Asia alkaa olemaan loppuunkäsitelty. Infinity Ward:in Jason West ja Vince Zampella kertovat naureskellen syitä 100000 PC-pelaajan äänen huomiotta jättämiseksi:
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
"We're just prioritizing the player experience above the modders and the tuners," kertoo West. Hän viittaa tällä "palautteeseen" jota IW on saanut pelaajilta, jotka valittavat kuinka vaikeaa on löytää hyviä servereitä. Lopuksi miehet kuittaavat vain: "We thought maybe it would be cool if the fans could play the game".
Kaksikko ei jäänyt ainoaksi, joka selitteli IW:n päätöstä. Robert "fourzerotwo" Bowling:lla oli lisättävää asian tiimoilta. Mies yritti pitkät pätkät selitellä syitä IW.net:ille, katsotaanpa miten IW aikoo homman hoitaa:
- Call of Duty: Modern Warfare 2 is actually the biggest investment Infinity Ward has ever made into the PC version of our games. It's also the most feature-rich PC version we've ever made. IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own.
How does it do this?
Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You'd have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you're always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you're playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you'll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.
Periaatteessahan asia toimii ihan hyvin, pääset serverille joissa sinulla on hyvä ping ja samantasoiset pelikaverit (arvoitukseksi jää miten taitotaso lasketaan jos ei rankin mukaan). Mutta asia muuttuu kun haluaisit useamman kaverin kanssa samalla serverille, jos pelihaun sinulle osoittama serveri onkin täysi, sinne liityttyäsi jäävät kaverisi rannalle ruikuttamaan. Toinen ongelma on peliseura, kyllä he saattavat teoriassa olla samantasoisia pelaajia kuin sinä ja heidän pinginsä on pieni, mutta pelaajien käytökseen ei kone osaa puuttua. Haluaisitko tutulle serverille, jossa tiedät että admin potkii ärsyttävät spämmijät, vineäjät, team killaajat yms? Tämä ei ole enää mahdollista, vaikka jonkinnäköinen systeemi potkia pelaajia äänestämällä olisikin, on se nähty täysin riittämättömäksi jo monessa edesmenneessä pelissä.
- Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don't care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you're in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don't want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.
Mietitäänpä asiaa tarkemmin, suurin ongelma on tietenkin modien puute. Ei mahdollisuutta pelata promodia. Modern Warfare -sarjan laadun huomioiden jo tämä sulkee klaaniscenen täysin pelin ulkopuolelle. MW:t eivät sovi modaamattomana oikeaan kilpapelaamiseen, ei vaikka perkit ja killstreakit saisi pois käytöstä.
Toinen ongelma on serverien sijainti. Otetaanpa tapaus, jossa suomalainen klaani haluaa pelata vaikkapa portugalilaisen joukkueen kanssa klaanimatsin. Suomalainen pelaaja luo serverin. IW.net etsii tälle pelaajalle mahdollisimman läheltä serverin, jolloin portugalilaiselle vastustajalle jää hirvittävä lagi koska ping erot joukkueiden välillä ovat suuret. IW.net ei osaa etsiä ns. neutraalia serveriä. Serverien todellisesta tasosta ja niiden riittävyydestä en viitsi sanoa mitään, jokainen osaa sen varmasti itse päätellä.
- Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It's great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you're doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they'll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.
Ongelma osuu tässä kaverilistaan ja sen kautta klaanipeliin liittymiseen. Millä logiikalla on helpompaa ensin kutsua koko joukkue kaveriksi, odottaa heidän kaverikutsun hyväksyyntäänsä ja sen jälkeen kutsua jokainen yksitellen peliin, kuin kopioida serverin ip ja salasana vaikkapa ventrilosta, liittää se konsoliin ja painaa enteriä. Servulle liittymis rumban lisäksi pitäisi sama tehdä myös vastustajan kohdalla.
- Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don't have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.
Bowling:in selittelyjen viimeinen kohta onkin suoraan sanottuna täyttä paskaa. VAC ei missään nimessä pysty pitämään servereitä puhtaana huijareista. Todellisuudessa kaikessa epätäydellisyydessänsäkin PunkBuster tekee asian paljon paremmin. VAC on helposti ohitettavissa, tämän takia niin CS 1.6:ssa, kuin Sourcenkin puolella on käytössä kolmannen osapuolen kehittämän Anti-Cheat työkalut.
