Kuten on jo hyvä tovi tiedetty, Battlefield 3:ssa tulee olemaan neljä aseluokkaa. Assault, Engineer, Recon ja paluun tekevä Support. Medicin poisjäänti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö taistelukentillä olisi lääkintämiehiä, sillä puutos on korvattu ovelalla muutoksella.
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
Assault-aseluokka hoitaa BF3:ssa yhtä aikaa hyökkäämistä ja hoivaamista. Samalla sotilaalta löytyy apuvälineet aktiiviseen painostamiseen sekä kaatuneiden toverien henkiinherättämiseen ja tätä painotusta voi kukin pelaaja säätää oman tottumuksensa mukaisesti. Kustomointiin tarkemmin palataan lähempänä pelin julkaisua.
Engineer jatkaa Bad Company 2:sta tutulla mallilla. Yhtä aikaa korjaus- ja rei'itystaidon omaava luokka jakaa oikeutta jakarilla sekä RPG:llä. Engineer kykenee poistamaan edestään vastustajan kulkuneuvot ja ylimääräiset seinät - tai rakennukset, mutta sotii jalkaväkeä vastaan myös karbiinillaan.
Voimakkaita tunteita herättävä Recon jatkaa myös BC2:n osoittamalla tiellä. Loistavasti pitkän matkan viimeistelyyn soveltuva aseluokka saa toissijaisen roolin spottailusta, jossa sotilaalla on mahdollisuus osallistua tiimityöskentelyyn rintaman takaakin. Sen mahdollistavat uudet laitteet, jotka on nimenomaan suunniteltu tiimin eduksi. Wookie-kukkulan kuningaskin voi viimein olla hyödyllinen.
Siinä missä Engineer ja Recon jatkavat tutuilla eväillä, on Supportille jaeltu täysin uudenlaiset purtavat. Kevyt konekiväärillä varustettu sotilas tarjoaa tulitukea roolillaan, jota on pyritty vahvasti eriyttämään Assaultista.
Battlefield 3:ssa on kaksi Supportia koskevaa uutta ominaisuutta: bipodit ja suppressive fire. Bipodit tarjoaa huomattavan edun vakauden ja rekyylin suhteen ja ovat käytettävissä makuuasennossa tai sopivan tuen, kuten ikkunalaudan, kohdalla. Parempi tarkkuus ja pienempi rekyyli mahdollistavat jatkuvan tulittamisen ja vastustajan ahdistamisen.
Mistä päästäänkin siihen toiseen ominaisuuteen. Turhaltakin tuntuvasta tulittamisesta on Battlefield 3:ssa hyötyä, sillä suojatuli aiheuttaa vastustajan ruudun sumentumisen sekä tarkkuuden heikkenemisen. Mikä parasta, tästä saa pisteitä. Suojatuli ei toki koske vain Supporteja, vaan efekti aiheutuu muillakin aseluokilla.
Vaikka Support ei kovin hyvin sovellu liikkumiseen, on se pelottavan vahva paikallaan ollessaan. Juuri tätä eroa Assaultin ja Supportin välille on haettu.
Lähde
MAINOS
MAINOS
<<234>>
13.07.2011 01:33
#61
Ainakin modern fire arms sivuston mukaan G3 ja M14 on rynnäkkökivääreitä
Mjaa, se että ne on Modern Firearms sivulla luokiteltu Assault rifle otsikon alle kertoo aika vähän. G3 ja M14 on pilkkua nussien "taistelukivääreitä" eng. battle rifle. Mä en tiedä onko toi suomennos oikea, koska se oli suora käännös ja suomesta ei välttämättä ole sanaa kyseiselle aseluokalle.
Ja kuten on jo mainittu niin konepistoolit on pistoolia isompia ja rynkkyjä pienempiä aseita, jotka ampuvat pistooli kaliiberin luoteja. Karbiinit taas lyhyitä ja kompakteja (rynnäkkö)kivääreitä, esim. M4A1.
13.07.2011 02:13
#62
Ei yhtään classia millä ois smg o.O
Oha, koska tossa sanotaan että Engineer jatkaa samallalailla kun BC2, niin eiköhän se käytä SMGeitä
Kyllä siinä ihan karbiinista puhuttiin ja kuvassakin on joku M16 kädessä.
Bc2:kin engineerillä oli karbiineja ja konepistooleja.
Niin ne kaikkien classien yhteiset M14 ja G3... Wauh.
Esim. aks-74u ja scar ovat karbiineja.
13.07.2011 13:20
#63
pää matalana ja korvissa soi xD
Miten se voi soida korvassa?
No siis ei oo enne tullu ajatelleksi että mitäköhä sillo ko ammus vetää tosta iha korva ohi nii mitä tapahtuu. Kertokaa toki joku joka osaa aatella realistisesti xD
Kuuluu helvetinmoinen suhahdus! Mutta tuskinpa se saa korvia lukkoon, joten pää vain matalaksi. Ja rajoita sitä xD:n käyttöä hyvä mies!
Juu rajotetaan!
13.07.2011 13:23
#64
Epärealistinen tuo uus supress fire järjestelmä, mutta toivotaan että toimii ja sopii tähän peliin :)
Ai että ihmisellä sumentuu näky kun pelottaa? Kyllä siinä varmaan refleksin omaisesti silmät menee kiinni kun luotia napsuu lähelle.
Kyllä näkö voi mahdollisesti sumentua, kun iskee pelko. Tämä voi rasittaa aivoja niin paljon, että ihminen ei enään tajua näkemäänsä ---> näkö sumentuu. Oletan kuitenkin, että se vain tehostaa suojatulen vaikutusta. Oikea elämä: vihollinen ampuu. Et varmasti nosta päätäsi. Virtuaalimaailma: ihan sama kuka ampuu, kunhan saat tapon. Mutta kun näyttö sumentuu, miksi olla maalitauluna?
Tuli mieleen sarja Band of Brothers jossa se yks mies pelkäsi sotaa ihan sikana ja kun sitte tuli saksalaisten kaa kunno konflikti niin se mies meni hetkelliseksi sokeaksi. Joten ihanhan realistinen tuo on.
14.07.2011 21:57
#65
Ainakin modern fire arms sivuston mukaan G3 ja M14 on rynnäkkökivääreitä
Mjaa, se että ne on Modern Firearms sivulla luokiteltu Assault rifle otsikon alle kertoo aika vähän. G3 ja M14 on pilkkua nussien "taistelukivääreitä" eng. battle rifle. Mä en tiedä onko toi suomennos oikea, koska se oli suora käännös ja suomesta ei välttämättä ole sanaa kyseiselle aseluokalle.
Ja kuten on jo mainittu niin konepistoolit on pistoolia isompia ja rynkkyjä pienempiä aseita, jotka ampuvat pistooli kaliiberin luoteja. Karbiinit taas lyhyitä ja kompakteja (rynnäkkö)kivääreitä, esim. M4A1.
Juu sanoin ehkä väärin kun kutsuin niitä rynnäkkökiväreiksi mutta mikähän malli tuossa BC2 on kun M14 oli ainakin vietnamin sodassa oli täysautomaattinen kiväri eikä puoliautomaatti olisikohan Jokin Type 57, M21 tai M25
<<234>>