. onnistuuko se jokaisella ikkunalaudalla, puunrungolla ja betoniporsaalla. Sopivaan tuliasemaan juostuaan ärsyttäisi huomata, ettei siihen saakkaan asetettua bipodia.
11.07.2011 00:33
#45
Epäilyksiä herättää myös se, kuinka hyvin bipodin käyttö on toteutettu, ts. onnistuuko se jokaisella ikkunalaudalla, puunrungolla ja betoniporsaalla. Sopivaan tuliasemaan juostuaan ärsyttäisi huomata, ettei siihen saakkaan asetettua bipodia.
Eiköhän se sovi suht pienillekin tukialustoille
11.07.2011 03:23
#46
11.07.2011 11:03
#47
Ensinnäkään BF2 1.41 ole mitään bunnyhoppia. Toivottavasti nuo bipodit on täysin paskoja, ja kukaan ei koskaan tuu käyttämään niitä. Ja toivonmukaan claymoretkin pysyy poissa.
Gtfo
11.07.2011 12:08
#48
Toivottavasti nuo bipodit on täysin paskoja, ja kukaan ei koskaan tuu käyttämään niitä. Ja toivonmukaan claymoretkin pysyy poissa.
11.07.2011 17:03
#49
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
11.07.2011 17:05
#50
Kuulostaa varsin mainiolta, mutta toivottavasti Support saa ammuspakkaukset, jottei tarvitse säästellä suojatulta ammusten loppumisen pelossa. BF2:n kaltainen "Hallelujah, it's raining grenades" -ilmiö voitaisiin nimittäin helposti välttää hidastamalla ammuspakkausten regeneraatiota esimerkiksi yhteen viidesosaan BF2:n vastaavasta ja antamalla kerralla käyttöön vain yksi pakkaus. Näin uuden ammuspakkauksen saisi korkeintaan kerran 1-2 minuutissa.
Epäilyksiä herättää myös se, kuinka hyvin bipodin käyttö on toteutettu, ts. onnistuuko se jokaisella ikkunalaudalla, puunrungolla ja betoniporsaalla. Sopivaan tuliasemaan juostuaan ärsyttäisi huomata, ettei siihen saakkaan asetettua bipodia.
Tietenkin support saa panokset. Ei siinä mitään järkeä olisi että assault saisi lääkintä- ja panosmiehen virat.
11.07.2011 21:15
#51
Toivottavasti nuo bipodit on täysin paskoja, ja kukaan ei koskaan tuu käyttämään niitä. Ja toivonmukaan claymoretkin pysyy poissa.
Ja mikä vika claymoreissa on?
11.07.2011 21:30
#52
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
Niin ne kaikkien classien yhteiset M14 ja G3... Wauh.
12.07.2011 00:04
#53
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
Niin ne kaikkien classien yhteiset M14 ja G3... Wauh.
G3 ja M14 on rynnäkkökiväreitä
12.07.2011 00:44
#54
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
Niin ne kaikkien classien yhteiset M14 ja G3... Wauh.
G3 ja M14 on rynnäkkökiväreitä
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
12.07.2011 02:44
#55
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
Se johtuu pienemmän kaliiperin luodeista ja sitten siitä änkästä. Toinen karbiini on Scar-L, vaikka ystäväni wikipedia kertoo sen olevan rynkky, MUTTA Bc2:ssa on luultavasti CQC versio tästä L versiosta :3
Onpas sekavaa, mutta ihan masa
12.07.2011 11:39
#56
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
Niin ne kaikkien classien yhteiset M14 ja G3... Wauh.
G3 ja M14 on rynnäkkökiväreitä
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
no jos oikein ny pilkkua viilataan niin G3 ja M14 on olemassa rynnäkkökiväriversiot
Ainakin modern fire arms sivuston mukaan G3 ja M14 on rynnäkkökivääreitä
12.07.2011 11:43
#57
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
konepistoolit on tehty toisessa mailmansodassa aseiksi jotka ampuu pistoolin luoteja, mutta ovat silti tehokkaita jotta niitä voisi käyttää hyökkäyksissä ja juoksuhaudan siivouksissa.
12.07.2011 12:15
#58
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
konepistoolit on tehty toisessa mailmansodassa aseiksi jotka ampuu pistoolin luoteja, mutta ovat silti tehokkaita jotta niitä voisi käyttää hyökkäyksissä ja juoksuhaudan siivouksissa.
Itse asiassa konepistoolit kehitettiin ensimmäisessä maailmansodassa mutta suuremmin niitä alettiin käyttään vasta toisessa ;)
12.07.2011 14:11
#59
Jos nyt oikeen pilkkua viilataan niin ainakin wikipedian mukaan G3 ja M14 on ihan vaan kivääreitä eikä rynnäkkökivääreitä. Myönnän virheeni karbiiniks kutsumisesta. Tulipahan selvitettyä että AKS74U on ilmeisesti karbiini eli BC2 engillä oli kuin olikin karbiineja... Konepistoolimaisesti ne engineerin aseet silti mun mielestä käyttäytyy BC2:ssa.
konepistoolit on tehty toisessa mailmansodassa aseiksi jotka ampuu pistoolin luoteja, mutta ovat silti tehokkaita jotta niitä voisi käyttää hyökkäyksissä ja juoksuhaudan siivouksissa.
Itse asiassa konepistoolit kehitettiin ensimmäisessä maailmansodassa mutta suuremmin niitä alettiin käyttään vasta toisessa ;)
joo ajattelin kyl I mailman sotaa mut kirjotin vahingos II
mut eisiin kyl ollu ku joku mp 18 ja joku brittien varmaa
12.07.2011 14:55
#60
<<1234>>