Kilpapelinä Modern Warfare 2 ei toimi. Ennakkotilauksien peruutukset varmasti lisääntyvät entisestään. Lue lisää asiasta uutisen lopussa olevista linkeistä.
Call of Duty 4:n pelaajat pohtivat nyt mihin seuraavaksi? Pysyä COD4:n parissa? Palata takaisin COD2:een? CS/CS:S? Vaiko horisontissa häämöttävä Battlefield: Bad Company 2? Kommentoi!
Robert Bowling:in valitut selitykset
Adressi dedicated-servereiden saamiseksi peliin
Kertomuksia MW2:n peruutuksista, kauppojen ihmetteleviä asenteita peruutuksien määriin
Hitler raivoaa dedicated-serverien puutteesta
MAINOS
MAINOS
<<234>>
22.10.2009 17:05
#61
HEH. Tää peli oli mailman eniten ennakkoon tilattu pelin, ni mahtaa myös olla mailman eniten ennakkotilauksia peruutettu.
No käsittääkseni noissa "kaikkien aikojen eniten ennakkoon myyty peli" -uutisissa puhuttiin lähinnä silloisista Xbox:n (1,5 milj.) ja PS3:N (0,5 milj.) ennakkotilauksien määristä. Itselläni ei ole mitään hajua PC:n ennakkotilauksien määrästä, mutta veikkaisin olevan pienempiä kuin kummallakaan konsolilla kun niitä ei uutisissa millään tavalla noteerattu.
Ongelma on käsittääkseni se, että niiden laskeminen on syystä tai toisesta paljon monimutkaisempaa. Toki PC:n lukemat myös todennäköisesti ovat vähän matalampia kuin konsoleiden.
22.10.2009 17:34
#62
HEH. Tää peli oli mailman eniten ennakkoon tilattu pelin, ni mahtaa myös olla mailman eniten ennakkotilauksia peruutettu.
Tuota pitäisin lähes varmana asiana, taidetaan peruutukset laskea parin vikon päästä sadoissatuhansissa.
22.10.2009 20:20
#63
22.10.2009 20:31
#64
22.10.2009 20:49
#65
Itselläni ei ole mitään hajua PC:n ennakkotilauksien määrästä, mutta veikkaisin olevan pienempiä kuin kummallakaan konsolilla kun niitä ei uutisissa millään tavalla noteerattu.
Heitit vissiin taas läpän?
22.10.2009 21:17
#66
Itselläni ei ole mitään hajua PC:n ennakkotilauksien määrästä, mutta veikkaisin olevan pienempiä kuin kummallakaan konsolilla kun niitä ei uutisissa millään tavalla noteerattu.
Heitit vissiin taas läpän?
Totta puhuen en. Viime vuosina PC-pelaamisen määrä on vähentynyt tasaisesti konsoleiden saadessa enemmän tilaa markkinoilla ja koska kaikki eivät halua jatkuvasti päivitellä konettaan nykypäivän stanardeja vastaaviksi. Konsoleille myydään (yhteensä) enemmän pelejä kuin PC:lle ja kun siihen ottaa mukaan sen faktan että kaikki PC-pelaajat eivät ole henkeen ja vereen kilpailullisia pelaajia ei peruutettujen tilausten määrä ole valtava vaikka varmasti kymmenissä tuhansissa peruutetut tilaukset lasketaankin. Kyllä niitä casual pelaajia on paljon PC:lläkin ja heitä eivät uudistukset niinkään vaivaa.
22.10.2009 23:17
#67
Täysin totta ja itse ostan PS3:lle sen takia pelejä kun ne on blue-ray jotka ovat huomattavasti parempi graffasia kun PC/Xbox pelit.
22.10.2009 23:36
#68
Team: {MB}
23.10.2009 00:09
#69
Uskomatonta :o
Todellakin.
Team: Menace
23.10.2009 00:45
#70
23.10.2009 19:00
#71
Taitaa itellä mennä rahat siihen BC2:een mieluummin.
23.10.2009 19:11
#72
Täysin totta ja itse ostan PS3:lle sen takia pelejä kun ne on blue-ray jotka ovat huomattavasti parempi graffasia kun PC/Xbox pelit.
<<234>>